Service verslag Chronoswiss Regulator

Ja die zijn prijzig, zo’n setje zuignappen trouwens ook.
Maar wel erg fijn gebruiik ze regelmatig, ideaal voor Enicar compressor kasten.
Er zijn zijn ook china made 5700 kastopeners heb je daar al eens naar gekeken? Al weet ik niet hoe de kwaliteit daarvan is.

O, ik wel… :sweat_smile: Wat een zooi man. Heb 'm teruggestuurd en m’n geld teruggekregen. Echt, aan iedereen die aarzelt - NIET doen. De foto’s bij de verkoop-pagina zijn vaak van de echte, of een perfect gelukt voorbeeld-exemplaar van de Chinese.

Heb een heel fraai oud beestje als kastopener, …loopt even 2x 8 trappen in badjas naar het atelier gewapend met camera… :slight_smile: Enige nadeel dat er niet teveel poussoirs/kronen op moeten zitten, en een SKX-kast gaat ook niet. Die gaan tot nu toe gewoon met de bal en de blauwe kasthouder.

2 likes

Dank voor je verslag! Prachtig horloge, was jarenlang mijn grail. Helaas zijn ze, ook 2e hands, aan de prijs…

1 like

Mooi werk Floris, erg leuk om te laten zien wat er allemaal in zo’n uurwerk zit. Ook mooie foto’s.:ok_hand:

1 like

Geweldig mooi en duidelijk verslag. Kijk met bewondering naar deze handelingen
als beginneling. Top Floris!!

1 like

Geweldig verslag dank je voor het delen

1 like

Dag Floris,

Vandaag begonnen met de registratie op dit forum.
Newby sogezeid.
De reden is dat ik je de- en montageverslag heb gelezen (en bekeken) van de regulateur van Chronoswiss.
Ikzelf heb vorige week een Imperia aangeschaft uit 2008, full set.
Ik had al een Delphis en nu dus ook een Imperia.
Aangezien ik vermoed dat er nog nooit een servicebeurt op is uitgevoerd ben ik op zoek naar een toegewijd horlogier die me hiermee kan helpen.
Ik woon in Assen.
Jij?!

Screenshot_2018-03-05-20-11-23|690x431

1 like

Welkom Niek!
Mooie Chronoswiss heb je, die zien we niet veel voorbij komen hier op het forum.
Ik heb het erg druk dus ik ben bang dat ik je niet op korte termijn kan helpen, maar ik zal je morgen even een prive bericht sturen.

Zo… je bent rap met je reactie.
Ter zake:
Heb er evenwel geen vliegende haast mee, Floris.
Wel (ik wil de klok snel dagelijks gaan dragen) op redelijke termijn.
Laten we zeggen een maand of twee/drie.
Ik vind het een bijzonder en elegant model waarvan de firma zelf zegt dat het
een unisex-klok zou zijn.
Geschikt voor niet al te brede mannelijke pols en moedige(re) dames.
Alhoewel… de afmetingen zijn door de jaren (zeker ‘for the ladies’) behoorlijk
toegenomen in breedte. Ik persoonlijk heb daar geen moeite mee.
Wat mij betreft dragen ze een 40mm+ maatje.
(Zolang het maar aandacht krijgt?).
Verder ben ik voolopig wat huiverig om tot gebruik over te gaan omdat ik
vermoed dat er beurt echt HOOGSTnoodzakelijk zal blijken te zijn.
Oftewel… tien jaren is te lang, ook voor een ETA 2000-1 kaliber.
En trouwens toch…
Ik wacht op je pee-emmetje.
Dag,
Niek.

Zie het nu pas, dit topic. Gaaf!:+1:t2:

1 like

Da’s dan wat laat 551-er maar what the heck… we hebben de tijd aan onszelf, toch?
Leuke reactie trouwens van je, thx.

Toch even een berichtje hier! Ik heb zelf ook een Regulateur en de kroon draait tegen de klok ik soepel maar met de klok mee stroef en voelt niet lekker waardoor ik maar niet doordraai. Ik wil hem even na laten kijken en mogelijk een beurtje laten geven. Wat zouden jullie als prijs inschatten voor een standaard beurt ervan uitgaande dat er geen bijzondere reparaties nodig zijn?

Als je het via Chronoswiss laat doen;

1 like

Nog best schappelijk, vergeleken met sommige meer high-profile A-merken.