Ik wil absoluut geen uurwerk met een chronograph module zoals een Dubois Depraz
Die vervangen ze gewoon dus de kosten zullen uiteindelijk niet veel hoger zijn aangezien je aan uurloon behoorlijk bespaard.
En daarna gaat het oude uurwerk waarschijnlijk richting China voor een refurbish.
Pcies, shitty/poor design solution…
Geen idee ik ben geen engineer. Maar als zoiets 8 jaar ofzo zijn werk doet wat is er dan verkeerd aan? We leven in een wegwerp maatschappij en dat is maar goed ook, iedereen moet tenslotte iets te doen hebben de hypotheek moet betaald worden.
Mwoah, daar denk ik anders over, wat is goed is, is goed.
Mijn Audio heb ik al 30+ plus jaar, kan er nog steeds nix beters voor vinden, heb 3 auto’s, waaronder een daily van 20 jaar met 4,5 ton die er nog prima uitziet en het goed doet, een sportauto van 29 jaar, die is nog als nieuw en gaat als een duiveltje uit een doosje
Zo heb ik ook horloges van 50+ jaar, doen het prima nix mis mee
Mijn Daily een Seiko Monster, al ruim 20 jaar, nog nooit service gehad en nog steeds waterdicht
Dus nee, de ‘weggooi cultuur’, daar doe ik niet aan mee
Als antwoord op de gestelde vraag, nee
Dat is leuk maar hoe gaan de mensen die nu in een audio fabriek werken dan in hun levensonderhoud voorzien als alles 30 jaar meegaat? Nog niet gesproken over de hele rest van de keten, toeleveranciers transport etc?
Zolang we zorgen dat we grondstoffen recyclen en innoveren zie ik het probleem niet van wegwerpen.
Niet. Echt, niet!
Heb er nog geen moment over nagedacht. Sorry. Meestal haal ik een geadviseerde service interval ook helemaal niet, ben te onrustig en wissel teveel.
Tegenvraag: Waarom gaat het altijd over geld als het over horloges gaat? Gaan we dat nu ook al krijgen bij horloges waar geen Rolex op het garantiecertificaat staat? Koop gewoon het horloge(merk) wat je kan/wil betalen en vooral, geniet ervan! YOLO.
PS @Blue, tip: Als je ooit TL2 wil worden moet je niet alleen een topic starten maar ook actief meedoen in de discussie. Dus niet achterover leunen en alleen maar lezen wat iedereen te melden heeft.
Het is een beperkende factor. Als het dat niet zou zijn kocht ik volgende week zowel een Tudor als een Omega
Dat snap ik niet. De beperking vwb. onderhoudskosten is er pas over 5-10 jaar toch? Als je de aanschaf nu kan/wil betalen, doen! Onderwijl ieder jaar een paar tientjes opzij leggen (als je dat nodig vindt) voor onderhoud. Et voila, ook jij kan een Omega/Tudor dragen.
Prachtige merken trouwens! Ik ben fan van de duikers van beiden.
Dus je kan wel voor pak em beet 8k aan horloges kopen maar bij een servicebeurt van 450 euro over 6 jaar loopt het dun door de broek?
Fout, het is YODO
Als het je echt beperkt dan kan je beter geen (duur) mechanisch horloge kopen.
… ik geloof niet echt in reïncarnatie dus ik leef ook gewoon even het leven, omdat het maar één keer kan.
YODO dus …
Oké, vind het prima …
Idem… en die paar seconden verlies maken mij ook niet uit. Gewoon niet neurotisch over doen
Ik loop al 13 of 14 jaar te kloten met klokkies, heb serieus 3 servicebeurten gedaan (1 etalagemodel met dikke olie, wist ik, eta, dus makkelijk te doen. 2 te gekke Sinn ux waarbij koper al aangaf dat ie bijna leeg was, dus ingecalculeerd. 3 Oris met sw-200 gekocht met breuk in plexi. Dus via servicecenter new plexi en op laten maken. Ook ingecalculeerd bij aankoop!)
Alles totaal geen invloed op mijn horloge plezier! Eerste 2 verkocht zonder verlies, 3e nog in bezit.
Koop wat je mooi vindt, draag wat goed voelt, geniet van de luxe…
Zullen we weer aardig doen?
Conclusie: Als je een horloge koopt, reken dan ook de toekomstige service beurten erbij en kijk of je dit kan en wil betalen. Simpel toch?