Sfeer bij juweliers?!

Schaap en Citroen Groningen is ook een aanrader. Ik heb lang getwijfeld welk horloge het zou moeten worden, en aantal keer gewoon alleen gepast, maar steeds ook aangegeven dat ik nog niet wou kopen, en ook van tevoren bepaald welke modellen ik graag zou willen passen.

Verliep altijd gemoedelijk, koffie, catalogi mee, en enige aanmoediging om uiteindelijk wel bij hun te komen kopen :grinning:, wat ik natuurlijk ook heb gedaan.

Eerste keer naar binnen lopen vond ik wel bijzonder, met die dubbele sluisdeur en de luxe sfeer, maar daarna is het eigenlijk gewoon heel normaal, het zijn ook allemaal gewoon mensen daar :grinning:.

Mis je wel je gratis bakje Nespresso aan de winkelbar. :grin:

1 like

Klinkt interessant. Waar is dat te krijgen? :wink:

4 likes

Ben blij dat ik niet de enige ben die die drempel voelt. Zal voor een deel wel projectie zijn / onbewust bevestiging zoeken voor je eigen denkbeeld, maar gezien het aantal reacties ligt het ook zeker bij de juweliers. Niet bepaald de Nespresso ervaring - was het maar zo.

Enneā€¦ Laat die juwelier/verkoper maar lekker expressief gay zijn als hij wil hoor! Liever dat dan de gemiddelde lompe hork.

Om het af te maken :kissing_heart:

5 likes

Ah

4 likes

juustem :wink:

1 like

Goed bakje hoort erbij


Deze boontjes erin.

Helemaal mooi

Geen verkeerde koffie! Al was ik onder de indruk van de Datejust en Daytona dat ik zelfs slootwater zou drinken.

2 likes

haha dus niet van de Rode Pelikanen Roosteraars :wink:

Nee neeā€¦ De montuur moppert wel eensā€¦ maar we doen er gewoon in wat we zelf lekker vinden :slight_smile:

1 like

adaptieve autocorrect?

4 likes

Ik trek me van het stijve sfeertje niks aan hoor. IK ben tenslotte de klant.
Al denk ik wel dat de verkopers inzien dat jongere mensen ook het internet kennen en sneller inschatten dat een verkoop onwaarschijnlijk is.

Ik heb het dan ook vlakaf in 2 verschillende IWC boutiques gevraagd ā€œu weet toch dat uw horloges 20-30% goedkoper staan op Chrono?ā€.
Toch bleven ze onbuigzaam en was de aangeboden korting een zoethoudertje.
Al bleven ze heel vriendelijk en meegaand. Ik mocht telkens alles passen. Met koffie.

1 like

:thinking: dus zo noem je een monteur in een brillen winkel :+1:

2 likes

Als ik berichten type op mijn telefoon gaat het altijd fout. Of de auto-correctie maakt er een eigen verhaal van. Of ik overzie typefouten niet.

Maar ik vind helemaal mooi.

2 likes

Dus. en dan koop je ze online?

Dit

IT[quote=ā€œCandide, post:128, topic:41557ā€]
En mind you, Nespresso koffie kost 63 euro per kilo, terwijl je voor 25 a 30 euro per kilo al heule goeie boontjes hebt. Toegegeven, geen verspilling van maalsel zoals met een molentje thuis.
[/quote]

Deze redenering op een forum waar men horloges van duizenden euroā€™s koopt :sunglasses:.

5 likes

Voor een deel misschien projectie maar voor een groot deel ook vooral bewust. Je koopt zo niet alleen een horloge (of koffiecups) maar ook lidmaatschap van een elite clubje, je koopt acceptatie van zoā€™n hautaine meneer of mevrouw in zoā€™n winkel. De Ć©Ć©n is daar gevoeliger voor dan de ander maar de ā€œsuffering leads to likingā€ is een hypothese in de sociale psychologie die wel hout snijdt. Het is de reden waarom ontgroeningen en marketingstrategieĆ«n zoals Nespresso en bijvoorbeeld Apple heel overt toepassen (zoals door @anon50762135EV geschetst) op het grote publiek werken. Ze laten je ā€œlijdenā€ maar je wilt natuurlijk niet voor niks lijden, dus om die cognitieve dissonantie weg te nemen ga je onbewust redenen verzinnen waarom dat lijden niet voor niets is geweest. ā€œDie koffie is wel echt de allerlekkersteā€ bijvoorbeeld, of ā€œwat zoā€™n pipo in zoā€™n winkel van mij vindt geeft mij een bepaalde sociale status die erg belangrijk voor mij isā€. Vandaar de verhitte discussie hier ook, mensen hebben veel geĆÆnvesteerd om zichzelf hiervan te overtuigen dus er staat meer op het spel dan het wel of niet eens zijn met de smaak van de koffie of de veronderstelde seksuele geaardheid van de verkoper.

7 likes

Ik zou dan reageren met: Dan koopt u het toch lekker daar!!

en niet hier komen zeuren als er wat mis mee isā€¦

2 likes

Yer lost.

1 like