Service Tissot Cal. 27Jumbo uit 1949

Juist : Bravo !!
:wink:

1 like

Fantastisch uitgebreid verslag! Mooi ook om te zien dat je het gepruts hebt kunnen herstellen met goed ambachtelijk horlogemakers werk.

1 like

:star_struck::+1: Groeten van Iwan :motorcycle:

image

1 like

Leuk en leerzaam verslag. :+1:
Ik zie, dat ik nog wat gereedschapjes moet aanschaffen. :grinning:

1 like

Dat gevoel heb ik nog steeds, er staat nog vanalles op mā€™n verlanglijstje. :sweat_smile:

Bedankt voor dit verslag. Jij bent niet de enige die hiervan heeft geleerd. En weer een mooie klok terug om een pols. Ik heb ook nog zoā€™n mooie grote Tissot liggen. Die is meteen een paar plaatsen op mijn projecten lijst gestegenšŸ˜¬

1 like

Wat een vakmanschap Wilco! Ook een mooie klok.

1 like

Succes alvast. :+1:

Heel erg tof om te lezen! Ik moet zeggen dat het bij mij nu steeds meer begint te kriebelen om zelf ook iets te kunnen herstellen aan horloges. De eerste stap lijkt me alleen zo lastig. Jaartje Schoonhoven dan toch maar?

1 like

Heb ik zelf niet gedaan, ik probeer graag zelf dingen uit. Wel de nodige hulp gehad hier op het forum; wat Youtube filmpjes gekeken en gewoon maar gaan proberen op een oud uurwerk. Er gaat best wel eens wat mis maar daar leer je weer van.

Succes in elk geval, mocht je tips nodig hebben dan laat maar horen. :+1:

Ja dat is inderdaad de andere optie. Ik kom er zeker op terug wanneer ik dit serieus op ga pakken en nog vragen heb. Thanks voor het aanbod in ieder geval!

1 like

Wat is dat een mooie band zeg! Mooi plat ook zo te zien. Direct eens bestellen!

1 like

Klopt, en mooi soepel ook. Enige puntje voor mij is dat ze vrij lang zijn; bij wat grotere horloges moet ik er een gaatje bij knippen. Maar ik heb dan ook maar een pols van 16 cm. :innocent:

Mooi verslag weer Wilko :+1:

1 like

Dank je. :+1:

Op vakantie geweest? :wink:

Nee helaas niet

1 like

Mooi verslag en fraaie fotoā€™s. Heel erg leerzaam, ik heb ook nog wat balans-as problemen dus dit topic geeft me weer moed. :+1:

1 like

Ik heb er in het verleden al eens een vervangen, maar het ding liep daarna als een krant. Deze loopt prima, dus dat geeft moed, ik heb er nog een paar liggen. :sunglasses:

Succes, gewoon aan beginnen. :muscle: