Service kosten: doorslaggevende factor bij keuze horloge?

Gewoon een goeie servicebeurt zodra je stopt met lopen en je kan weer even mee.

1 like

Nee man, dat kan iedere dag :sunglasses::muscle::smiley:

1 like

Nope, maar fact of life.
Misschien kort door de bocht maar als dit een overweging is waar je lang over na hebt gedacht heb je echt een verkeerde hobby die niet past bij je inkomsten patroon.

Nuance:
Je kunt ook prima genieten van een SKX007 of een Swatch (tenminste ik wel) maar als de hogere segment boys in de verzameling aan een beurt toe zijn dan is dat zo.
Nogmaals als je daar van wakker ligt houdt het dan bij de leuke exemplaren waarbij je alleen een batterij hoeft te wisselen.
Heb er zat van in de collectie en schaam ik me niet
voor.

3 likes

Gewoon service wanneer hij service moet en gewoon betalen wanneer je moet betalen. Net als met tanken, als het moet dan moet het. Het is een hobby, die kost geld en als je randzaken zoals onderhoudt eens in de 10 jaar niet kan betalen een andere hobby zoeken of goedkopere horloges kopen.

1 like

Dit!

Misschien lomp gezegd, maar als je voor een paar K klokjes hebt moet je ook niet piepen over kosten van onderhoud.

Je BMW of Skoda of Kia rijd je ook de garage in om ervoor te zorgen dat ie het daarna weer lekkerder doet……

5 likes

Nog beter is als bij de aankoop de servicekosten incl. zijn voor 50 jaar.

Zo ben ik. :rofl: Maar inderdaad we praten over luxe goederen van duizenden euro’s. Als je die kan betalen dan moet het onderhouden daarvan ook best lukken.

2 likes

En anders is er altijd steinhart.

3 likes

Ach wat is lomp? Soms is de waarheid een beetje lomp, maar wel de essentie waar het over gaat.

1 like

Dit dus.
En als je het niet kan/wil betalen ook prima toch? Dan koop je gewoon geen Omega/Tudor, maar een ander leuk merk … er is voor iedere pols wat wils! Echt.

:arrow_down:

1x dood, 1x leven … feest! :partying_face:

3 likes

Zonder een moraalridder te willen zijn, wegwerpen is dus nog steeds een probleem. Zeeen vol plastic etc.

1 like

Totaal oke, we zijn het gewoon eens :joy:

1 like

Ik denk dat een servicebeurt bij Steinhart ook zomaar 350 euro kost. Dan is een beurtje bij Tudor voor 500 euro relatief nog goedkoop.

Een horloge is een sierraad. Daarom kopen wat je mooi vind en de keuze niet laten afhangen van de servicebeurt kosten.

Een horloge enkel kopen met geld dat over is, als je financieel krap komt te zitten door een te duur horloge ben je verkeerd bezig.

Genoeg andere mooie automaten te koop in een wat lagere prijsklasse dan Tudor of Omega.

1 like

Gewoon kopen :partying_face:
Open een aparte spaarrekening en schrijf automatisch elke maand een tientje over en voila…geld genoeg voor beurtje over een jaar of 8 :+1:t2:

3 likes

Wegwerpen hoeft natuurlijk niet te betekenen ergens in het milieu dumpen maar kan ook ( en moet ook ) betekenen de gebruikte materialen opnieuw gebruiken voor andere producten.
Feit is dat de economie een rijdende trein is die in beweging moet blijven.
Als die stil staat ga je de grondstoffen om je heen gebruiken en dat leidt tot kaalslag.

1 like

CODO, bedoel je?

4 likes

Als ik kan kiezen; liever een bewerkte ETA dan een in-house uurwerk!

4 likes

Dat zit hem dan in de aanschafprijs, high-end kost nogal wat en heeft de potentie het op een nog veel hoger niveau te brengen

Enne laat het merendeel van de mensen maar mee gaan in de hype, dat nieuwer beter is, die betalen dan de prijs en het inkomen van de groep waar jij het over hebt

Maar ik behoor niet tot die groep

2 likes

Een antwoord:
Persoonlijk ga ik voor het horloge waar ik een gevoel bij hebt. Niet boeiend wat de servicekosten zijn. Servicekosten:
Het horloge “loopt” de gehele dag. 1x in de 7 jaar een “dure servicebeurt…
De auto “loopt” soms 2 uur per dag.
Mijn dealer vindt het fijn om meerdere malen per jaar een faktuur voor een “dure servicebeurt” te sturen.
Daarnaast is een horloge veel duurzamer dan een auto, niet waar.

2 likes