set-knopje blijft hangen: tips gevraagd

Ik heb een zeldzaam Bertone Stratos LED-horloge. (uit circa 1975)
Nu blijft alleen de set-knop hangen als ik hem indruk.
Dat is zo’n knopje aan de zijkant die je bv met een balpen kunt indrukken om de tijd in te stellen.
Als ik hem indruk blijft hij ingedrukt zitten en moet ik de kast openen om het knopje van binnenuit terug te drukken. Je voelt nog wel iets van een veertje dat erin zit, want dan schiet hij ineens weer terug.

Dat is natuurlijk onbruikbaar, dus heb ik wat geprobeerd met vet en kruipolie, maar dat is allemaal te dik denk ik.

Hoe krijg ik zo’n knopje weer soepel?

Het gaat om dit horloge.
Nu al enkele jaren met een mooie stalen band en een gereviseerde module erin. Hij werkt dus perfect en ik draag hem af en toe:

Het glas is volgens mij niet te verwijderen en de tekst (Bertone Stratos) op de voorkant is wat fragiel dus het moet ook voorzichtig gebeuren zonder schade aan te brengen.

Als je het knopje er kan uithalen zou ik het goed ontvetten
en eens proberen met een beetje Siliconenspray
(dat zou ik proberen ben geen vakman)

Ik denk niet dat het knopje eruit kan.
Ik zou iig niet weten hoe

Veertje vernieuwen? Is misschien beetje zwak geworden. Horloge is toch al wat ouder!

Misschien moet ik even uitzoeken of dat knopje uit elkaar kan toch. Ik weet niet hoe dat vastzit in de kast.

Veertje slap of rubber verrot. Wrs dat laatste.

1 like

Misschien alleen vuil.
Probeer beetje wasbenzine erop te doen en aantal malen in te drukken.
Wie weet helpt dat.
Succes.

Ik heb even gekeken hoe dat knopje vastzit maar ik zie volgens mij een klein rond ringetje en geen opening daarin.

Ik ga even de wasbenzine proberen. Thanks.

Dat drukkertje kun je vanuit de binnenkant van de kast bereiken en verwijderen. Dus ook reinigen.

Daar zit ik naar te kijken idd maar ik zie niet hoe ik hem kan verwijderen.
Ik zou een open ringetje verwachten die je eraf kunt duwen.

Maar deze is volgens mij rond

Set-knop is op die foto dus ingedrukt en blijft hangen.

Zit er geen C-clip achter het ringetje?

Geen C-clips te vinden.
Het zilveren ringetje is helemaal rond en heeft geen opening.
Zit ook vast aan de kast en niet los.

Misschien zitten deze knopjes (huls, veertje, rubber, knopje) gewoon in de kast geduwd ofzo?