Hopelijk is de sluiting beter dan die van de bonklip. Die schiet bij mij regelmatig los. Hierover gemaild. Na diverse mailtjes over en weer met van hun kant vragen die mij deden vermoeden dat ze er niets mee wilden doen. Vermoeden klopte, kreeg geen antwoord meer op mijn laatste mail.
Slecht
Dat houdt me tegen om een Serica te kopen, vanwege de klantenservice.
Hoezo dan? Heb je verhalen van meer negatieve ervaringen?
Wat dacht je van de “oude uurwerken” waar wel het een en het andere mis mee was. Plus zoek maar online naar reviews, genoeg mensen die de klantenservice verre van optimaal vinden.
Grappig genoeg hebben ze mij meer dan keurig geholpen.
Ik heb ook altijd snel een antwoord gekregen en geen negatieve ervaringen, ik had dan ook wel geen klachten of problemen.
Maar is dat niet bij elke merk? Als je gaat zoeken vind je altijd wel negatieve ervaringen. Zou voor mij niet perse een reden zijn om een horloge niet te kopen.
Bij mij ging het zo dat ik wat contact had gehad met Jerome omdat de initiële levering laat was en ik terug had geschreven dat dat geen punt zo zijn, want ik wachtte toch al vijf maanden, vier weken extra maakt niet uit, etc.
Met die kroon problemen draadje weer opgepikt, vriendelijk geholpen, en service gewoon via Soprod in Frankrijk verlopen met verzendlabels en zo.
In mijn ervaring een vriendelijke man die qua organisatie wat kraakte onder het plotselinge succes, gekoppeld aan de tegenvaller van de nieuwe Newton met z’n kinderziektes.
Hij had het druk, maar heeft me altijd vroeg of laat antwoord gestuurd, ook toen ik hem bijvoorbeeld vroeg welke tool hij voor bracelet wissels aan zou bevelen.
En, wat belangrijk is, ze hebben elk punt van feedback over uurwerk en kast in de volgende iteratie van de horloges geadresseerd. Vandaar de COSC versies, vandaar de automaat in de field watch.
Het blijft een micro brand. Daar moet je je verwachtingen op aanpassen.
Hier sluit ik me bij aan. Er zal altijd wel iemand zijn die niet tevreden is over hoe zijn klacht wordt opgelost.
In dit geval kennen we maar één kant van het verhaal.
Na twaalf jaar in de technische klantendienst van een erg groot bedrijf te hebben gewerkt kan ik je wel vertellen dat er grote culturele verschillen kunnen zijn in hoe mensen denken dat ze geholpen moeten worden, en dat die communicatie soms grote impact heeft op het proces. Ik druk me diplomatisch uit.
Ik heb zelf ook in het klantcontact gewerkt en heb dit ook wel gemerkt. Maar ook buiten de scope van cultuur verschilt het heel erg van persoon tot persoon.
Sommige klanten willen helemaal niet geholpen worden, slaan elk voorstel van tafel en willen 100% hun eigen zin, ook al is het totaal onredelijk en ver buiten waar ze wettelijk recht op hebben. Krijgen ze die zin niet, bam slechte review op alle platforms, voor zover ze dat niet al hadden gedaan.
Ik herinner me nog een keer dat ik een gesprek van 20 minuten had met iemand die net niet schold maar witheet was omdat iets een dag later geleverd ging worden, een product dat hij voor drie euro meer ook bij een aantal winkels in zijn eigen dorp kon kopen… Nu moest hij het wel gratis krijgen…
Je hebt gelijk dat je bij elk merk negatieve ervaringen kunt vinden. Het is belangrijk om het totaalplaatje te bekijken. Natuurlijk kunnen sommige klanten soms ook moeilijk zijn, maar ik denk dat een reactie op een klantvraag altijd het minste is wat je kunt doen. Zelfs een simpel antwoord kan al veel verschil maken, zoals bij @slls waar dit blijkbaar niet altijd gebeurt.
Heeft iemand hier de GMT 8315?
Ondanks het probleempje met de sluiting van de bonklip ben ik erg tevreden met mijn Serica. Probleem is wel op te lossen door de haakjes iets te buigen, maar dit moet zo minimaal dat ik er niet aan begin. Grote kans op krassen of te ver verbuigen.
Eindelijk een preciezer precedent gevonden voor de vorm van de Serica Parade. Puur toeval natuurlijk. Vind dit ook elegant. Lijkt iets langer naar verhouding: