Servicebeurt FHF 96-4 (Palerma Coaster)

Bedankt voor de mooie reportage!
Zeker erg leerzaam.
Het gaat steeds harder kriebelen om zelf ook eens een poging te wagen met een gewone handopwinder :wink:

Heel fijn om te volgen!
Hoe lang doe je nu over zo een service ongeveer?

Dat is gemiddeld rond de twee uur.

Weer een leerzame reportage.
Hoeveel uurwerkjes heb je moeten opofferen om zover te komen?

Een geweldig mooie en leerzame uiteenzetting HorloG! Ik heb je reportage nu al 4x voorbij laten komen. Bij mij worden de kriebels nu ook weer groter, dus ik ga maar eens kijken of ik wat tooltjes op de kop kan tikken en dan voorzichtig aan maar eens beginnen. Hulde!
Groet, Anne

Wat een mooie reportage @HorloG ! Dit is waarom ik lid van dit forum ben, super.
Zal ik de stap wagen en een niet lopende 70’s Seiko uit elkaar te schroeven?
Eerst maar eens de basis hulpmiddelen bij elkaar zoeken.

Zalig werk :slight_smile: zou het ook graag kunnen!

Heel mooi om te zien en te lezen. :+1:
Je hebt er wel heel veel werk van gemaakt, petje af. :smile:

Gewoon doen, maar begin nooit met een horloge wat waardevol (economisch of emotioneel) voor je is…

1 like

Mooie reportage, ik heb er weer een paar aha momentjes gehad! Bedankt!!!

Ik ben zelf bezig om mijn oude Seiko 6119c uit de jaren 70 weer leven in te blazen, zal proberen om iets van mijn ervaringen daarmee hier op het forum te plaatsen.

Heerlijk zo plaatjes kijken en er ook nog wat van leren. :+1:

TOP reportage!

Zulke topics met een echte meerwaarde zie ik met veel plezier en bewondering langskomen !!

Mooi :sun_with_face:

Met vriendelijke groet,

Morse.

1 like

Lekker uitgebreide rapportage weer :+1:

LED-lamp gekocht met een gelige tint terwijl ik een echt witte had moeten hebben, de foto’s zijn allemaal dus wat gelig.

Als je het werken bij wat gelig licht op zich geen bezwaar vindt… Ikzelf vind wat geler licht wel prettig aan mijn (wat oudere) ogen in plaats van dat hele witte daglicht. Qua foto’s los je dat denk ik wel op door de witbalans van je (digitale) camera even opnieuw in te stellen?

Verder: Ook hier weer: wat een geweldig topic. Ben het helemaal met @Victor_1 eens: hiervoor kom ik op dit forum. @HorloG: Hou dit alsjeblieft nog lang vol!

Helemaal eens met @lexaf, Dit soort reportages is een van de redenen dat ik het forum bezoek. Top gewerkt.

1 like

Prachtige reportage. Heel leerzaam ook. Bedankt dat je de tijd neemt om dit te posten. Deze gaat in m’n favorieten!

Heb je ook tips hoe je het beste dat veertje onder de “click spring” weer terugplaatst? Eruithalen lukt wel alleen terugmonteren kost me meestal wat meer tijd, wat voor gereedschap gebruik je daarvoor?

In principe alleen een pincet en een houten pen, om de veer op zijn plek te houden terwijl je met de pincet het veertje achter de rand duwt.

Laatst monteerde ik een “scrap” uurwerk waarbij het anker plus de drie andere wielen 1 brug hebben, alleen heb ik geen uurwerkhouder en kreeg ik de tappen niet in de robijnen steentjes, wel in de steentjes aan de wijzerplaat maar niet in de brug, is dit zonder uurwerkhouder te doen of doe ik iets fout?