En voor mensen met een iets minder ruime portonomee een goedkopere versie, de SPB051 en SPB053:
Nu word ook duidelijk waarom de productie van de cocktail is gestopt. Ook zijn er enkele nieuwe andere presage series, maar de cocktail is de meest interessante. Een nieuwe cocktail series:
3.800 euro hier in Europa! Twee keer zo veel als een origineel. Meestal is het andersom, dat de reissue juist een betaalbare variant is van het origineel. Ik zou het in ieder geval wel weten. Ik zou voor de helft van dat geld een originele kopen
De SPB053 en SPB051 zullen wel een stuk goedkoper zijn.
Als ze dan het succes onderkennen van de Cocktail Time en er een range op baseren, waarom dan de originele (meest neutrale) kleurstelling uitfaseren…?
Op zoek naar de verschillen:
Kroon
Print onder de wijzers
Kastvorm
Afwerking lijkt nu gematteerd (kijk op de lugs), maar dat kan aan de fotokwaliteit van Seiko liggen.
Vraag me af of het glas nog zo bol is.
The Modern Re-interpretation: SPB051 (staal), 053 (rubber)
Caliber 6R15
Driving system: Automatic
Vibrations: 21,600 vibrations per hour (6 beats per second)
Power reserve: 50 hours
Number of jewels: 23 jewels
Specifications
Stainless steel case with super-hard coating Curved sapphire crystal with anti-reflective coating
Screw case back. Screw-down crown
Water resistance: 200m diver’s
Magnetic resistance: 4,800 A/m Diameter: 42.6mm, Thickness: 13.8mm
Stainless steel bracelet with three-fold clasp with push button release, secure lock and extender (SPB051)
Silicone strap (SPB053)
Approximate recommended retail prices in Europe: 1,100 Euro (SPB051) / 900 Euro (SPB053)
Althans voor mij niet te groot (42.6 mm) en mooi glaasje deze keer. Ik denk serieus dat ik er eentje nodig heb.