Eens, feitelijk is deze hobby zo duur nog niet🤗
Haha, ik ken iemand inderdaad die gewoon met horloges loopt die al jaren stil staan. Niemand die het opmerkt en voor de tijd heeft 'ie z’n telefoon ![]()
Bij mij gaan er nog wel eens horloges naar een hf lid. Omdat ik denk dat het stuk is. Meestal krijg ik dan te horen dat het een kwestie van vuil/opgedroogde olie is en is het uiteindelijk een service beurt.
Ik mocht ooit een oud USSR horloge opgestuurd krijgen waar iemand hoogstwaarschijnlijk WD40 op had losgelaten.
Gelukkig geloofde diegene dat ik het niet zelf had gedaan.
Die heb ik niet, ik heb gewoon voor mijn serienrs toen en nu de vergelijking gemaakt, er is geen lijst voorzover ik weet, de prijsstijging werd ook door Andre opgemerkt btw.
Ik ben geen kleuter meer, dus die heb ik sinds 1979 al niet meer uitgegeven.
Wel geld. Want 1500 ballen voor een beurt zijn niet met droge ogen als “centjes” te bestempelen. ![]()
![]()
![]()
Ik vraag me af hoe houdbaar dat voor Richemont gaat zijn. Ze hebben de prijs van een basis Reverso ook al weer terug gezet van 11500 naar rond de 8000. Of ze proberen tegen vallende omzet te compenseren met verhoogde service prijzen.
Hoe dan ook denk ik er niet expliciet bij na, al heb ik er wel budget voor liggen. Specifiek Richemont vind ik een rotbedrijf, ook al heb ik twee van die horloges van ze.
Dan is dat toch niet alleen bij die JLC met moonfase gebeurd waar @whisky een reactie kreeg over het prijsverschil.
Weird… Dus die draagt een armbandje met een kijkglaasje naar een stukje metaal met betekenisloze cijfers en wijzertjes.
En als hij wil weten hoe laat het is moet hij zijn telefoon uit zijn broek/binnenzak halen.
Heel bijzonder wel.
Die twee autos hebben mijn vrouw en ik nodig, die horloges niet. Voor triviale meuk zit er veel geld in.
Jep, precies dat.
Ik zie er eerlijk gezegd wel een mooie spiegel in. Want wat wij doen zou je vanuit het perspectief van een ander ook best weird kunnen noemen. ieder z’n ding
![]()
Wat kost een JLC MUT moon tegenwoordig dan? De gouden versie? Jaar of twee drie geleden hadden ze hem op iets van 24k gezet toch?
Edit: even opgezocht; 26.4k. Dus die is niet goedkoper geworden…
Je zult maar net voor die prijsdaling eentje voor 11500 aangeschaft hebben
.
Maargoed. Als je 11500 betaald voor een basis Reverso ipv een tweede kansje voor de helft, dan kun je het vast missen.
Ho Ho … het is een nieuw modelletje. Met net een ander guilloche patroontje.
Klopt helemaal!
Ja hoor, dat doe ik ook wel. Eventueel met nog wat “echte” armbandjes erbij. Om mijn andere pols hangt toch altijd een Garmin. ![]()
Met jouw reparatiekwaliteiten niet je eer te na, om met een niet werkend horloge te lopen?
Ik heb ook een vervoermiddel nodig, maar m’n 2e auto wordt daar niet voor gebruikt, is alleen maar voor plezierritjes en adrenaline kicks op het circuit, en laat dit autootje nu net de geldslurper zijn.
Bovendien besteed ik een stuk meer aan onnodige alcohol, dan dat tientje per week wat ik kwijt ben om de horloges te laten servicen.
Je hebt natuurlijk gelijk dat er veel geld in die horloges zit, maar het ging nu even over onderhoud, en niet over aanschaf.
Dat ik accepeer dat een auto zo veel kost is omdat ik veilig van en naar het werk moet kunnen komen, en dus ook redelijk nieuwe auto’s heb. Zowel in termen van de Cap Ex voor aanschaf, als ook de Op Ex van consumables, onderhoud en verzekeringen is dat veel duurder dan wat ik aan horloges verspijker, daar heb je gelijk in, al denk ik dat op dit moment de boekwaarde in kapitaal de horloges duurder zijn, bij elkaar genomen.
Maar 20 horloges onderhouden… Da’s ook best “operationeel” geld voor triviale spullen. Ik weet zeker dat m’n Cartier in de komende twee jaar moet, en de Mühle, en minstens de Nomos, en de JLC, en ik denk dat de King Seiko ook een beurt nodig heeft, want gemeten en lek als een zeef.
Dat is geen tientje per week meer. 1000 voor Cartier, 1000 voor JLC, ik denk 300 voor de King Seiko, 300-500 voor de Nomos, en misschien eens 350 voor de Mühle als ik het allemaal door de leveranciers laat doen… Tja. Rond 2500 / 3 / 52 is, eh…
Kak. 16 Euro per week.
Dat valt reuze mee.
70 Euro per maand klinkt al wel duur, maar ik heb geen streaming services in huis. Weet je wat? Bij nader berekenen heb je gelijk.
Ow echt?
Niet gezien. Ik geloof meteen dat dit de prijs rechtvaardigd. Dan moet ik toch maar eens naar de opticien zodat ik deze prachtige details beter kan bekijken.
Absoluut niet. Ik heb een hele lange backlog van horloges die nog geserviced of gefixt moeten worden.
Dus beter om de pols dan in een laatje verstoffen.
En uiteindelijk is de tijd op mijn Garmin (of mobiel) altijd nauwkeuriger en beter afleesbaar. ![]()
En ja, je kunt het altijd grappig brengen. Ik moest in ieder geval lachen.
20 horloges is ook veel te veel ![]()