Serica only! Show je Serica!

Ik kom met de schuifmaat op 11,6mm. Draagt erg comfortabel en blijft goed op zijn plek.

1 like

Kan ik dibs roepen?
Jij houdt ze meestal niet zo lang.
Ik wil er ook een :sunglasses:

3 likes

Ik wil niet zeiken, maar gemiddeld vijf en een half jaar. :slight_smile: Dat ik drie of vier aankopen heb gedaan die wat korter leefden… Tja. En die Amphibia was sowieso een probeerseltje.

Oeps. Ik dacht… notificatie! Damn. Je bedoelde @Riepos. :slight_smile: Sorry

2 likes

Misschien houdt hij hem ook wel 5,5 jaar. Maar dat is niet mijn ervaring die ik tot nu toe met hem heb. :joy::+1:

2 likes

Even de Forstner Ladder gemonteerd.
Erg leuke bracelet om met allerlei ‘vintage’ horloges te combineren.

12 likes

Vraagje aan de mede 4512 met stp uurwerk bezitters, hoe voelt het opwinden bij jullie? Bij die van mij voelt het (lastig te zeggen) alsof je over kogeltjes heen draait en niet zo gemakkelijk als bv bij een nh35 of eta 2824.

5 likes

De mijne voelt heel erg boterig, bijna terloops. Maar da’s de Newton, dus daar heb je niks aan.

1 like

Bij de mijne verloopt het opwinden ook ratelig. Maar verder geen problemen, dus ik neem aan dat het zo is bij dit uurwerk.

2 likes

:joy:

1 like

Denk het ook hoor. Het viel mij gewoon op. Dank voor jouw reactie!

2 likes

de STP1-11 zou een 2824 kloon moeten zijn die niet al te ver van de Sellita SW200 af ligt. Ik weet niet of die ratelig zou moeten voelen.

De Soprod GMT en Soprod Newton in m’n Baltic respectievelijk m’n Serica zijn allebei boterzacht, dat lijkt bij deze fabrikant, denk ik dan maar. Maar waarom een STP 2824-2 kloon dan weer korrelig voelt weet ik niet.

Heeft iemand al eens een mailtje naar Serica gedaan?

Ik niet. Voor mij is er voorlopig niets aan de hand. Moesten er nog ervaringen volgen, die wel van een boterzachte bediening gewag maken, kan ik dat nog altijd overwegen.

1 like

Aan de kroon heb ik significant verschil gemerkt tussen Soprod en ETA/Sellita ontwerpen. De laatsten winden stroever, dat geldt bijvoorbeeld ook voor m’n Halios duiker.

Ik denk dat iedereen die het over boterzacht heeft het over een Soprod gaat hebben, maar we wachten het af. Er is een topic voor, in ieder geval. :slight_smile:

Kan iemand een mooi zij-shotje delen? Even beeld krijgen van hoe hoog het glaasje boven de bezel uit komt…

Van welke?

Meest benieuwd naar die 4512… maar die van jou zie ik natuurlijk ook heel graag!

1 like

Niet veel. :upside_down_face:

3 likes

Hooguit 1 mm in het midden, schat ik.

5 likes

Dank heren! Fijn om even de zijkant goed te kunnen zien. Mooie kastvormen, lekkere poten…

Thanks

1 like

Tel je zegeningen.

Ik krijg een mailtje van Serica: De allereerste batch mist een onderdeeltje tussen kroon en uurwerk waardoor engagement van de kroon niet helemaal is wat het moet zijn. Ik voelde dat al toen ik 'm voor het eerst gelijk zette, maar vanochtend viel me op dat hij nu toch echt als een soort van Amphibia werkt. :slight_smile:

Maar goed, Serica gaat dit fixen. Moet alleen nog even zien waar ik het horloge naartoe moet verschepen. Zo jammer dit, want ik draag 'm veel, en dat kost weer twee weken.

Wel mooi dat ze me een mail schreven voordat ik er zelf achter kwam dat er wat mis is.

5 likes