Service Tissot Jumbo uit 1939

Allemaal bedankt voor de leuke reacties, dat motiveert om een verslag te schrijven. Er gaat inderdaad wel wat tijd in zitten, maar ik vind het leuk om te doen :blush:

Microscoopfoto’s maak ik met een canon EOS m100 die ik met twee adapters op de camera-aansluiting van de microscoop heb gemonteerd. Er bestaan ook speciale microscoopcamera’s maar die zijn schreeuwend duur en de beeldkwaliteit is meestal ondermaats :roll_eyes:

Mijn vrouw en ik hebben geen kinderen, dus dat scheelt denk ik aanzienlijk in de hoeveelheid vrije tijd :sweat_smile:
Dus af en toe probeer ik weer eens een wat lastiger probleem op te lossen. Niet altijd meteen succesvol, maar al doende leert men :blush:

3 likes

Top verslag. Mooi om te lezen en goede foto’s erbij👌

1 like

zeer mooi gedaan! een plezier om te lezen!

1 like

Wat een horloge zeg! Uitstekend werk​:+1:t3::+1:t3::heart_eyes:

1 like

Echt heel mooi gedaan :+1:

1 like

Prachtig verslag Wilko, dit is het echte mooie werk!

1 like

Met veel plezier gelezen en zeer interessant.

1 like

Met veel plezier op de luie zondagmorgen jouw mooie restauratiewerk gelezen. Respect hoe je dit gefixt hebt. En wat een mooi resultaat.

En een donorwijzerplaat? Zal wel lastig te vinden zijn voor een horloge van deze leeftijd.

1 like

Losse wijzerplaten in nette staat worden inderdaad maar heel zelden aangeboden, zwarte exemplaren zijn nog zeldzamer, en dan moet je ook nog een wijzerplaat voor een 38 mm kast hebben. Kans dat zoiets de komende x jaar langskomt is veel te klein om daar ook maar enigszins rekening mee te houden :sunglasses:

1 like