Seiko Velatura SRH005P1 | Capacitor op of iets anders?

75 euro om een capacitor te wisselen van een 5D44 module lijkt mij ook een beetje veel. De rotor hoeft er zelfs niet eens af bij deze kinetic module om er bij te kunnen…

N.a.v. de prijzen die hier genoemd zijn mij ook. Maar om het wel een beetje in verhouding te zetten: Ik ben nu een euro of tien aan onderzoekskosten kwijt, die zitten al in de genoemde 75 euro. Plus de juwelier doet nog eens een marge op de offerte van de horlogemaker. Nog steeds een aanzienlijk bedrag voor de werkzaamheden maar zit dus twee keer marge in en één keer onderzoekskosten.

We gaan het zien. Ik heb nu meerdere verhalen gehoord:

1. Horloge naar Seiko waar ik voor 345 een nieuw uurwerk heb en (nieuwe) band en kast gepolijst.
  2. Horloge naar Seiko waar ik voor 345 een nieuw uurwerk heb
  3. Horloge bij horlogemaker voorzien van nieuwe capacitor van 75 euro en als dat niet werkt dan nog eens 265 voor toch een nieuw uurwerk

Punt twee en drie liggen op één lijn, zowel qua prijs als werkzaamheden. Of dat het me waard is twijfel ik aan. Als het optie één is ga ik akkoord, dan heb ik een als nieuw horloge. Nieuwe band of band weer strak en gepolijst is me dan om het even, voor het zicht is het weer als nieuw. Want, toegegeven, de band mag wel een beurtje hebben.

Hoe dan ook, laatste keer dat ik bij deze juwelier ben geweest. Dit is namelijk dezelfde als die mijn Tissot T-Touch niet naar Tissot had gestuurd maar zelf even de batterij had vervangen. Kan maar dan moet je het horloge wel uit zetten. Niet gedaan met als gevolg kapotte sensor. De tweede kans die ik ze gaf met mijn Seiko is, zoals te lezen, ook niet geheel vlekkeloos verlopen.

Denk dat die amateurs het bewust expres doen en dan maar hopen dat jij er nieuw horloge gaat aanschaffen…

Voor een reparatie of advies nooit een juweliertje erbij halen

Ik had bij de Tissot gevraagd om deze naar Tissot op te sturen. Als dat wordt beloofd maar niet wordt gedaan is dat mijns inziens niet aan mij. Het geven van een tweede kans met mijn Seiko is wel aan mij, iets met een ezel en een steen…

Op eBay staat er een te koop uit Ierland voor 245 (bezel mist) Je zou zo de hele module met wijzerplaat over kunnen zetten in jou horloge.
Kost je minder dan die 345.
Zit rubber band op en de metalen band erbij.

Ook zag ik een nieuwe band voor iets van 197

1 like