Serica only! Show je Serica!

Ftfy :wink:

3 likes

Hoe is de kleur van de lume in de dagelijkse praktijk? Ik zie foto’s met gelige, nep-patina en met heldere kleuren? Nep-patina zou ik jammer vinden…

Merci!

1 like

3 likes

Nep patina zou ik het niet noemen. Lume is groene luminova, vergelijkbaar met de tudor black bay, enkel minder fel.

1 like

Maar dat in daglicht niet zo’n nicotine teint?

Nicotine tint? Niet echt

Deze is redelijk accuraat

6 likes

Lekker weer, nu weet ik zeker dat ik er eentje wil. Maar dan wel de WWB😜

5 likes

De lume is ook op de 5303 erg clean. Waar heb jij nicotine foto’s gezien joh? Want op Serica’s site staan ook daglicht-shots. Maar goed, we zien je foto’s hier graag tegemoet.

Nog even eentje voor de sfeer. Ik mis 'm. Hoop dat ie snel terug is.

4 likes

Dez best een beetje gelig……
Maar sorry dat ik iets vraag😎

1 like

En zo ziet Lowietje de lume graag!

4 likes

De eerste generatie van de WMB heeft inderdaad een gelige lume.

2 likes

Waarom verontschuldig je je?

Maar je hebt gelijk. Op die foto is het wat gelig. Hmmmm. Het kan zijn dat ze 'm tussen generatie 1 en 2 licht getweaked hebben, er waren wat verschillen die ik niet meer helder op het netvlies heb.

Ah. Je was me voor. Ik zat nog in m’n browser cache te scrollen.

@Louis, Gen2 is op dit moment de voorlopig definitieve versie.

Hier nog even een lume shot van de mijne voor de sfeer:

Die was hierboven al eerder gepost, maar het is dus ook nog goeie lume. Excuses voor de doublure.

3 likes


Stil hier, dus even een vuige crosspost. Ik hoop dat Serica in 2022 nog iets nieuws gaat bedenken. Dat zou de diversiteit in dit topic ten goede komen. :slight_smile:

8 likes

Wat zou jij willen?
Ik zou wel een dresswatch met small second willen zien, al kan de 4512 op een mooi leren bandje ook wel voor een dresswatch doorgaan.
De fieldwatch en de duiker zijn in mijn optiek beide een schot in de roos.
Wellicht lastig te evenaren lijkt me.

1 like

Ik zou hem wel eens een handwinder chronograaf willen zien doen. :+1:

Dresswatch met small seconds zou ik dan weer liever niet zien. Ik heb al Nomos met KS, een Mühle Glashütte Teutonia en een Tourby Marine, dus ik zit echt, echt niet meer verlegen om een rond horloge met KS. :slight_smile:

2 likes

Van 36-38mm diameter👍.

Indien all dial. Met bezel liever 39-40. Summa summarum, ik zie ze het liefst op 38-39mm. :slight_smile:

1 like

Hier nog even die van mij.:slightly_smiling_face:

Ik vind het nog steeds een prachtig horloge om te zien. ‘Anders dan anders’ en zowel stoer als modieus, maar ik zou hem niet opnieuw kopen…

Die van mij zou uit de tweede betere batch zijn, maar heeft toch ook de eerder genoemde ‘kroon problemen’ en daarnaast klopt de uitlijning van de bezel net niet helemaal en datzelfde geldt ook voor de seconde/ minutenwijzer uitlijning. In deze prijsklasse zou beter moeten kunnen naar mijn mening…:thinking:

Maar hij is en blijft echt een beauty om te zien…

:slightly_smiling_face:

5 likes

Stuur Jerome een mailtje, zou ik zeggen. Z’n service is goed. En als die kroon vast staat is de tijd makkelijker goed uit te lijnen.

1 like