Serviceverslag; Climholland over korte staven en harde trilfuncties

Alles voor de likes…:wink:
Ik heb er vrede mee.

1 like

Nounou, climholland gaat nog blozen…

2 likes

:rofl::rofl::rofl::rofl: TL’s ook?

2 likes

Weer een heerlijk leerzaam topic, natuurlijk weer vaak die lach op mijn gezicht :wink:. Door een “rotte-boobytrap-achtige-miniscule-wegspringende-tyfus-veertje”. Ik ben maar een A-technische kneus, weet ik eindelijk theoretisch hoe een simpele automaat werkt, kom ik hier bij een sonorous een AS 1475 / Tissot 780. Heel geconcentreerd gelezen, veel heen en weer gescrold tussen tekst en die echt hele mooie foto’s. Maar (ongelooflijk) toch te snappen door je duidelijke uitleg. Meerdere HF leden die ik persoonlijk ken zeiden “joh Ferry, je moet gewoon een clinic volgen”, mijn antwoord is dan “ben een goede sloper en daar blijft het bij en daarnaast totaal geen geduld” :wink:. Begrijp ik het nu goed dat je geen opleiding hebt gehad in Schoonhoven? Dan ben je dus echt een techneut die empirisch leert. Zoals jij uitlegt, kan je zo aan de slag in Schoonhoven als docent techniek :+1:. Wat ik heel fijn vond is dat je omcirkelde waar je het over hebt in de foto’s.
Ik wil meer, meer van dit soort topics en dan vooral met die duidelijke uitleg en leuke opmerkingen tussendoor. Ben maar een leek maar geniet hier echt van @Climholland :ok_hand:.

5 likes

P.S

Je zou naast een like eigenlijk ook een superlike moeten kunnen geven bij dit soort topics :+1:

2 likes

Je bent weer lekker bezig clim.

…5 maanden geleden. :joy:

1 like

Ach kan niet alles bij houden hier er is zoveel.
Je komt vanzelf weer wat tegen.

2 likes

Mooi dat je dit topic gekicked hebt, want ik heb het met veel plezier zitten lezen. @Climholland: het was genieten, althans voor mij om het te lezen. Bedankt!

2 likes

Dacht ik nou ook veelste mooi verhaal om op de achtergrond te verdwijnen.

2 likes

Fantastisch Clim! Schuddebuiken en veel opsteken!
Ik heb deze week ook een wekker horloge weer tot leven gewekt. Een Tormas(?) Binnenin een Venus 230.
Mooi koperkleur binnenwerk. Maar totaal vernageld.
De veerton was vastgesoldeerd. 🫣
En nog veel erger: De platine uitgeboord !
Ik heb een sloper kunnen vinden en zoveel daarvan gebruikt dat het een wel erg vreemd ding is geworden.
De enkele veerton met dubbelfunctie is wel een kwetsbare constructie.
Leuk detail is de groen/rode indicatie voor de wekker( het rood is weer zichtbaar dankzij een potje nagellak van mijn echtgenote :kissing_heart:
Een paar plaatjes:

De sloper

Het resultaat, zonder secondewijzer, die wil nog niet goed vast…

11 likes

Oef! Respect dat je hier nog aan begonnen bent :astonished:

1 like

Knap werk Bas! Mooi geworden. Je kunt met een kleine ruimer de asruimte van een niet zo goed passende wijzer ruimer maken of met een oliegever en nagelknipper of flink pincet de asruimte wat knijpen.

Of een passende vinden…

3 likes

Mooi verslag!
Hier ligt een Pontiac met wekker functie nog te wachten op groot onderhoud, maar ik heb het nog niet aangedurfd :sweat_smile:
Tegen de tijd dat ik de moed verzameld heb, neem ik dit verslag er wel even bij :grinning:

2 likes

Het zou een passende moeten zijn(lange schacht), maar de as was in erg slechte staat. Maar een beetje knijpen ga ik nog wel proberen…

3 likes

Een echte Tissot
Goed voor het libido
Lekker ermee klussen
Overal tussen
Oooooooooooooo

2 likes

Ik vind dit wel een erg mooie zeg, wauw!!
En mooi projectje zeg.

Daarom heb ik hem gepost, dat kun jij, ik kon het ook.

Ik heb nog een apparaatje om te knijpen. Wellicht kan ik je helpen.

1 like

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

1 like