Ik sta (net als velen) op de wachtlijst voor aankomende december, hoop dat ik een 5303-3 mag toevoegen aan de collectie… heerlijk om al deze foto’s te zien!
Wordt echt nog moeilijk kiezen tussen deze drie.
Even een poll. Welke kies je?
- Denali
- California
- Commando
0 stemmers
Ik heb nu de Commando, maar vind de California ook wel erg tof.
De lume is wel een hele verbetering bij het vorige model. Waar enkel de streepjes op 3/6/9/12 lume hebben.
Ziet er niet uit in het donker.
Het is voor mij een zo-zo.
De oude kastvorm had mogen blijven, net als de cleane wijzerplaat (vind bij de nieuwe commando het weg laten van de 24u track wel beter) en de minuta track.
De dunnere kast, de nieuwe bezel en de lume vind ik dan weer wel een verbetering.
Het zijn vooral de lugs die anders zijn toch, qua kast? Verder zijn de afmetingen hetzelfde gebleven (ook de lug lengte). Vrees dat 'ie voor mij nog steeds een slag te groot zal dragen. Toch maar wachten tot ik ze een keer kan passen. Maar het is wel erg verleidelijk, want de designs zijn erg mooi.
Overigens ook wel bijzonder dat ze van hand-wound naar automaat zijn gegaan en het horloge dunner is geworden.
Vandaag in Parijs bij Serica langs geweest. Kreeg de nieuwe end pieces te zien. Mooie retro vibe.
En binnenkort komt er een nieuwe GMT kleur combo uit en dunne rubberen racing straps.
Dat ziet er goed uit. Ook de nieuwe 6190 gezien/gepast?
Wel gezien. Niet gepast.
De GMT wel.
Dat zijn serieus leuke endlinks! Of moet ik endpieces zeggen?
Ze hebben iets van zo’n oude Cadillac of Wurlitzer jukebox. In ieder geval erg lekker retro en waanzinnig mooi met een leren band!
I love commando
Mijn God, wat verschrikkelijk, die stukjes end link op dat bandje. Brrrrr.
Dit soort onzin deden ze toch helemaal niet in de jaren 50? Lekker retro is gewoon zonder, in mijn puriteinse beleving.
Dat zei ik daar ook. Grappig hoe dat werkt.
Nou ik heb me even onthouden van een voorkeur cq kritiek.
Ik vind de oude kastvorm toch mooier dan de nieuwe 6109.
De oude was perfect geweest met horizontale brushing op de zijkant vd kast ipv vertikale brushing.
Verder mag die van mij zodoende lekker op t nest blijven!
Sometimes less is more…
Eens, die van mij ook.
Nice. Ik vind die end links ook wel iets hebben. En sluit goed aan op het lederen bandje.
De combinatie met een duiker vind ik dan wel weer vreemd. Maar op een ander horloge kan dit heel leuk staan.
Tell me more please
Ik vind het er echt absoluut niet uit zien. Vind degene die normaal op die mesh band zitten echt vele malen beter passen.
Dit was weer mijn mening voor nu, bedankt en tot ziens.
Laat het me anders formuleren: Dat soort onzin stopten ze in de jaren 50 niet tussen de lugs van horloges. Dat het in lelijke auto’s en jukeboxes zat, prima.