Serica only! Show je Serica!

4 likes

Deze van Forstner vind ik goed bij de Serica passen

5 likes

Leuke combo idd!

1 like

3 likes

Groene leren nato.

4 likes

Eerder vandaag op een perlon (stond ook oké) maar nu op een leren van van Colareb

4 likes

Staat heel tof :ok_hand:

1 like

Vandaag op een Barton elite. Ik vond en vind deze banden er zozo uitzien maar draagt megalekker

4 likes

Een groene Swiss ladder style band:

4 likes

8 likes

Sinds gister in mijn bezit :smiling_face_with_three_hearts:

14 likes

Kl*teweer vandaag maar gelukkig heb ik de fotos van van de week nog :melting_face:

Heb hem nu een week in huis en de honneymoonfase is nog niet voorbij. Heerlijk formaatje voor een duiker.

7 likes

Wat vinden we van de nieuwe Serica Commando zonder 13-24 op de wijzerplaat en overige nieuwe specs?

1 like

Wel iets rustiger wellicht, maar daardoor ook iets saaier denk ik dan. Ik heb zelf de eerste versie van de Commando. Maar als ik opnieuw mocht kiezen zou ik voor de “California” dial gaan.

5 likes

Rustiger spreekt mij wel aan. Overige nieuwe specs ook.

Ik heb nog geen enkele reden om mijn huidige Serica te vervangen:

5 likes

Klopt. Het feit dat de oude serie goedkoper was terwijl er leukere details in zaten, zoals per wijzerplaat een andere minute track, doet mij vermoeden dat COSC niet gratis is.

De kast van de nieuwe is nog nipt mooier, maar verder zit ik niet op chronometers te wachten, ik zou de oude vast houden. Zeker met de railroad track er om heen.

Als ik nu een 1000 euro field watch kocht was het een Studio Underd0g. Maar als ik bij Serica uitkwam zou het nu de California dial worden. Dat is het enige speelse veld horloge wat ze nog hebben.

2 likes

COSC is leuk, maar voor mij overbodig, ik wissel iedere dag van horloge, soms een tweede keer, dus iets achter, of bij voorkeur, voorlopen is geen probleem. Hoewel ik soms een grab and go zoals mijn SBGX261 of een G-Shock Square wel handig vind.

Studio Underdog is ook leuk, maar ik vind het niet echt een fieldwatch. Ik zou niet weten wie dat in “the field” zou dragen. Een fieldwatch is voor mij een horloge dat een tikkie moet kunnen en mag hebben.

De ontwerper van de California-dial zal wellicht thuis in een twijfelaar slapen, want deze twijfelkont wist niet wat hij wilde, Roman of Arabic. Zeer onaantrekkelijk.

Kortom, hulde aan de 4512 WMB :joy: :+1:.
Ik moet hem maar weer eens uit de kluis halen.

2 likes

Dat kan de Studio Underd0g volgens mij ook wel. Het is saffier en staal met een mechanisch uurwerk er in, dus fundamenteel niks anders dan een Hamilton of deze Serica’s.

:slight_smile:

Hee, ik gooi er nog even een plaatje in voor de sfeer. Ook weer van zo’n ouwe, zonder COSC:

3 likes

Ik vind de nieuwe erg leuk.
Een wat sierlijkere kast(lugs) en nu een automaat ipv handopwinder.
En ik heb het idee dat de wijzers nu wit zijn ipv metaalkleurig en dat de cijfers erg dikopgelegd zijn. Leuke wijzigingen al met al.
Zit te wachten op goede ‘echte’ foto’s of een goed filmpje. Hopelijk zien we die snel :slight_smile:

1 like