Setjes en duo's

Het viel me op dat ik regelmatig een setje in m’n kleine verzameling(dat is het streven :wink: ) heb.

Twee duikers. De Omega is meer een sletje want die heeft diverse eigenaren gehad haha!

Aquaracers:

Duits setje, Das set :wink:

Twee chrono’s:

(overigens niet alles meer in bezit)

Zou dit toeval zijn of komen jullie ook vaak uit bij setjes?
En laat ze zien zou ik zeggen :grinning:

12 likes

Ik moet zeggen dat ik horloges vaak wel in duo’s kocht. Door mijn intresse in het model kocht ik vaak dan een tweede :wink: Maar op dit moment niet meer echt een duo in de collectie.

Ik kan een indeling maken naar genre. Dat ik vijf duikers heb is meer een toevals-ding, maar Field, dress, nautisch en sport zijn toch de categorieen die ik leuker vind. Piloten… Daar heb ik een moeizame relatie mee. Chrono’s ook. Die interesseren mij geen zier.

Vijf duikers: Twee keer blauw (Squale en Aevig), twee keer zwart (Baby Tuna en FrankenSKX) en wit (Stargate).

Drie field horloges: Groen (Seiko Quartz), blauw (SNZG11), zwart (Glycine Combat 7 Vintage)

Twee nautische horloges: Wit (Hamilton Navy Pioneer KS) en blauw (Mühle Glashütte Teutonia II KS)

Twee dress horloges: Goud (Aristocrat 36mm) en champagne (SDGM001)

Twee chrono’s: Titanium/beige (Seiko Quartz), wit (Poljot)

Drie sporthorloges. Zwart-bruin (Seiko SARB033), bruin (Fox Quartz) en groen-goud (Seiko Alpinist)

Twee piloot horloges: Grijs (Hamilton Pilot Auto) en zwart (Citizen Promaster Sky)

Wel kan ik zeggen dat ik veel kleuren doe: Bruine, Grijze, Witte, Champagne, Beige, Gouden, Groene, Zwarte en Blauwe horloges allemaal present.

Ja precies! Best raar eigenlijk. Je heb het type/model al en dan floep ineens is er nog een.

1 like

Dit is gewoon hoarding :smiley: :grin: :thumbsup:

Oh, daar zit nog een Seiko duikertje van moeders de vrouw bij, en een 34mm Teutonia dameshorloge, en dan is er naar alle waarschijnlijkheid nog een Archimede onderweg. Maar dan houden we er echt, echt mee op totdat ik een 200m WR Nomos Neomatik kan betalen. :slight_smile:

1 like

:wink:

1 like

Maar vaak is de 2e leuker dan de eerste :wink:

1 like

Hahaha jing jang. Zou het…?

Op een gegeven moment een setje Tag Heuer

3 likes

Ik bemerk in mijn horlogedoos ook enige setjes, duo’s en trio’s😅

Mijn gouden duo blijft toch wel dit koppel :grin::+1:

1 like

Kwartet:

Duo:


Obsessie:

4 likes

Gaaf! Het enige dat ik opmerkelijk vind is dat je ondanks je Seiko Monster obsessie gekozen hebt voor twee maal een Deep Blue ipv twee maal een Seiko SKX😅.

1 like

Yep, I know. Ik heb 'm wel gehad, maar de torenhoge verwachtingen werden niet helemaal waargemaakt. En ik compenseer ruimschoots met nog veel meer Seiko’s… :wink:

1 like

Deze combi zit vast bij vele HF leden in de box. Mooi duo :thumbsup:

1 like


@jacobus kom maar door.

2 likes

een duo

een trio

en een ietsiepietsie meer?

3 likes

Geweldig. En wat een trio, triple aces wat mij betreft. :drooling_face:

1 like


Double ‘DS’ trouble

1 like