Service costs van een Montblanc: ik ben sprakeloos

Ik snap dat wel. Waarom zou je een ambachtsman die urenlang moet priegelen aan een stukje fijne mechanica ook een ordentelijk loon gunnen?

11 likes

Voor een chronograaf (van omega no less)? Dan vind ik iemand die nu 400 vraagt goedkoop.

@Fate_Amenable_To_Change was dit niet zo’n reduced ook of zit ik verkeerd

1 like

een 7750 is voor een paar honderd euro al gefixt hoor :slight_smile: en veel, veel robuuster dan deze. De 7750 is een beetje als een Volvo 240 met een ‘red block’ motor, die met goed onderhoud honderdduizenden kilometers meegaan, versus een BMW S85 V10 waar 80000km al veel is.

1 like

Ja, ik liet het een beetje vaag wie de offerte gemaakt heeft. Het is een onafhankelijke horlogemaker die wel licensed is door MB, naar verluidt, en m’n horloge is “naar de importeur” gegaan, wat dat ook moge betekenen. Vind ik zo vaag dat ik denk, laat maar.

Ja, je hebt gelijk, ik was niet helder in hoe ik me verwoordde. Tenzij het een Omega is met een 7750, die service je voor inderdaad rond de 450 als je goed zoekt.

Nee. Zo ga je niet om met techniek. Maar dat is mijn mening.

Ik beken eerlijk dat ik er niet in thuis ben.

Maar heb je het dan over een bedrijf, waar je een factuur krijgt met het uitgevoerde?

Of eerder over de thuishorlogemaker / bijklusser

:popcorn:

1 like

Een servicebeurt bij het merk is altijd duurder. Een v7750 kan je idd voor €350 laten servicen, maar bij Damasko kost dat €650. Daarbij worden ook alle Viton pakkingen vervangen.
Als je een duurdere automaat hebt moet je gewoon rekening houden met hogere service kosten. Een 3 wijzer Chopard kost ook €900 bij Chopard. Of je het ervoor over hebt is een tweede punt. Maar niet alle horlogemakers kunnen bepaalde uurwerken goed “volledig” servicen. Dan worden sommige dingen niet vervangen omdat ze niet aan onderdelen kunnen komen.
Dus als je het een mooi horloge vind en het ervoor over hebt gewoon doen.
Mijns inziens kost goed werk geld.
Net zoiets als je Aston Martin een beurt laten geven bij de Kwikfit ……,…

1 like

Nee, bedrijf, geen bijklusser.

1 like

Chronograafservice bij Omega is inmiddels 950 meen ik. :no_mouth:

1 like

Maar je gaat nu volledig voorbij aan mijn oorspronkelijke punt; een chrono servicen bij Patek of JLC is goedkoper dan deze offerte, en dat vind ik bizar. Breitling’s in-house chrono is ook veel, veel goedkoper te servicen bij Breitling zelf, om maar wat te noemen. Ik vergelijk niet een 7750 service tussen de diverse aanbieders/fabrikanten maar inhouse chrono’s. Wel appels met appels vergelijken. En nee, heb absoluut geen 3K over om deze MB te servicen hoe graag ik 'm ook droeg.

1 like

Dit is het dingetje. MB R200 als ik mij niet vergis. Monopusher kolom wiel chrono met twee veertrommels, een tweede tijds weergave, dag/nacht indicator. Nogsteeds een forse prijs. Persoonlijk zou ik als ik TS was, eens vragen bij Montblanc zelf. Ik denk dat die goedkoper zijn.

1 like

Mon Dieu
:roll_eyes:

1 like

1000 inmiddels maar dan mag de kroon niet van goud zijn anders kost dat 200 meer.
.

1 like

Dan vind het meerendeel hier jou niet normaal.

Je moet hier nog ff inburgeren tussen de gekken die 10k voor een horloge redelijk normaal vinden.

2 likes

Mijn Carrera chrono zou in 2019 al 2k kosten maar dat was dan wel met nieuw glas en 2 WG pushers en WG kroon.

Ik begrijp je punt. Maar het uurwerk in de MB is wel bijzonder. Daardoor ook duurder. Een chronograaf bij Patek en JLC daar zijn er meer van en vaak ook uitwisselbare onderdelen.
En dat je geen 3k over hebt voor de service begrijp ik ook wel.

Je schrijft instapper verkeerd.

10 likes

Ja, bij die 10k begint de lol pas.

1 like