Lieve vrienden ik wil even graag een vraag aan jullie.
Onlangs heb ik een breitling J class chrono goud staal aangeschaft.
Hij deed het niet meer dus wilde ik de batterij laten vervangen.
DE Juwelier zei echter dat hij een service beurt nodig heeft dat gaat minimaal 500 euro kosten,.
Is er iemand die het voor een stuk minder kan dan graag een reactie
De juwelier wil ook wat verdienen, maar €500,- beurt voor een oude J-class is wel een beetje belachelijk.
Ik zou zelf een batterij kunnen verwisselen, stelt niets voor mits je wat tools hebt. Kijk anders even in dit subforum http://www.horlogeforum.nl/list.php?20 , afhankelijk van waar je woont zit er vast een goede tussen.
Bij een batterijwissel zou ik direct even de pakkingen laten vervangen en waterdicht testen, dit mag m.i. (uit eerdere ervaringen) maximaal €50,- kosten bij een onafhankelijk uurwerkmaker.
En mijn tip; vooral niet naar juweliers gaan voor onderhoud bespaart je een hoop geld.
Ik doelde op de dekselpakking, volledige pakkingrivisie (glas/pushers) kan inderdaad wat meer kosten.
Zonder verder namen te noemen zijn er vele uurwerkmakers die tegen “normale” prijzen en zéér servicegericht werken en je geen poot uitdraaien.
Zo werdt onlangs gratis, (ik geneerde me een beetje), mijn Breitling afgeregeld met de mededeling dat wanneer het horloge groter onderhoud nodig had de betreffende uurwerkmaker me graag terugzag, iets dat ik dan ook graag doe.
Toevallig heb ik morgenavond een afspraak bij een (ex. Breitling aftersales) uurwerkmaker in mijn woonplaats die voor minder dan €50,- het (Breitling) horloge aplitude meet, afregeld, chronowijzer stelt, een stofje op de wijzerplaat verwijderd en vervolgens waterdicht test, dit alles terwijl ik met hem kan meekijken.
Mocht je meer willen weten dan staan m’n ervaringen met uurwerkmakers in het daarvoor bestemde subforum.
Dat zal een flink aantal zijn geweest daar QWS jarenlang aftersales center van Breitling Nederland is geweest, en eigenlijk voor mij ook niet relevant.
Michel is één van de uurwerkmakers waar ik graag kom. Hij heeft meermalen mijn horloges (allen Breitling) keurig geserviced en hanteerd goed te verantwoorden prijzen.
Onvriendelijke service ‘voorwaarden’ en je bent bij Breitling altijd veel geld kwijt, zelf voor een eenvoudige ingreep en zij bepalen vervolgens wat zij vinden wat er dan nog meer word meegenomen tijdens de ingreep. (quote van 2 AD’s)
Onvriendelijke service ‘voorwaarden’ en je bent
bij Breitling altijd veel geld kwijt, zelf voor
een eenvoudige ingreep en zij bepalen vervolgens
wat zij vinden wat er dan nog meer word meegenomen
tijdens de ingreep. (quote van 2 AD’s)
Genesis
Dit is niet waar!
Iedereen krijgt vooraf een prijsopgave dus je bepaalt zelf wat je eraan wilt laten doen.
Als je een horloge opstuurt naar Breitling voor een full service krijg je eerst een uitgebreide PO met daar de bevindingen die tijdens de eerste analyse zijn gedaan. Dit is de prijs om het horloge weer Breitling waardig de deur uit te laten gaan waarbij ze ervan uit gaan dat dit horloge de eerste 5 jaar bij ze weg blijft. Daarnaast krijg een een lijst met eventuele uit te voeren opties waarbij je als klant zelf kan bepalen of hij dit wil laten uitvoeren.
Dat zal een flink aantal zijn geweest daar QWS
jarenlang aftersales center van Breitling
Nederland is geweest, en eigenlijk voor mij ook
niet relevant.
+1
idd, het gaat hier om de kwaliteit van werkzaamheden en niet over waar hij op de loonlijst heeft gestaan…
Onvriendelijke service ‘voorwaarden’ en je bent
bij Breitling altijd veel geld kwijt, zelf voor
een eenvoudige ingreep en zij bepalen
vervolgens
wat zij vinden wat er dan nog meer word
meegenomen
tijdens de ingreep. (quote van 2 AD’s)
Genesis
Dit is niet waar!
Iedereen krijgt vooraf een prijsopgave dus je
bepaalt zelf wat je eraan wilt laten doen.
Als je een horloge opstuurt naar Breitling voor
een full service krijg je eerst een uitgebreide PO
met daar de bevindingen die tijdens de eerste
analyse zijn gedaan. Dit is de prijs om het
horloge weer Breitling waardig de deur uit te
laten gaan waarbij ze ervan uit gaan dat dit
horloge de eerste 5 jaar bij ze weg blijft.
Daarnaast krijg een een lijst met eventuele uit te
voeren opties waarbij je als klant zelf kan
bepalen of hij dit wil laten uitvoeren.
Gr, GJ
Sorry dat is niet waar, zodra je de klok inleverd op een AD adres en het gaat naar het Breitling service centrum, dan is het uit je ‘handen’ en zij bepalen de regie…
Ik heb deze ervaring niet, netjes een prijsopgaaf ontvangen van de AD na inspectie bij Koster en geen cent meer betaald.
Ik zou dat ook niet accepteren, afspraak is afspraak toch?
@ Genesis
Dat zij de regie bepalen en dat het uit je handen zou zijn klopt niet.
Waar haal je die wijsheid van daan als ik vragen mag? ik ben wel nieuwsgierig.
Je begrijpt natuurlijk dat als een AD officieus dit soort uitspraken doet, ik niet aan ‘bronvermelding’ kan doen, dan word de juwelier economisch geschaad en is de vertrouwens tussen ons ook weg…