Serica only! Show je Serica!

Ik vind hem ook fantastisch. Het is een beetje vintage Cartier maar met een scherpe en geborstelde bezel

tempting-kelsey-grammer

2 likes

2 likes

Wil die witte sowieso nog een keer proberen, kan de klik van die duikring nog voelen :drooling_face:
Maar voor mij even geen nieuwe horloges nu, al m’n overbodige geld gaat al een paar maandjes regelrecht in de crypto :crazy_face:

2 likes

8 likes

:raising_hand_man:t2:

3 likes

Ik weet niet, die sunday morning showdown bij Fratello is terecht gewonnen door de Echo/Neutra kandidaat.

Dit ontwerp is in mijn optiek tranentrekkend slecht. Rare bolle te korte wijzertjes, een sunray gravure op de plaat die net geen indices vertegenwoordigt, een goudkleur die kitscherig is, en een zwart wat saai is… OK, de zwarte is nog een soort van acceptabel omdat je niet zo overduidelijk ziet dat ze die minute track adjacent golfjes verneukt hebben, die geef ik je.

Ik vind het dapper. Ik ben heel, heel erg benieuwd naar je 3-maanden-om-de-pols-review. Ik zou dan ook bijna aanraden om er geen NA aan te verpijkeren als je dat doet, maar om even te wachten tot het bezonken is.

Welke kleur overweeg je?

Heeft wel nog steeds een betere brush en minder vocht in de kast dan die patek 3800 hier in het rode🥲

Oooh, Dank voor de bevestiging. Jij bent een soort van anti-stijlicoon. Als jij het tranentrekkend vindt, is dat voor mij een seal of approval. :heart:

Ik overweeg niets.
Heb de messing kleurige besteld.

De zwarte vind ik overigens ook erg sexy, maar ik heb al een kist vol zwarte wijzerplaten.

9 likes

Niet dat ik gelijk sta te springen om dit ontwerp van serica, maar dat jij het lelijk vindt snap ik wel.

Shaped watches zijn een enorme trend. Probleem van dit topic is dat serica tot nu met name of eigenlijk uitsluitend ‘toolwatches’ produceert.

Tja dan krijg je qua enthousiasme natuurlijk een verkeerd beeld in dit topic.

Ben erg benieuwd hoe die straks is @Bwatched, gelukkig woon ik bijna om de hoek dus dat wordt weer genieten :sweat_smile:

1 like

4512 gehad. 6190 calafornia dial wil ik nog wel proberen

Ik vind het juist heel aanlokkelijk, misschien een tikkeltje te groot. Ik vind de echo/neutra ook heel aantrekkelijk, maar denk dat dat uiteindelijk minder bij me past. Dat is meer een contemporain en sportief gemaakte ouderwetse tank. Hiermee zitten we duidelijk in de jaren '70 hoek, maar dan meer de sierlijke en voluptueuze kasten dan de facetten. Wat mij betreft wel liefst zwart dan de goudtoon (die wellicht beter echt goud had geweest dan messing? Had voor de prijs best gekund. Net als zwart rhodium voor zwart, als we dan toch de luxe kaart spelen). De bolgepolijste wijzers werken heel mooi en de curve gaat zonder facetten te introduceren toch het verliezen van de wijzers tegen de plaat tegen. Bij de gouden plaat hadden de wijzers misschien beter donkerder geweest voor meer contrast. Op de zwarte plaat heet ik het heldere staal welkom. De knopjes blijven in de curve, en zo-ook de gegraveerde lijnen. Voor het aflezen van de tijd heb ik geen coördinatie van die gegraveerde meanders nodig. Het is zelfs wel fijn dat het niet zo rigide op de indices ankert. De satijnen glans van de wijzerplaat benadrukt de zachtheid die het ontwerp voor mij in zijn geheel al heeft. De getrapte stadionkast kadreert dat mooi, met verstopte bandaanhechting en love handles die het volume ook nog verzachten. Het is veel gekleder dan de echo/neutra die wat mij betreft meer alledaags dan excentriek probeert te zijn, maar dat is het dan ook wel, wie niet van excentriek houdt zie ik dit niet snel dragen. (Ik wilde naast de uitgesproken walging ook even een ander geluid laten horen. Volgens mij is het dat wel waard. De prijs voor het gebodene vind ik overigens wel moeilijk te slikken en daarom ook nog niet met haast een order.)

1 like

Ik ben groot fan. Of het nu een Cartier Crash of Pebble is, of dit soort fantastische dingen:

Beste horloge van 2024, hands down dit, zeker met dit uurwerk er in:

Maar ook deze twee zijn meesterlijk:

Al had die laatste z’n periode-correcte maten moeten houden, dit is te groot.

Maar goed, shaped watches, ik ben fan.

Nee hoor, ik heb hun duikhorloge wellicht, maar ik vond de aankondiging dat ze met een dress watch ontwerp gingen komen rete spannend. Ik stond al met de credit card in de aanslag om 'm zo de kopen.

Tot ik het ontwerp zag. Klopt gewoon niet.

Dat zit 'm niet in de toolwatches. Serica heeft coole eigenzinnige ontwerpen gemaakt die, ofschoon het toolwatches zijn, toch een zekere elegantie houden. Het is niet voor niks dat de 5303 het als één van twee duikers overhoudt in een verzameling die al maar dressier wordt.

Het ontwerp is het probleem. Dat klopt gewoon niet.

silly-seal-seal

Prachtig gesproken. Maar de faux goud variant dus. Ik vraag me af hoe lang die snack het bij je vol gaat houden.

Hou me eerlijk, wanneer je 'm verder schuift zou ik het op prijs stellen als je hier even een kattebelletje deed met de reden. :slight_smile:

Ai ai ai, we zijn het blijkbaar toch eens over de Lange Saxonia Thin, de Reverso, de Ferrovie dello Stato, de VC Patrimony KS, de Tank, de Oyster Perpetual met 3 6 9 dial, en zowaar de El Primero met die hoekige kast, ook al vind ik de klassieke 38mm chronomaster beter. Dat we het soms grondig oneens zijn… Tja.

3 likes

Welk model zijn die 2 bovenste foto’s?

1 like

Dank u. Boven mijn prijsklasse vrees ik :rofl:
Maar wel idd heel mooi.

9 likes

Mooi, welke band is dit? Voor mij nieuw om deze zo te zien :ok_hand:

1 like

De flat link van baltic, deze is mooi afgewerkt, komt in een mooie doos met tools en is goedkoper dan uncle seiko, sneller geleverd en geen douane kosten.

2 likes

Thnx voor de reactie! Deze band sluit mooi aan bij de lugs? Geen kieren o.i.d?