Ik vind de lange naam dan weer wel mooi op de plaat. Dus dat is meer persoonlijke smaak dan dat het een min is.
Ben geen grote fan van de Speake Marin wijzers, ook dat is persoonlijk. Had leuk geweest mocht dat een eigen wijzerontwerp zijn. (Geen idee hoe evident dat is?)
“Netherlands” op de plaat is dan weer een instant diskwalificatie voor mij, we hebben jullie tenslotte buitengeschopt in 1830, ik ga niet met jullie reclame rondlopen (tongue in cheek, uiteraard).
Visueel stoort het allerminst.
Verder vind ik dit een mooie, leuke opeenstapeling van niet superstandaard keuzes die ik zelf ook zou kunnen maken.
Hoe dik is het resultaat?
Hoe dik moet mijn portemonnee wezen?
Zeer fraai horloge! De lugs zouden iets steviger mogen misschien, maar 20 mm lug width is ook wel weer erg lekker. Dikkere lugs zou dan misschien smallere lug width betekenen (als je de zelfde kastmaat wil behouden) of zeg ik dan iets heel doms?
“Signature” zou wat mij betreft iets verfijnder mogen zijn, in de zelfde stijl als het logo bovenaan.
Ik zou persoonlijk “Nederland” wel tof vinden onder de wat mij betreft volledig uitgeschreven merknaam. In ieder geval niet “Netherlands”.
Prijstechnisch zeer interessant, ben oprecht benieuwd naar eventuele veranderingen en zou het serieus overwegen als er eenmaal een eindproduct is. Zeker als de prijs in presale blijft zoals ie nu word voorgesteld…
Mij lijken ze eerder gebaseerd op de klassieke marine zakhorloge wijzers, vooral de vorm van de urenwijzer is erg traditioneel vind ik en is bij Speake Marin wat unieker gevormd.
Mijn complimenten, voor de durf en de uiteindelijke uitvoering. Ik vind het qua ontwerp en specs prima voor elkaar. Gewoon een pracht horloge.
Ik hou van de strakke eenvoud, de verticale brush en kleurtjes, maar de tekst is voor mij te prominent en heeft te veel gelijkenis met een bestaand merk. Alleen “Sero” en “Signature” zou meer passen bij het totaal.
Geen slecht begin, ook leuk met de verschillende kleuren dials.
Ik moet direct denken aan de Longines Master Collection, welke vergelijkbaar is.
Voor mij zou de tekst “NETHERLANDS” of elke vorm daarvan niet persé op de wijzerplaat hoeven staan.
Daarnaast vind ik de numerals en uur/minuut markeringen wat dicht op elkaar staan. Daar zou best iets meer ruimte tussen mogen om het wat meer te laten ademen.
Ik vind het een prachtig horloge! Helaas te klein voor mij, maar commercieel gezien de juiste keuze vermoed ik.
Misschien nog een zilveren versie erbij?
Ik wens jullie iig erg veel succes met dit toffe project
De lichte versie is inderdaad “clean” zilver. In sommige belichting iets meer richting wit. Donkerblauw is absoluut een kleur die we in de toekomst ook graag zouden maken, maar voor nu gekozen voor dit “kwartet”.
De dial verhouding tot de kast en de rest zou ik je graag eens laten zien op bijvoorbeeld Rikketik, hopelijk verrast het je positief!
Ja zou je zeggen hè. In renders met ongeveer deze diameter (37-38mm) komt het toch net niet perfect uit. Als je ook zoekt naar bestaande designs met dit uurwerk vind ik wat ik zoal vind toch echt te dicht op het centrum.
Maar absoluut iets waar ik werk van wil maken mocht deze run slagen, dan kom ik daar uiteraard uitgebreid op terug. Ik weet bijvoorbeeld at een Japanse micro (Timethis) daarom de kleine seconde positie heeft modificeren om deze gebalanceerd in een 37mm te krijgen
Dank voor de mooie woorden Gerard, dat betekent veel komende van jou. Laten we t.z.t. absoluut organiseren dat jij het horloge om de pols kunt ervaren en dragen
Los van de zilveren ben ik niet zo’n fan van de kleuren. Hou die klassiek is mijn mening.
Zou ik 1 kopen? 1-2j geleden zou ik volmondig ja zeggen. Maar intussen zitten er 2 serieuze dressers in de verzameling die voor teveel competitie zouden zorgen.
Uit ervaring weet ik wel dat er weinig serieus dress geweld is in dat prijssegment. Dat helpt jullie.
Merknaam neemt in de breedte veel teveel ruimte in. 2801 (o nee want die kun je niet inkopen) handopwinder - tja. Ik heb al teveel langs zien komen in deze “niche”. Ook deze zal hem niet gaan worden vrees ik. Ik hoop van harte dat het financieel uit zal kunnen.
De merknaam is natuurlijk ook bizar. Ik ben nog oud genoeg om me aids te herinneren (niet dat het er wereldwijd niet meer is trouwens). Sero-positief - als je dit was voor 1995 (toen kwamen de HIV-remmers), was je ten dode opgeschreven. Allemaal leuk bedacht weer, maar ik zie een zoveelste Fromanteel-achtig avontuur in het verschiet.
Dank! Grappig dat er zoveel overwegingen en kritische noten langskomen die wij ook hebben afgewogen.
Netherlands vs. the Netherlands erg lang over getwijfeld en gediscussieerd. Eigenlijk vat @GerardNijenbrinks het perfect samen. Taalkundig is alleen “Netherlands” ook correct (maar inderdaad iets minder gangbaar) en visueel wat ons betreft beter en aantrekkelijker dan met lidwoord ervoor.
Wat betreft de Signature gravure kan ik nog zeggen dat deze in real life echt minder prominent zichtbaar is en dat er voor de beoogde productieversie geen diep zwart, maar gunmetal wordt gebruikt voor deze gravure zodat deze minder opvalt en soms zelf als ghost effect zichtbaar is. Onderstaand een wrist shot in daglicht die denk ik al laat zien wat dat voor effect sorteert