Seiko Velatura Kinetic direct drive probleempje

Hallo allemaal,

Ik heb al bijna 10j een Seiko Velatura Kinetic Direct drive, na een jaartje niet dragen was de batterij defect dus heb ik deze laten vervangen, echter hierna laadde hij niet meer op door het dragen, enkel nog om met de kroon te draaien.

Zou het kunnen dat in die tijd dat hij plat was en niet gedragen werd iets defect is gegaan?
Iemand toevallig ervaring met zo’n herstelling qua kostprijs?

Ik heb er geen verstand van… maar is er niks mis/verkeerd gegaan bij het vervangen van het batterijtje?

Het was bij iemand die toch al jaar en dag juwelen/horloges repareert dus het zou me straf lijken, echter wil ik het niet uitsluiten.

Kan het ook moeilijk op hem gaan verhalen want dat loopt toch uit op een welles nietes verhaal helaas :frowning:

Ik hoop dat er hier iemand met de gouden tip komt, anders toch ff naar een Seiko dealer toe.

Heb er hier al een paar gebeld in de buurt maar krijg nogal vage antwoorden, de ene is officieel dealer van seiko en staat ook op hun website, maar stuurt dan alles naar NL om gewoon een nieuw binnenwerk te steken (wellicht refurbished) en kan geen prijsindicatie geven…

De ander heeft een aparte horlogemaker die ik zelf in de shop niet kan zien om prijsafspraken mee te maken… enorm vaag allemaal

Je kunt dit even proberen.

Als het niet lukt, dan moet er gecontroleerd worden of de ‘Miniature.AC.generator’ goed draait bij het dragen.

1 like

dit had diegene die de batterij had vervangen ook al doorgegeven maar helaas :frowning:

Is dat de schijf of nog iets anders?
de schijf hoor ik iig mooi zonder problemen draaien

Volgens mij heeft een kinetic een condensator?
Hoe lang heb je hem om de pols gehad om hem op te laden?

ja condensator… dat bedoelde ik, batterij uit gewoonte :smiley:

meestal laadde ik hem voor 1 week op met de kroon en ging hij zelf wel omhoog als hij laag stond maar nu gaat dit dus niet meer.