Sfeer bij juweliers?!

Het was een aanvulling hoor. Al deze mechanismen bestaan bij mij evenzeer.

1 like

Uiteraard. En ik weet ook wel waar en waarom het prijsverschil er is. Ik begrijp dat ook. De winkel op high end locatie, inrichting, personeel,…
Ik ben zelf “kleine zelfstandige” die moet opboksen tegen het internet geweld.

En ik wou echt wel iets meer betalen omwille van de service etc. Daarom heb ik ook open kaart gespeeld. Ik ga dan echt niet zeggen “ik moet er nog eens over nadenken”.
Het verschil was gewoon te groot. Ik spreek over paar duizend euro!

En daarbij, al die “grijze” horloges komen uiteindelijk toch ook van een officiele dealer. Dus aan de andere kant werken ze er aan mee. Waarom? Om omzet te halen? Geen idee.

De Longines boutique in de bijenkorf is van Longines importeur zelf en geeft nul korting. Ik heb daar eens geïnformeerd. Een merk kan ook niet gaan concurreren met zijn eigen dealers. Boutiques geven geen korting. Dienen ook vaak om kijkers te trekken die elders kopen.

1 like

Die buitengewoon beleefd is.

2 likes

Dat wil ik er nog aan toevoegen, het was dan ook een IWC boutique, geen juwelier die allerlei merken aanbied.

Tsja, en juist daar heb ik een zelfde gevoel als de topic starter.

Ben daar eens terug geweest met een horloge dat ik bij de andere van Baal (neef broer?) had gekocht, dat werd mij enkele malen duidelijk gemaakt, maar ook verder geen prettig gevoel daarbinnen en dus ook nooit meer terug geweest.

De echte heer, anno nu, kijkt bij die boutiques v.e. merk en koopt vervolgens bij een internetshop-meneer,
of -mevrouw.
:sunglasses:

Ten dele juist, wat courant op stock is koop je bij een internetmeneer of mevrouw. De moeilijkere (te bestellen zaken) bestel je bij een AD en je wacht rustig af tot je bestelling binnen komt. Dit om de meerprijs bij de internetmeneer of mevrouw te vermijden. In dit geval “Time is money”:neutral_face:

Tsja, die sluis. Ik denk niet dat de juweliers het willen, maar het moet. Jammer genoeg…

2 likes

Just my two cents…Bij Eugene van Baal is het altijd leuk en wordt altijd uiterst vriendelijk, gastvrij (koffie?), deskundig en ongecompliceerd geholpen bij van Willegen in Rotterdam.

Met een goede Grind on Demand molen verspil ik misschien een paar gram per kilo, meer niet en veullllllllllllllllllllllll lekkerder dan Nespresso. Ligt niet aan de koffie maar meer aan de hoeveelheid koffie in de capsule.

Yep…Seiko boutique in Amsterdam : denk 200 modellen,10 passen en daarna online bestellen.Suf meissie achter de balie die het geen moer interesseert En niet alleen n skx-je van 200 ligt er…ook de Grands en Astrons .

ja ik verspil ook niet veel, ik heb deze:

filterdrager tegenaan duwen en malen maar

1 like

Precies, werkt gewoon goed. Heb zelf een Mazzer Mini E GOD.

1 like

:scream::heart_eyes:

1 like

Toppertje. Vooral met de maalschijven van zijn iets grotere broer, de Super Jolly!

1 like

Er is een koffie topic in off-topic :sunglasses:

2 likes

Hihi daar maar eens kijken. Vergeet de off topic hoek vaak…

Heb zelf veel bonen geprobeerd (20_30 euro kg :smiling_imp::smiling_imp:) …toen een test gelezen ( jaja gaan we weer) over Lidl espresso bonen van 7 euro…En ik ben n echte koffie drinker,geloof me. Geen waterige bak of zo een Starbucks melk met koffie smaak. Lidl bonen,zware bak dubbele espresso :+1::+1::+1:…voor mij niks anders.

Of over koffie bij de juwelier…dat mag wel