Mijn Meister Anker staat inmiddels al in het verkoop gedeelte. Maar toch ben ik ook erg benieuwd wie er hier op het forum deze mooie handopwinder zou kunnen repareren en/of servicen?
Hij loopt nog mooi maar het uurwerk lijkt wat los te zitten als ik het horloge beweeg. Als ik mijn vingers op de knopen houd lijkt hij minder te bewegen.
Wie heeft de kennis/tijd/zin om dit te doen? En aan welk prijskaartje zou ik dan moeten denken?
Ik heb geen ervaring met de valjoux specifiek maar als hij op zijn plek gehouden wordt door schroeven, dan hoef je die alleen aan te draaien om hem weer vast te zetten. Elke horlogemaker en juwelier kan dit voor je doen, zelfs ik.
Zoals ik al in je andere topic hierover zei; ik heb uitstekende ervaringen met Wesselink & Vreeker. Ze zijn niet de goedkoopste maar hun kwaliteit en service zijn topklasse. In de afgelopen jaren hebben ze al verschillende reparaties en servicebeurten uitgevoerd voor mijn horloges.
Als je hem toch wilt gaan verkopen zou ik geen geld steken in een service.
Als het uurwerk wat los in de kast zit zal dat liggen aan de uurwerkring of de kastplaatjes die niet goed vastzitten.
Ja wellicht is het relatief makkelijk zelf te fixen…echter ik heb hier nul komma nul kaas van gegeten.
Maar ik ga hem gewoon nog eens van binnen bekijken. Kijken of ik oa de uurwerkring kan ontdekken
Ik zou hem niet wegdoen inderdaad! Die 7733 en 7734 chronografen zijn hartstikke leuk. En deze heeft nog eens een mooie wijzerplaat en kast ook.
Als je hem toch in het blauwe forum zet, dan zijn er vast wel belangstellenden
Edit: ik zie dat hij al in het verkoopforum staat … als je hem echt wilt wegdoen heb ik wel belangstelling, en wil ik misschien ook wel een ruil voorstellen (met een chronograaf die het 100% doet )
Deze heeft geen uurwerkring maar zit het uurwerk direct vast in de kast door 2 kastplaatjes.
Zou kunnen dat de schroeven niet goed vast zitten of de kastplaatjes verbogen zijn, maar is zo lastig te zeggen.