Dit type wijzers is al veel ouder dan Speake Marin zelf hoor.
Dat trek ik niet in twijfel.
Ik associeer ze daarmee.
Ik had over de prijs heengelezen, maar dat is heel netjes. Mooie niche.
Mij lijken ze eerder gebaseerd op de klassieke marine zakhorloge wijzers, vooral de vorm van de urenwijzer is erg traditioneel vind ik en is bij Speake Marin wat unieker gevormd.
Mijn complimenten, voor de durf en de uiteindelijke uitvoering. Ik vind het qua ontwerp en specs prima voor elkaar. Gewoon een pracht horloge.
Ik hou van de strakke eenvoud, de verticale brush en kleurtjes, maar de tekst is voor mij te prominent en heeft te veel gelijkenis met een bestaand merk. Alleen “Sero” en “Signature” zou meer passen bij het totaal.
Aub ook geen afkorting van het merk…
Geen slecht begin, ook leuk met de verschillende kleuren dials.
Ik moet direct denken aan de Longines Master Collection, welke vergelijkbaar is.
Voor mij zou de tekst “NETHERLANDS” of elke vorm daarvan niet persé op de wijzerplaat hoeven staan.
Daarnaast vind ik de numerals en uur/minuut markeringen wat dicht op elkaar staan. Daar zou best iets meer ruimte tussen mogen om het wat meer te laten ademen.
Ik vind het een prachtig horloge! Helaas te klein voor mij, maar commercieel gezien de juiste keuze vermoed ik.
Misschien nog een zilveren versie erbij?
Ik wens jullie iig erg veel succes met dit toffe project ![]()
Je hebt m’n interesse. Goede maat, mooie stijl, leuke gegraveerde plaat, mooie zichtbodem. Tof uurwerk.
Nope. Ik zie het perfecte deckwatch-exemplaar.
Wat gaat dit kosten, en wanneer gaat je site los?
Liever niet.
Dat wel. Dit horloge is niet compleet zonder bol glas. Of licht boxed.
Staat al ergens. 899 preorder meen ik.
Veel succes met jullie project ![]()
Dank voor de feedback!
De lichte versie is inderdaad “clean” zilver. In sommige belichting iets meer richting wit. Donkerblauw is absoluut een kleur die we in de toekomst ook graag zouden maken, maar voor nu gekozen voor dit “kwartet”.
De dial verhouding tot de kast en de rest zou ik je graag eens laten zien op bijvoorbeeld Rikketik, hopelijk verrast het je positief!
Ja zou je zeggen hè. In renders met ongeveer deze diameter (37-38mm) komt het toch net niet perfect uit. Als je ook zoekt naar bestaande designs met dit uurwerk vind ik wat ik zoal vind toch echt te dicht op het centrum.
Maar absoluut iets waar ik werk van wil maken mocht deze run slagen, dan kom ik daar uiteraard uitgebreid op terug. Ik weet bijvoorbeeld at een Japanse micro (Timethis) daarom de kleine seconde positie heeft modificeren om deze gebalanceerd in een 37mm te krijgen
Zeer geslaagd wat mij betreft; zowel het ontwerp, de techniek, als ook de prijsstelling
Ik zou hem t.z.t. graag eens in werkelijkheid willen bewonderen en ben benieuwd hoe het horloge in werkelijkheid om de pols wordt ervaren.
Dank voor de mooie woorden Gerard, dat betekent veel komende van jou. Laten we t.z.t. absoluut organiseren dat jij het horloge om de pols kunt ervaren en dragen
Goeie afmetingen
Mooi design
Leuke prijs
Los van de zilveren ben ik niet zo’n fan van de kleuren. Hou die klassiek is mijn mening.
Zou ik 1 kopen? 1-2j geleden zou ik volmondig ja zeggen. Maar intussen zitten er 2 serieuze dressers in de verzameling die voor teveel competitie zouden zorgen.
Uit ervaring weet ik wel dat er weinig serieus dress geweld is in dat prijssegment. Dat helpt jullie.
Merknaam neemt in de breedte veel teveel ruimte in. 2801 (o nee want die kun je niet inkopen) handopwinder - tja. Ik heb al teveel langs zien komen in deze “niche”. Ook deze zal hem niet gaan worden vrees ik. Ik hoop van harte dat het financieel uit zal kunnen.
De merknaam is natuurlijk ook bizar. Ik ben nog oud genoeg om me aids te herinneren (niet dat het er wereldwijd niet meer is trouwens). Sero-positief - als je dit was voor 1995 (toen kwamen de HIV-remmers), was je ten dode opgeschreven. Allemaal leuk bedacht weer, maar ik zie een zoveelste Fromanteel-achtig avontuur in het verschiet.
Succes!
Denk voor het geld een mooie optie.
Opmerkingen heb je altijd. Een horloge moet net je smaak zijn. Dit is mijn smaak niet.
Desondanks:
Ik denk dat ik signature zou printen omdat graveren me net dik gedrukt lijkt en minder leesbaar is
Sero Watch Company doet erg IWC aan wbt naam en logo.
Ik zou kiezen voor “the Netherlands” of “Nederland”. “Netherlands” klopt bij mijn weten niet.
Dank! Grappig dat er zoveel overwegingen en kritische noten langskomen die wij ook hebben afgewogen.
Netherlands vs. the Netherlands erg lang over getwijfeld en gediscussieerd. Eigenlijk vat @GerardNijenbrinks het perfect samen. Taalkundig is alleen “Netherlands” ook correct (maar inderdaad iets minder gangbaar) en visueel wat ons betreft beter en aantrekkelijker dan met lidwoord ervoor.
Wat betreft de Signature gravure kan ik nog zeggen dat deze in real life echt minder prominent zichtbaar is en dat er voor de beoogde productieversie geen diep zwart, maar gunmetal wordt gebruikt voor deze gravure zodat deze minder opvalt en soms zelf als ghost effect zichtbaar is. Onderstaand een wrist shot in daglicht die denk ik al laat zien wat dat voor effect sorteert
wens voor kleine seconde staat genoteerd
Opgelet, moeilijk om dat (betaalbaar) in balans te krijgen.
Heb je meer wrist shots in daglicht?
Horloge ziet er 10x beter uit…
Ik zie een hinderlijk disbalans tussen jullie merknaam en het modelnaam op de wijzerplaat, als je het een erop drukt - print en het ander graveert ziet dat er optisch niet lekker uit en zou me iedere dag gigantisch storen.
Verder is het " The Netherlands, of informally Holland " , dus wat er nu opstaat klopt niet.
Sorry voor deze opmerkingen, maar er wordt naar meningen gevraagd…succes, ik zie de eventuele aanpassingen en evolutie met interesse tegemoet.
Nee hoor, feedback is welkom. Zowel positief als kritisch of zelfs negatief!
Netherlands is echter wel correct alleen minder gangbaar. Zie ook discussie bovenstaand.
En ik noteer de discrepantie in logo print vs gravure ![]()