Service beurt 2,5 jaar oude Seiko sarb033. Wie O wie?

Heren! Ik heb sinds een dikke 2 jaar een Seiko sarb033 in bezit en begint de laatste tijd meerdere minuten per dag achter te lopen. Heb Seiko gebeld en 'm naar een partner juwelier van hun gebracht, en moest 150 eu plus betalen… Nee dank dus. (net buiten de garantie maar niet coulant want van een reseller op amazon gekocht)Is er iemand die goed is en betaalbaar het horloge weer als een zonnetje kan laten lopen?

Bij voorkeur regio Haarlem, Zandvoort etc. Hoor graag jullie advies!

Grt Olivier

Dat is geen gekke prijs voor een service van een automaat hoor.

Als je een 6R15 uurwerk orgineel kan vinden is het net iets goedkoper, vaak rond de 110. En dan moet die erin :sunglasses:

3 likes

Ik zou even naar de timegrapher resultaten vragen of naar een horlogemaker gaan om die te bekijken. Kan ook een kwestie van afregelen zijn.

2 likes

Naja ik vind het nogal veel geld voor een horloge waar ik ongeveer 350 eu voor heb betaald en net iets ouder dan 2 jaar is… :frowning:

Nieuw uurwerk zou dus ook kunnen dan idd. Zelf proberen? :sweat_smile:

1 like

Maar ook als ik terug hoor dat het tussen de 150 en 200 euro gaat zijn? Neem aan dat ze 'm dan open gemaakt hebben. (moet 'm nog ophalen bij de juwelier)

Je zou Peter Kellerman in Haarlem vragen wat hij rekent voor een servicebeurt.

1 like

Tja…vaak is het onderhoud voor een uurwerk alleen, bij een horloge van €100 net zo duur als bij eentje van €2000.

Werkzaamheden aan het uurwerk blijven nagenoeg hetzelfde.

2 likes

Niet gemagnetiseerd?
Bijzonder na 2 jaar namelijk.

4 likes

Ik heb laatst een Seiko uit 1991 laten service.
Deze kostte aankoop €85.

Service €110.

3 likes

Open maken hoeft niet per se altijd. Ik zou zelf vooral benieuwd zijn naar de timegrapher resultaten.

2 likes

Karma is a biatch.

Als je 'm er niet koopt, verwacht dan ook geen garantie/coulance.

Gegroet, de ondernemer :kissing:

3 likes

:smile:

Komen mensen ook terug met nootjes?

10 likes

Nee want hij loopt achter.
Even afregelen zal het kunnen zijn, al is het dan wel vreemd dat hij opeens zoveel achterloopt.

Zo herkennen we vrij makkelijk de ondernemer die eerst wil verdienen en dan pas aan investeren denkt.

4 likes

Als je bij mij wat koopt: 100% garantie.

Koop online? Zoek het dan ook daar maar uit. Dat geld voor 'n service is reëel, coulance niet.

2 likes

Tja, had je maar een Rolex moeten kopen. Met Seiko is er altijd gezeik.

8 likes

Ik zat met je te ouwehoeren. Helemaal eens.

2 likes

Gebeurt bij deze uurwerken wel meer. Prestaties op langere termijn van die 6r15’s zijn niet al te best.

3 likes

Ik heb er geen lange termijn ervaring mee :stuck_out_tongue:.

Sarb033 alleen te koop in Japan pretty much dus ja…