Dank! Haha, ik hoop in de toekomst uiteraard nog meer horloges te kunnen maken
Ik kan de gedachte absoluut volgen. We hebben door de jaren heen meerdere prototypes laten maken met meer/minder tekst. Met/zonder Signature en ook met Sero alleen als logo. Concluderend vonden wij toch dat Sero alleen te kaal was en dat ook de tekst Signature (in het bijzonder als gravure) voor balans zorgt. Ik zal nog eens een oude proto foto zoeken en hier posten als je dat leuk vindt
Kast afmetingen:
8.7 mm (ex. crystal) / 9.5 mm (inc. crystal)
En zoals eerder genoemd: wens voor kleine seconde staat genoteerd
Dank! Ja daar gaan we voor. Retail wordt dan 1199 euro en we beogen een presale waar we korting geven: de eerste 150 kopers betalen 899 euro, daarna 999 euro in de presale
Dank! Ja tekst is denk ik een van de lastigste en meeste onderschatte onderdelen van horlogeontwerp. Zowel grootte, positionering, hoeveelheid en font spelen elk zulke cruciale (en persoonlijke!) rollen…
Ik zie een hinderlijk disbalans tussen jullie merknaam en het modelnaam op de wijzerplaat, als je het een erop drukt - print en het ander graveert ziet dat er optisch niet lekker uit en zou me iedere dag gigantisch storen.
Verder is het " The Netherlands, of informally Holland " , dus wat er nu opstaat klopt niet.
Sorry voor deze opmerkingen, maar er wordt naar meningen gevraagd…succes, ik zie de eventuele aanpassingen en evolutie met interesse tegemoet.
Dit zegt AI er van:
It’s officially “the Netherlands,” as the name signifies a country of “low lands” and is treated like other plural-form country names (e.g., the United States, the Philippines) or those with geographical descriptors, requiring “the,” though sometimes “Netherlands” is used alone in lists or informal contexts, but “the Netherlands” is the proper, complete form for the entire country.
I denk toch, ondanks dat het minder formeel is, dat alleen “Netherlands” beter staat in een wijzerplaat…
Het IWC gevoel kreeg ik ook wel een beetje (niet per sé negatief), en denk dat dat vooral door de keuze van een vrijwel identiek lettertype komt.
Sero-positief dat jullie een mooie maat hebben gekozen en onderscheidende wijzers, maar ik zou dan zelf nooit dat soort wijzers doen icm verticale brushing. En inderdaad, er moet een The voor Netherlands maar je kan sowieso best wat tekst missen op deze plaat - of misschien een plaatsnaam? Helaas is OLDENZAAL al bezet
Welkom en leuk om net voor de spannende nieuwe fase mee te mogen lezen.
De fotografie is on par met de beste merken, top. Dan voel je je als meelezer direct serieus genomen, dus dank daarvoor.
Een klassiek ontwerp onder het glas juich ik toe, zeker met jullie eigen twist. Leuk gedaan. Zelf haak ik wel direct af op de kast. Te rechtopstaande zijvlakken en daardoor voor mij een te hoog CNC gehalte. Misschien moet ik dat in het echt zien, maar hierdoor waardeer ik pre-NC/CNC kasten nog meer, al worden die geholpen door plattere uurwerken.
Imho haalt deze machinebewerking het smaakvolle van een Calatrava onderuit, maar ik weet tijdens het tikken nog niet in welke prijsklasse jullie willen starten. Misschien ben ik te kritisch.
Een meer rond / organische vorm is niet haalbaar voor jullie, dat snap ik, maar niet mijn smaak. Ik begrijp wel dat je hierop uitgekomen bent, samen met degene die het CNC-werk doet voor jullie, want anders heb je snel extra handelingen aan de machine.
Ka-ching.
Klopt dat wat ik zeg? Want die ontwikkelingsfase is voor ons leken normaal gesproken buiten het zicht, dus ik baseer bovenstaande op mijn beperkte ervaring in de (moderne) machinefabriek thuis. Een extra handeling aan de machine is een hoge kostenpost bij lage aantallen.
Nieuwe uurwerken zijn een stuk dikker dan de vintage Calatrava’s hadden, dus dat helpt natuurlijk niet mee voor een liefhebber van vintage.
Sero vind ik een goede naam. Dat Watch Company zou ik weglaten. Teveel IWC-wannabe.
Gekke vraag: zijn de prototypes te koop?
Succes mannen! Ook met wat er verder allemaal bij komt kijken. Zo te zien zijn jullie wel aan de bal, dus dat moet vertrouwen geven. Zet 'm op!
Welkom! En laat ik beginnen met zeggen dat ik het een cool prototype vind en ik hoop dat de voortgang van dit project dan ook op dit forum gepost gaat worden. Ik ben zeer benieuwd naar het eindresultaat en hoe de feedback van de mensen hier gebruikt gaat worden. Heb ik zelf ook wat commentaar? Zeker.
Persoonlijk vind ik de diameter net wat te fors, aangezien het een ‘all dial’ horloge is oogt deze groter op je pols dan de aangegeven 37.5mm. Ik denk dat een 36/36.5mm groot genoeg zal zijn. Het logo op de kroon en de gravure in de kast zou ik persoonlijk laten varen, de gravure in de kast zie je nagenoeg niet terug als er een band op het horloge zit, en het logo op de kroon voelt voor mij een beetje out of place en past niet bij het strakke ontwerp wat jullie hebben neergezet. Een kale kroon zou 'm wat mij betreft beter staan.
De kleuren van de wijzerplaten doen het over het algemeen goed voor me en voelen mooi in balans, alleen de roze springt er voor mij uit als iets wat ik niet zou overwegen (kwestie van smaak natuurlijk). Dat gezegd hebbende, het is wel een goeie tint. Persoonlijk zou ik denk ik voor de lichtste variant gaan.
Het “Watch Company” gedeelte zou ik schrappen, het moge duidelijk zijn dat jullie een horloge maken en geen groenteboer of bakker zijn. Ik zou Sero iets groter op de wijzerplaat zetten met daar onder een ‘Netherlands’.
Dat was 'm voor mij wel zo een beetje.
Succes met het doorontwikkelen van jullie project, ben erg benieuwd naar het eindresultaat.
Bewijs dat AI zo dom als een focking baksteen is, want officieel is het Kingdom of the Netherlands, ook wel bekend als Koninkrijk der Nederlanden. Staat met grote letters op je paspoort.
Ik vind et tof! Complimenten voor al het werk en het resultaat tot heden De “IWC-vibes” zou ik alleen nog proberen af te schudden van de naam, maar dat kan wellicht wat door de tekst in te korten, zoals al veel is gezegd. Ook het logo op de kroon voel ik (nog) niet helemaal. Verder vooral fan van de lichte plaat. En wellicht voor in de toekomst een donkere (blauw bijvoorbeeld) plaat met zilveren wijzers?
Vind het best mooi gemaakt. Maar had de merknaam afgekort tot ‘SWC’ ofzo. Dit is te lang, vind ik. Verder niet mijn stijl. Maar veel succes met jullie merk!