Serica only! Show je Serica!

Ben benieuwd?

Yes :ok_hand:

1 like

Ziet er dun uit… toch weer hand wound?

2 likes

Neeeee :thinking:

Hmm, lugs lijken sterk op de 5303.
Persoonlijk vind ik de kast van de 4512 dan toch beter voor een fieldwatch.

2 likes

Ben echt heel benieuwd naar deze. Vooral of de maat hetzelfde zal zijn. De 4512 heb ik gepast in Parijs en die was net iets te groot voor mij, vanwege de lange, dikke lugs en de aanwezige dial. Hoop dat deze (voor mij dan) net iets draagbaarder is.

8 likes

“Sinds de oprichting van Serica zijn we stap voor stap dichter bij een ideaal geweest, namelijk het bouwen van unieke, verfijnde en betrouwbare mechanische instrumenten. Sinds ons eerste horloge hebben we een lange weg afgelegd om tot leven te brengen wat we vandaag de dag denken dat een polshorloge te bieden heeft. Terwijl we ernaar streven om de prestaties, betrouwbaarheid en unieke esthetiek van onze horloges voortdurend te verbeteren, zijn we er trots op dat we vandaag het eerste historische Serica-horloge aan de hoogste eisen kunnen brengen. De nieuwe referentie 6190 heeft een volledig herontworpen schakelprofiel dat steeds geavanceerder en dunner wordt en wordt aangedreven door het automatische kaliber m100 met chronometercertificering. In deze nieuwe fase worden alle Serica-collecties officieel gemaakt als gecertificeerde automatische chronometers. Dit is natuurlijk nog maar het begin. De originele Bonklip Serica-armband komt terug en past zich aan de eisen van moderne horloges aan. De Bonklip-armband van de Field WatchSserica is nu voorzien van een nieuwe sluiting met het Serica-logo in reliëf. De meest identiteitsgerichte Serica-wijzerplaat is natuurlijk de California, met een combinatie van nu lichtgevende Arabische en Romeinse cijfers in combinatie met de nieuwe open timer 6190.”

Toch een automaat dus, zo te zien.

Bron: REPÉRAGES #220-2023 (accès libre) Sept montres qui vous entraînent très loin pour explorer de nouvelles frontières

3 likes

Oja, plaatje:

11 likes

Ik vind hem vet :ok_hand:t3: benieuwd wat ie gaat kosten

Ik gok ergens rond de 1k. De 5303 ging van 1200 naar 1500 voor de COSC versie. Dus neem aan dat deze van 700 richting de 1000 gaat, hopelijk nog iets daaronder.

Ben vooral heel benieuwd naar de maat. Ziet er op de lugs na nog hetzelfde uit, dus vrees dat ie voor mij nog steeds net iets te groot zal dragen. We gaan t zien morgen :pray:

Jammer van de tekst ‘Chronometre’ enzo op de dial.
Ik vind de bescheiden L SERICA SWISS L onderin nu juist zo fraai:

5 likes

Smaken verschillen denk ik want ik vind het juist wel mooi, vind zonder iets altijd zo ome Alie ofzo :sweat_smile:

2 likes

Tja, als liefhebber van high accuracy quartz betekent het woord chronometer voor mij helemaal niks. Die extra moeite hadden ze wat mij betreft kunnen besparen, want als ik een mechanisch horloge koop weet ik toch wel dat het volkomen kut loopt in vergelijk met de Chronomaster of GS quartz. Of welke quartz dan ook, realistisch gezien.

Daarom zit ik in kamp @PaulRush. Ze hadden ook kunnen volstaan met de waterdichtheid.

Aan de ene kant vind ik het tof dat ze de kastvorm aan hebben gepast, aan de andere kant denk ik dat het jammer is dat de lug holes dus weg zijn, maar op de keper beschouwd is het netto misschien een verbetering.

Alleen dat COSC geneuzel hadden ze achterwege kunnen laten. Dat is nodeloos doekoe naar een verouderd Zwitsers volksinstituut schuiven.

2 likes

Mag ook op de achterkant van mij.
Nog even en ze gaan er een datumvenster in plaatsen.

1 like

Dan moet je gewoon stoppen en op je telefoon gluren.

Nietes.

Zo ziet een telefoon er niet uit, Henk. Da witte gij ook.

Enfin, terug naar een skeer mechaniekje:

2 likes

Zijn ze:

Inderdaad dus net onder de 1k en een automaat. Maat helaas niet iets kleiner.

2 likes

En self-winding. Dat is dus ook wel iets anders.

:wink: :+1:

1 like

Is dat sedum of gewoon mos op de wijzerplaat? :wink:

1 like