Setbacks

Ik ben ze hier wel eens tegengekomen, en dan is soms echt een “set back”. Een tegenslag die een slag terug betekende op je weg naar de aanschaf van je horloge

Vandaag had ik er ook eentje. Soort van…

Komt mijn vader met een beetje schuldig en verontschuldigend stemmetje binnen… “zoon, ik heb deze periode best pech gehad.” Vorige week had ie namelijk met m’n auto een boete gescoord. Parkeren zonder parkeerschijf/verkeerd geparkeerd… 70 euro.
Maar wat is em vandaag gelukt? Ging ie boodschappen doen. Wilde ie de kofferbak openen met z’n rechterhand. Heeft ie in z’n linkerhand zo een een transparant boodschappenzakje. Die gaat mee omhoog met de kofferbak. Floept daar ineens een supersize pot pindakaas uit. Zo op m’n achterruit. 't Veiligheidsglas vloog alle kanten op. Gelukkig geen verwondingen… behalve in de portmonnee.

Hebben jullie ook setbacks gehad die je weg naar een horloge een stukje verlengde? Je horlogepot deden krimpen?

Ik gebruik m’n zakgeld als horlogepot, dus geen onverwachte setbacks.

Op dit moment, kapotte versnellingsbak 2300 euro!

Nieuwe koppeling in de auto van mijn vrouw, dag € 1.000,-!

Eric

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Even verzekeringstechnisch, ik neem aan dat jouw vader een wa verzekering heeft. Op het moment dat hij aan een derde (jij dus) schade berokkend dan keert de WA verzekering de schade uit. Als jullie echter bij elkaar wonen wordt dit weer moeilijk. Dan zal pa z’n spaarpot moeten omkeren.

Ik heb op dit moment ook een setback, ik moet langer op mijn nieuwe aanwinst wachten. Gisteren werd ie bezorgd, maar ik was niet thuis. Volgende werkdag ophalen op het postkantoor, maar die is dicht vandaag. Hierdoor moet ik NOG een HELE dag langer op mijn nieuwe aanwinst wachten :(:(:(:wink:

en hoest met de pindakaas? smaakt ie nog? :frowning:

succes man!

SuperC Schreef:

Hoezo is de pech van je vader jouw setback? Of
betaal bij zijn boetes :S

Omdat het zijn auto was…

Dan had ik een kleine setback toen ik de DWP binnenkreeg. Ook eerst een dag langer wachten met ophalen, omdat ik niet thuis was en toen ik hem eenmaal had banden proberen. De metalen zat erop, rubber proberen. Weer willen wisselen, breekt het schroefje van de lugbar af. Kon ik de band niet meer vastmaken.

Gemaild en ik heb nieuwe gekregen, maar die kwamen natuurlijk pas binnen toen ik op vakantie was, dus kon ik hem niet meenemen naar Barcelona.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Mijn laatste setback bedraagt 1000 Euro extra omdat mijn zoon de boeking voor zijn reisje met vriendin naar Nieuw Zeeland alsmaar uitstelde. Daardoor werd de door mij te bekostigen retourtrip ongeveer dat bedrag duurder. (Moet ik dan alles weer zelf doen…) Als hij mijn auto eens heeft geleend, moet ik erna merken dat de voordien volle benzinetank bijna leeg is. “Sorry pa, niet aan gedacht”…Dan glimlach ik maar.

Dat is weer een ander verhaal, maar het staat wel op de naam van die ander.

JohanT Schreef:

taaiewillem Schreef:

Daardoor werd de door mij te bekostigen
retourtrip
ongeveer dat bedrag duurder. (Moet ik dan alles
weer zelf doen…)

Dat voorkom je door gewoon een maximumbedrag af te
spreken. Gaat hij daar overheen door alles maar
uit te stellen (ja, ik heb ook pubers :wink: ), dan
komt dat voor zijn eigen rekening.

Heb je wel een paar dagen een donderwolk in huis,
maar het is een stuk beter voor je bankrekening.
En hij leert er ook nog van :wink:

En over het algemeen, als ze goed begrijpen waarom
de consequenties van hun gedrag pijnlijk gaan
worden voor henzelf, zijn ze wel gemotiveerd om
de zaak te gaan regelen. Anders niet.

+1, wel van te voren duidelijke afspraken maken, om niet als ‘onredelijk’ over te komen.

Jeetje, zijn wel meer met autopech… sterkte!

En voor degenen die langer moesten wachten door de post enzo… ik voel met jullie mee. Krijg je soms zo een briefje in de brievenbus, dat ie net langs is geweest.

Yep, ik betaal zijn boetes/schade… eerst. Het is net als met de BTW, die mag je als ondernemer ook aftrekken van de belastingdienst. Je moet em alleen wel eerst betalen…
Intussen kun je de centjes dus niet voor iets anders belangrijkers gebruiken, zoals horloges :wink:
De tip van die WA is een goeie. Dacht ik ook aan, maar moet alleen in zijn papieren duiken of en waar ie z’n WA heeft lopen. Dacht bij NN, maar wie was de tussenpersoon die hij 10 jaar ofzo niet meer nodig heeft gehad?

Enneh, de 600gr stevige pindakaas overleefde de klap tegen 't glas.
Totdat ie een fractie later op de grond viel. Pindakaas met stukjes noot is wel lekker, maar met stukjes glas…

Sjonge, da’s inderdaad pech:( Mijn grootste set back is de reparatie van mijn Girard Perregaux. Die heeft bij een niet nader te noemen horlogemaker een beurt gehad waarbij een chrono wijzer én de as waarop hij gemonteerd zit, kapot is gegaan en zonder overleg is vervangen door een generiek exemplaar wat niet precies past:(
Horlogemaker wil niet toegeven dat het bij hem is gebeurt, ook niet na bemiddeling van een goed ingevoerd forumlid. Na een jaar van vijven en zessen nu onderweg naar GP voor een reparatie… op mijn kosten:X

Tja niet echt een setback maar meer een teleurstelling, 2 weken geleden een rolex sub no date gepast, blijkt dat de band van een sub no-date niet klein genoeg gemaakt kan worden zodat ie bij mij past, op de kleinste stand, inclusief microverzet vond ik hem naar mijn smaak toch te los zitten…de verkoper stelde voor een schakel uit te boren…tja dat doe je toch niet bij zo’n lex! Op nato vind ik afbreuk doen aan de klok.
Vreemd genoeg was de band die om de explorer 1 zit wel goed in te korten…maar ja, dat horloge spreekt mij totaal niet aan. N E WAY ik had de fondsen toch nog niet helemaal in orde, sub gaat het dus niet worden…

Bruiloft, need i say more…

Nee hoor, ik wil dit ook graag. Horloge komt wel weer.

Mijn heffing van de IB groep over 2008. Of ik 1280€ wil overmaken…

Vorig jaar is mijn auto overleden tijdens de vakantie. Op dag twee veranderde een krukaslager in kleine snippertjes. (gebeurt anders nóóit met deze motor…)

Toen moest ik “even” een andere auto regelen na de vakantie.