Serica only! Show je Serica!

Mooi en treffend omschreven. Hier is dat ook zo.

2 likes

@RakZaba dank voor het bevestigen :+1:

Dit is voor mij het eerste horloge waarbij ik echt aan mijn fotografie skills wil gaan werken :blush:

Zover ben ik gekomen met mijn engelengeduld.

@Fate_Amenable_To_Change balen dat hij terug moet voor herstel dat is altijd jammer. Gelukkig moet ik nog even sparen voor ik die van mij in huis ga halen :stuck_out_tongue_winking_eye:

9 likes

Yup, en voor degenen die een bestelling hebben lopen, het was alleen de eerste batch, als ik Serica moet geloven. Krijg je er van als je de eerste bent die een nieuw ontwikkeld duikertje koopt waar een splinternieuw ontwikkeld uurwerkje in steekt. :slight_smile:

3 likes

8 likes

Yep, ik zit in de tweede batch, en Jerome heeft ons ook netjes op de hoogte gebracht van het (opgeloste) probleem met de kroon. Vanaf donderdag gaan ze versturen!

3 likes


Nog even over de lume. De eerste foto is een automatische beslissing van m’n camera, de tweede is handmatig belicht. En gebalanceerd.

Voor wie nu denkt, hee, die lume pip doet het niet: Ik had met m’n zaklampje alleen de wijzerplaat beschenen. :slight_smile:

7 likes

13 likes

Ik had mij al afgevraagd hoe de 4512 zou staan met een band met volle end links. Nu heeft er iemand de band van de 5303 er op gepast.

Is niet mis maar ergens vind ik het toch mooier met de bonklip.

6 likes

Best gaaf die combi, @Mr.JokerBean ! Jammer van het hoogteverschil alleen. Op welke bracelet zitten die 5303 endlinks denk je?

Voor de 2e keer het stp uurwerk getest op het aantal uur na volledig opwinden. 45,5 uur is best netjes.

3 likes

5 likes

3 likes

En de laatste voor vandaag :wink: : de Barton Silicone Elite.

6 likes

De 5303

1 like

Wat hij bedoelt is dat de 5303 bracelet nergens los verkocht wordt, maar gewoon meegeleverd is bij een 5303 duik horloge.

1 like

Ah wél?!

Ik dacht dat je de endlinks op een andere h-stijl bracelet had gezet. Nu ik de foto’s van de Serica er secuur naast leg zie ik dat de mesh nèt buiten beeld gebleven was. Vandaar.

Jammer, maar idd goed dat ze je zelf eerst een mail sturen idd.

De bezel van mijn fieldwatch zat wat scheef.

Ik moest hem terugsturen naar Parijs, daar hebben ze een vakkundige horlogemaker, die zonder sporen achter te laten het euvel kan fixen.

Ik had die van mij binnen 12 dagen terug.

En intussen verliep de communicatie met Jerome perfect.

Ik kreeg keurig bericht dat het horloge aangekomen was, en weer een mail nadat hij gerepareerd was en ook een mail toen het horloge weer onderweg was met track&trace info. :+1:

3 likes

Een mistige avondwandeling om even mezelf weer op te laden, met allebei onze gangreserves leeg en de tijd deed er even niet meer toe.

…maar de lune en lume horen bij elkaar, dus beiden stralen voor de gelegenheid flink :upside_down_face:

De volgende dag een vroege ronde hardlopen… douchen op werk en met volle gangreserves en het horloge stipt op tijd weer aan het werk.

7 likes

Mooi bruin bij die pikzwarte dial :star_struck:

6 likes

Hoi! :wave:t2:

Nog net wel een leuke anekdote:
Ik had net contact met @Riepos gehad, altijd even snel en prettig…
Jurk: “Hoi… ik heb het idee dat hij niet goed loopt’
Riepos: “Oh, wat vervelend. Dat is niet mijn ervaring”
Jurk: “Ja, ik heb niet het idee dat hij goed bij laadt”
Riepos: “Je weet dat het een handwinder is…”
Jurk: 'Oh, nevermind… (intern gevloek)”

18 likes