Samen met @horlogehalle naar Houten geweest.
Een IWC ingenieur en een Tudor Grantour Fly-back om de pols gehad. Beide horloges waren smerig, te duur, te korte stalen band en hadden teveel gebruikssporen.
Ah dan had ik toch even moet vragen. Ik zat rond 13:15 even uit te puffen met een flesje ice tea in de handen. Zat niet aan een tafel, maar op een stoeltje dat bij de tafels rondzwierf hahaha. Volgende keer toch maar meer mensen aanspreken, maar zat zo vol van alle indrukken hahaha. Ik vond het eigenlijk een hele leuk ervaring. Ik had zelf gehoopt dat er wat meer Seiko 7a28/38 zouden liggen, maar heb er geen een gezien. Wel wat Pogue’s waarvan er eentje echt in top staat was.
Ik heb drie horloges gezien die ik graag had willen aanschaffen, maar uiteindelijke niet gedaan haha. Eentje was die Constellation, een Bulova Accutron Cushion 770 en dus een Seiko Pogue.
Arie/Jan ook nog gesproken en over zijn bench gepraat en over de tooltjes.
Ondanks dat ik niks heb gekocht heb ik echt een leuke dag gehad en ben ik een mooie ervaring rijker. Ik zou er niet vier keer per jaar heen gaan, maar 1x in het jaar is prima.
Oh en die lauwe kroket had ik al op als ontbijt whahaha.
Edit:
Oh… @Floydian67 leuk om je ook ontmoet te hebben!
Nee, 4x per jaar is wel een beetje erg veel van het goede! Maar, zo af en toe is zeker leuk. Een vriend van mij wil ook graag een keer. Dus, waarschijnlijk volgende keer. Kunnen we nog even sparen, tot die tijd!
Ja inderdaad haha. Aangezien ik niet echt wist wat ik moest verwachten, had ik niet al te veel geld meegenomen. Er was genoeg te krijgen, alleen de horloges die ik écht mooi vond zaten logischerwijs in een wat duurder segment.
En ik had ook niet zoiets van dat ik maar iets wilde kopen voor het kopen. Dan bewaar ik het liever voor de volgende keer.
Die Tudor als horloge vond ik top! ( maar idd nog best poetswaardig)
Op de verre linkerhoek einde van de eerste tafelreeks dus, stond iemand met veel mooi spul: veel Sinn, maar ook 2 of 3 IWC Porsche Design horloges: echt wel mooi, maar ook echt veel euro’4s
In Zevenaar klopte de prijskwaliteitverhouding beter; de sateh was erg lekker
Ja klopt, was denk ik een vintage exemplaar. Ik zat ook om 13.15 met koffie en een kroket aan een tafeltje. Brutaal als ik ben sprak ik 2 groepjes heren aan waarvan ik vond dat ze eruit zagen als HF-ers. Helaas was geen van hen lid van ons mooie forum. En dan toch zo fanatiek met horloges bezig! Hoe kan het.
Lees alle rikketik topics altijd vol spanning en enthousiasme…, ben zelf twee keer geweest en heb een redelijke impressie gekregen. Ondanks dat het niet mijn ding is, hoop ik iedere editie weer op succes verhalen van anderen.
Helaas valt ook dat tot op heden tegen.
Wie o wie heeft nog een mooie aanwinst van de rikkketikvom met ons te delen…
Ik heb vorige editie dit zakhorloge op de kop getikt. Loopt prima en was niet te duur naar mijn mening. Sommige handelaren vragen absurde prijzen, maar een aantal (met name belgen en NL’s) is aardig en vraagt meer redelijke prijzen. Een bod staan ze altijd wel voor open.
Slecht licht, niet te kritische verkopers wat betreft kwaliteit en te dure prijzen. Ik ga bewust niet naar dit soort beurzen om dit soort zaken.
Plus; als het er nog ligt wanneer ik kom, dan zijn er dus al honderden mensen langsgelopen
Oftewel een koopje zal je niet zo snel aantreffen, want die zijn al weg.
Mijn mooiste aanwinsten op de Rikketik heb ik aan het einde gedaan. Voor weinig geld mooie horloges gekocht.
Soms zijn dingen ronduit te duur, maar ik heb ook voor een schijntje 18k gouden horloges en een Universal Geneve daar aangeschaft, verder stapels bandjes.