Serica 5303-03 OF Squale Supersquale

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden mij even te helpen met een dillema van jewelste.

Ik ga uiteindelijk vast gewoon mn eigen keuze maken maar ben benieuwd wat jullie denken, ik ben en blijf blijkbaar ook maar een kuddedier.

M’n vrouw en horlogeliefhebbende vrienden houden überhaupt niet van duikers (ja inderdaad, wat een gekkies) dus bij hun hoef ik dit vraagstuk niet voor te leggen.

Squale Supersquale sunray brown:

Serica 5303-03:

wat o wat
  • Serica 5303-03
  • Squale Supersquale

0 stemmers

6 likes

Ben een ontezttende fan van Squale maar bij deze modelvergelijking zou ik voor de Serica 5303-03 kiezen. ik vind hem simpelweg leuker ogen, weer eens wat anders. Ik heb niet naar geld, uuurwerk etc. gekeken. Mijn keuze is puur op ‘t uiterlijk … :sunglasses:

Heb je de Aquastar Deepstar ook overwogen? Past ook prima in dit rijtje. Vind ik.

6 likes

Squale wint voor mij door de heritage. Zij maken duikhorloges sinds midden vorige eeuw die er ook nog eens goed uitzien. Serica zie ik meer als recente marketeers/ designers die verdomd leuke horloges in die retro stijl maken. Leuk als op zichzelf staand ontwerp, maar verliest toch als je alles meeneemt in mijn beleving.

4 likes

Ik ben echt squale fan! Maar die kleur van de super squale, de faux patina en ietwat vreemde vorm van de kroon ga ik slecht op… Bovendien is die serica gewoon echt heeeel gaaf :ok_hand: dus serica

3 likes

Super Squale is gaaf, Serica is gaver :grin:
Succes met je keuze :rofl:

1 like

Ik heb niet veel met de Mint-Blauw combo van de Serica die je toont, eerlijk gezegd, dus heb ik een witte gekocht. Übercool ding, draagt lekker, is mooi afgewerkt, en met de laatste generatie zit er plotseling ook een uurwerk in wat wel fatsoenlijk hackt. :slight_smile:

Vanwege de gekozen kleurstellingen heb ik Super Squale gekozen, en ik sluit niet uit dat er dit jaar hier nog eentje bij komt. Zeg nou zelf, zo’n Sunray Brown is erg tof, en bij mij zou hij het rijtje duikers af maken naast de drie die ik heb.



Zeg nou zelf, daar hoort zo’n Squale gewoon tussen, en net als @Silvester1987 ben ik een groot Squale fan, maar vind ik deze juist bijzonder cool dankzij het dubbele logo, de aparte kroon op drie en de kleur.

3 likes

Beiden coole dingen. Met nipte voorsprong de Serica gekozen.

Maar erg veel wijzer word je hier niet vrees ik. :rofl:

3 likes

Ik heb de Squale gekozen, de plaat vind ik spannender.

1 like

Ik vind de Serica niet echt een duiker. Ondanks de depth rate plaats ik hem in het rijtje dressy-desktop-divers. Squale daarentegen vind ik een downright tool diver met heritage, hoewel ik dan niet zou kiezen voor deze bruine sunburst uitvoering.

1 like

Oeh goeie vergelijking zeg! Voor mij de Serica, net wat origineler, maar allebei hele fijne duikers!

1 like

Dit zag ik al gebeuren :rofl:

1 like

Thanks voor je ideeën, het ging me nu inderdaad ook enkel om het uiterlijk en niet zozeer de rest.

Zeker en heb ik. Ligt alleen net wat hoger in prijs en eigenlijk trekt alleen die limited met Fratello me qua kleur.

Zeker waar. Ik draag nu met name een Squale 1521 (classic) en mn Seiko Alpinist maar die staat sinds kort in het blauw hier

.

Ik ben van plan er in de komende tijd een BB36 aan toe te voegen als GADA

Plaatjes van internet ter voorbeeld

Noted

De witte maakt ook kans, maar als ik ze naast elkaar zie vind ik degene met de blauwe bezel wat kleiner ogen en dat trekt me wel.

Ja dit is precies ook wat er in mijn hoofd gebeurt.

2 likes

De witte oogt plenty klein aan de pols. Maar dan is er ook nog de zwarte. Mintgroene bezels zijn de hel. Die kun je op staal, staal, staal of staal dragen, want er is niks wat er mooi bij kleurt.

Eerlijk is eerlijk, ik vind de Mountain Glacier cooler dan de BB36. Ik zou 'm uit de verkoop trekken, maar vooruit.

Kijk in je klerenkast en vertel me welk horloge je in meer omstandigheden kunt dragen.

Want eerlijk is eerlijk, het horloge an sich gaat je van een foto niets zeggen over hoe vaak je het om de pols klapt. Zo vind ik je Alpinist veel mooier dan zo’n BB36 (wat toch een beetje een bezelloze SKX is) maar voor hetzelfde geld is die saaie grijze plaat zo veelzijdig dat je 'm 9 van de 10 dagen om hebt. En dat is niet in geld of meningen uit te drukken.

1 like

Dit :point_up_2:

Heb het genoegen gehad er 1 in het echt te zien en het is een plaatje!!

2 likes

Ja die vind ik eigenlijk het mooist maar ligt in mijn ogen te ver in het vaarwater van mn zwarte 1521.

Ja klopt, maar ik vind de 5303 eigenlijk met name mooi vanwege de combinatie tussen de kast, de endlink en de milanaise band. Zou hem waarschijnlijk niet perse ergens anders op willen hebben (of die milanaise moet k*t zitten maar daar heb ik nog niemand over gehoord).

Had jij hem niet zelf ook al eens verkocht? :sunglasses: ik vind hem ook tof hoor maar hij werkt niet helemaal op m’n pols en ik vind de kleur ook niet in alle omstandigheden werken. Dat gezegd hebbende gaat hij alleen weg voor een prijs waar ik me goed bij voel.

Mijn garderobe bestaat voor het grootste deel uit zwarte spijkerbroeken en t-shirts aangevuld met een enkel effen overhemden en paar chinos in donkereblauw en grijs.

Conclusie daarvan is als volgt:

  1. Beiden deze horloges passen daar prima in thuis
  2. Ik heb een hele saaie kledingstijl
1 like

If it’s good enough for Keanu Reeves…

1 like

Ik vind ze ongeveer even mooi eigenijk. Lastig dilemma. Allebei misstaat toch ook niet?

De band is wennen qua stijl maar zit comfortabel. Dacht in het begin dat ik echt iets anders wilde maar het begint heel snel te wennen. Komt ook goed uit want het enige alternatief lijkt zwart, wit of grijs te zijn.

Ik denk dat de Serica wat frisser oogt dan de Squale en origineler is. Vandaar mijn stem voor de Serica.

En heb hem zelf ook natuurlijk.

4 likes

Ik heb voor de Squale gekozen, ik word een beetje nerveus van de indices van de Serica, maar misschien valt dat in het echt wel mee.

2 likes

Nee daar begin ik ook naar te neigen om eerlijk te zijn. De Serica vind ik tof en had ik het liefst nu opgepikt. Maar die zijn tweedehands best schaars en nieuw enkel in de pre-order te bestellen en ik geloof dat die laatste ronde net achter de rug is.

Draag mn Squale 1521 ook vaak op mesh en moet zeggen dat dat wel juist hetgene is dat me zo aanspreekt in het 5303 model.

Ja en dat is het ook. Die supersquale kan ik nu voor een mooie prijs binnenharken terwijl ik van jou nog geen bericht heb gehad over jouw 5303 :smirk:

1 like

Is Doxa nog een optie?

3 likes