Snap niet helemaal wat hier misgaat. Je stopt het lipje tussen de schakels en drukt dan de hele sluiting aan op de band. Hij klikt dan hoorbaar vast. Je moet m wel eerst strak om de pols doen, zodat je wat druk kunt uitoefenen
Ik klik hem vast op de band.
Maar welke functie heeft die klik als je hem alleen maar aan de band vast klik waar het lipje ook aan zit
Dat lipje heeft ook geen haak oid waardoor het lipje zich vastzet
Of ik doe dus iets verkeerd.
Dat lipje dus tussen de schakels door en dan die hele clasp vastklikken aan de band (terwijl je het horloge om de pols hebt)
Ja maar hij klikt toch alleen vast aan het stuk band waar de clasp al aan vastzit? Of gaat hij er bij jou helemaal doorheen en klikt hij aan beide banden vast?
Zo nee wat is dan de functie van dat vastklikken?
Hij gaat bij mij meteen weer los
Maak zo wel een filmpje ![]()
Hier een filmpje
Heb t horloge niet eraan zitten maar ik trek hem zo strak mogelijk om dat te simuleren
Aan het einde als er iets spanning afgaat dan laat hij zo los
Ja gezien
Ik doe ook precies hetzelfde als jullie
Kun je mijn filmpjes zien?
Ja. Ik zou m sowieso even op het horloge zetten en dan nog eens proberen.
Edit: denk dat ik het al zie @Rutg3r je moet spanning op de band houden anders valt hij open. Met andere woorden om de pols = spanning. Losse band = geen spanning.
Dank je wel
Maar dat is dus juist mijn punt, hij moet strak staan
Maar ik wil hem ook gewoon losser kunnen dragen met dit weer
Dat klikken van de sluiting heeft toch ook helemaal geen functie als hij alleen maar aan dezelfde band vastklikt als waar de sluiting al aan zit?
Als je hem nou door beide banden heen kan steken en dan vastklikt dan doe het ook daadwerkelijk iets
Hij kan ook wel iets losser hoor. Beetje experimenteren. Grote voordeel van deze bracelet is dat je hem heel nauwkeurig kunt afstellen en als het warm is een gaatje groter kunt pakken…
Ik dacht van wel. Want omdat je dat lipje er doorheen vastzet in de band en hem vastklikt aan diezelfde band zit hij “vast”. Ongeacht of je hem strak of los hebt. Maar omdat het nog steeds niet is opgelost ga ik bijna denken dat je een andere sluiting hebt of dat die echt defect is en gewoon niet past. Het is tenslotte ook een hele eenvoudige sluiting van geperst staal. Ik mag niet zeggen “cola-blikjes” ![]()
Jeetje nu alweer uitverkocht, dat was snel.
Was mijn verhaal toch zo gek nog niet.
Maar die zal je wel niet los kunnen kopen vermoed ik? Ik zie het nergens staan
Ik had Serica van de week gemaild. Ben benieuwd of ik reactie krijg
Ik heb ze gemaild met de vraag of ze korting geven op het bandje met “save-lock” sluiting als je al een Serica hebt. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met het bandje. Zo nu en dan schiet het los en daarom heb ik de mijne al tijden op een leren bandje.
Hou me op de hoogte s.v.p.