Serica only! Show je Serica!

Ik weet het niet… lastig van afstand te bepalen. Bij mij zat die echt wel goed vast, ongeacht of je hem losjes of vast om de pols draagt. Maar wat ik al schreef, het koste me ook even tijd voordat ik het doorhad. Maar goed, misschien sluit die van jou gewoon echt niet goed.

Het is maar goed dat je de vraag hier stelt en niet in de familie-app.

1 like

14 likes

Als ie zomaar los schiet steeds zit er iets niet goed hoor. Heb dat ding in de winkel ook een tijdje gedragen en had daar geen last van, ook niet met om en afdoen. Alsnog heeft die band voor- en tegenstanders, maar dat terzijde.

1 like

Ik zal er van de week eens naar kijken dan.
Dank

Toevallig staat er nu een vergelijking tussen de twee sizes op Insta.

2 likes

Tijdje wat bandenwissels toegepast op de Serica, maar nu toch weer terug op de bonclip. Ook wat losjes dragen is geen probleem bij mij.

6 likes

Daar ben ik weer…

Misschien snap ik het niet hoor maar volgens mij kan ik hem niet op een andere manier sluiten dan dit.

Hopelijk maken de foto’s het duidelijk

Ik steek dat stukje staal wat aan de sluiting zit, door de band heen

Dat stukje staal heeft een lichte buiging maar klemt zich verder helemaal niet vast aan de band

Als ik de sluiting dichtklik dan klikt hij ook maar aan 1 stukje van de band en niet aan de band die eronder zit

En als je hem dan een stukje terugduwt wat vanzelf gebeurt als je hem wat losser draagt
Dan schiet hij zo los

Ik zie op youtube bij een filmpje van Serica dat de sluiting van de band ook anders is

Hoor graag van diegenen die de band ook hebben

Dank

Snap niet helemaal wat hier misgaat. Je stopt het lipje tussen de schakels en drukt dan de hele sluiting aan op de band. Hij klikt dan hoorbaar vast. Je moet m wel eerst strak om de pols doen, zodat je wat druk kunt uitoefenen

3 likes

Ik klik hem vast op de band.

Maar welke functie heeft die klik als je hem alleen maar aan de band vast klik waar het lipje ook aan zit

Dat lipje heeft ook geen haak oid waardoor het lipje zich vastzet

Of ik doe dus iets verkeerd.

Dat lipje dus tussen de schakels door en dan die hele clasp vastklikken aan de band (terwijl je het horloge om de pols hebt)

1 like

Ja maar hij klikt toch alleen vast aan het stuk band waar de clasp al aan vastzit? Of gaat hij er bij jou helemaal doorheen en klikt hij aan beide banden vast?

Zo nee wat is dan de functie van dat vastklikken?
Hij gaat bij mij meteen weer los

1 like

Maak zo wel een filmpje :joy:

2 likes

1 like

Hier een filmpje

Heb t horloge niet eraan zitten maar ik trek hem zo strak mogelijk om dat te simuleren

Aan het einde als er iets spanning afgaat dan laat hij zo los

Neem aan dat je deze al hebt gekeken.

Ja gezien

Ik doe ook precies hetzelfde als jullie

Kun je mijn filmpjes zien?

Ja. Ik zou m sowieso even op het horloge zetten en dan nog eens proberen.

Edit: denk dat ik het al zie @Rutg3r je moet spanning op de band houden anders valt hij open. Met andere woorden om de pols = spanning. Losse band = geen spanning.

1 like

Dank je wel

Maar dat is dus juist mijn punt, hij moet strak staan
Maar ik wil hem ook gewoon losser kunnen dragen met dit weer

Dat klikken van de sluiting heeft toch ook helemaal geen functie als hij alleen maar aan dezelfde band vastklikt als waar de sluiting al aan zit?

Als je hem nou door beide banden heen kan steken en dan vastklikt dan doe het ook daadwerkelijk iets

Hij kan ook wel iets losser hoor. Beetje experimenteren. Grote voordeel van deze bracelet is dat je hem heel nauwkeurig kunt afstellen en als het warm is een gaatje groter kunt pakken…

3 likes

Ik lees meteen Isofix… Ben ook al een uur wakker met de kleine man.

3 likes