Heel mooi horloge vind ik echter de tekst is te lang en drie verschillende lettertypen.
Doe dan Netherlands in hetzelfde lettertype als de merknaam en verzin daar iets kortere naam voor zoals Sero Watch CY.
Of zet Netherlands onderaan waar Swiss made altijd staat.
En dan gebogen natuurlijk mee met de onderkant.
Is maar een idee maar dat lijkt mij mooier.
De letters en tekst oogt niet en doet afbreuk aan het horloge in mijn ogen.
En natuurlijk hartelijk welkom op HF en heel veel succes met het project en de realisatie
Dank voor de mooie woorden en uitgebreide reactie!
Je slaat de spijker op zijn kop wat betreft CNC en machining. De presale prijs die we beogen is 899 euro voor de eerste 150, de volgende presale aantallen 999 euro met een retail nadien van 1199. In die context is deze kast en vormgeving wat ons betreft absoluut een goede match en het best haalbare.
Uiteraard hopen we in de toekomst wat complexere kasten te kunnen aanbieden maar we willen onszelf ook niet direct uit de markt prijzen bij een eerste release.
Mocht je de kans hebben als we weer op Rikketik staan: kom eens kijken en proberen, als totaal met dit relatief dunne uurwerk en crystal draagt het toch echt wel fraai!
En de prototypes zijn niet te koop, sterker nog ik ben bang dat ik het gros straks kwijt ben voor media en review doeleinden.
Ja exact! Dat noemde ik eerder in een reactie van andere HF’er al in deze thread. De positie van de subdial is voor de gangbare uurwerken suboptimaal gepositioneerd en vereist vaak modificatie wat kostbaar en lastig te realiseren is
Dank voor je uitgebreide reactie! Wordt gewaardeerd. Wij zullen hier absoluut actief blijven en de voortgang met jullie delen. We zijn echter actief op meerdere kanalen dus proberen dit te balanceren.
Persoonlijk vind ik een 36mm ook erg fijn alleen uiteindelijk bewust toch gekozen voor 37.5mm om hopelijk een net wat groter publiek aan te spreken (en bovendien iets meer in lijn de blijven met de Jumbo’s).
De gravure zie je overigens subtiel onder bepaalde hoek, zie onderstaand. Ik vind het zelf een erg leuke touch.
De banden op de prototypes zijn heel mooi. 't Ontwerp is echter zo helemaal niet mijn ding, vanalles dat me niet aanspreekt. Signature als modelnaam spreekt me niet aan en is te vet op de wijzerplaat, dat zou ik gelijk aan de merknaam houden qua dikte.
De naam is te lang, Sero Watch (en Sero lijkt net iets teveel op “zero”, iets bekt er niet lekker aan) zou wat mij betreft voldoende zijn en, wat er ook geschreven wordt, de naam in het Engels is “the Netherlands” en niks anders. Maar, waarom deze zo prominent in beeld en niet bijv. onderaan rond de 6 heel klein “designed in the Netherlands” of, nog beter, “Dutch Made”?
Als laatste: waarom überhaupt kiezen voor al dat Engels? Ik kan er natuurlijk geheel naast zitten, maar denk je echt dat de internationale markt (en dan met name het Engelssprekende deel) je voornaamste afzetgebied gaat wezen, of dat dat toch het westelijk deel van het vasteland van Europa zal zijn?
Hoe dan ook, succes met de verdere onwikkeling!
De reden dat ik zo baud ben is dat ik Deckwatches van Staudt, Hamilton, Stowa en anderen heb gehad en geëvalueerd, maar ze het allemaal net niet zijn. Dit is EXACT de goldilocks zone voor zo’n horloge, en je hebt je niet laten verleiden tot een gelakte faux enamel plaat, maar het gewoon brush gehouden.
Als je ooit zalm of roze doet, qua wijzerplaat, laat je niet tot blauwe wijzers verleiden. Op zalm hoort wat mij betreft zilver of gunmetal qua wijzers en indices.
Mooi, done! Check vooral ook de website nieusbrief en IG voor wanneer we daadwerkelijk kunnen gaan verkopen.
Ik ben zelf groot fan van Deck watches en heb altijd wel iets op/aan te merken, dus begrijp je sentiment volkomen! Er zit inderdaad niet alleen Calatrava DNA in onze Signature maar ook een groot deel Deck. Scherp oog!
Ik heb door de jaren heen Dornbluths, Dekla, Stowa, Hamilton, Tourby en nog wat anderen gehad. Het 6498 uurwerk, hoe mooi de subdial positie ook is nooit in kasten kleiner dan 40mm te vinden en vaak ook aan de dikke kant!
Een glossy dial hoop ik zeker eens te maken, maar dan inderdaad met echt enamel of vergelijkbare techniek en geen faux lak of coating!
Dank voor je feedback! De bandjes zijn handgemaakt struisvogelpoot. Ik ben zelf als collector al jarenlang grootafnemer van Delugs dus heb wat dat betreft een aardige referentie. Ik durf te zeggen dat wij daar absoluut bij in de buurt komen met deze banden!
En tsja…ik hoop inderdaad ook buiten Nederland te kunnen verkopen, dus vind Engels dan de meest voor de hand liggende voertaal