Fout geplakt! Excuses!
Ik dacht al, ik word seniel. Haha
Zo lang het goed loopt, niks aan doen. Blijven dragen.
“If it ain’t broken, don’t fix it”
TS stelt gewoon een vraag!!
Neem nog een glaasje wijnazijn en ga ff vroeg naar bed! 
Dat doen ze bij W&V ook hoor.
Iedere horlogemaker heeft die
Joh, je gaat er nog gewoon serieus op in ook.
Nou vooruit;
In dit geval verbaast het T.S. na aanschaf van een Volkswagen dat hij duurder uit is voor een servicebeurt dan voor een servicebeurt bij Bentley (Breitling
).
Wellicht lees ik verkeerd maar dat is volgens mij de strekking…
Zoveel horloges ; zoveel servicebeurten; zoveel meningen.
Volgens mij is er geen een enkele waarheid; iedereen moet doen waar ie zich goed bij voelt.
Bij doorverkopen heeft een officiële factuur van Rolex/Breitling/Bentley/Miele echt wel meerwaarde naar mijn mening maar dat terzijde.
Ik laat mijn Casio gewoon altijd op de markt full servicen; kost 7,- inclusief btw.
Gewoon niet laten polijsten. Nog beter 
Dus gewoon weer de gebruikelijke praatjes van een AD
Bedankt voor de opheldering!
Blijkbaar worden het altijd levendige topics die topics over service en de kosten die daaruit voortvloeien. Dat zal de reden zijn dat we ze vaak lezen en sommige leden wat narrig reageren. Allemaal begrijpelijk.
Toch lees ik dan vaak over het vergelijk met auto’s. En wat mij betreft gaat die vlieger niet op. Ik rij zelf in een “huilebalk instap” model welke nieuw om en nabij de €30.000,- heeft gekost. Bij de merk garage kost een grote beurt voor dit model €351,-. Zeg maar een honderdste van de nieuwprijs.
Bij horloges lijkt het te doen gebruikelijk dat een servicebeurt ca. 20 a 25 % van de nieuwwaarde kost. Belachelijk!
Nu snap ik ook wel dat dit bij horloges slechts om de 5 jaar nodig is maar mijn autogarage moet echt beter zijn best doen. Daar spelen, naast een goed werkend product, ook zaken mee als veiligheid voor mijzelf en anderen, lees jullie!
De service prijzen bij de “betere” horloge fabrikanten zijn zo explosief gestegen de laatste 10 jaar dat ik er sterk over nadenk ze te straffen😬. Dus mijn horloges door derden te laten servicen. Dit zijn vaak nog liefhebbers ook en als we het allemaal gaan doen draait de industie wellicht vanzelf weer bij…
Mooie avond!
Zoals al gezegd is kan ieder goede horlogemaker het horloge openmaken en servicen.
Alleen waterdichtheid garanderen is een ander verhaal dat kan alleen als alle pakkingen zijn vervangen en dat gaat niet als je geen Rolex onderdelen kunt bestellen.
[quote=“Mckip, post:38, topic:120207”]
hoger als
[/quote] Echt??? 

Je krijgt idd 1 of 2 jaar garantie ja. Vind alleen het verschil tussen de verschillende merken zo groot. Is Tudor nu echt zoveel beter, meer waard dan bijv. Breitling?
Ik zou zeer teleurgesteld zijn als ze m’n horloges gingen polijsten. Technisch in orde maken? Smeren? Nieuwe pakkingen en weer waterdicht? Allemaal prima. Polijsten en restaureren? Nee.
Volgens mij zit dat “in het serviceproces van Rolex” ingebakken.
En dan maar hopen dat ze afwijkende instructies opvolgen…
Uit ervaring weet ik dat afwijken van standaard processen erg moeilijk schijnt zijn.
Was ook niet nodig… Die krengen verbruikte zoveel olie,dat dat dan niet nodig was.
Doen ze in de VS ook niet.
Groet, Cor.
Benzine bijvullen en olie tanken zeiden we altijd