Grappig, ik vind dit persoonlijk geen mooie combinatie. Daarbij doel ik in de basis op de kastvorm en het te smalle bandje!
Bij de Seiko 6139 8020 zie je dit ook goed terug.
Met originele band echt zo mooi maar met een 19mm bandje zonder brede uitloop aan de kast… geen plek in mijn horlogedoos:grimacing:
Kun je terecht best tevreden over zijn zo te zien Lex, zeker met die leuke Certina
Maar dat je die fraaie Bifora die @bbijlhout scoorde hebt laten ‘slippen’ is toch een minpuntje in de performance
Het had wel wat beter gemogen maar mij stoort dat niet zo - al kan het misschien anders zijn als ik het effectief aan de pols zou hebben. De kleur maakt ook veel goed, dat cognac past er perfect op imo.
Mijn favoriete uitvoering van de accutron is deze:
… maar die zijn niet zo simpel te vinden, en evengoed een eindje boven het zakgeldniveau.
Wow, wat een plaatje.
Echt van harte gefeliciteerd met deze aanschaf.
Ik ben wel nieuwsgierig wat ze hier nu voor vragen op een beurs als de Rikketik?!
Maar dat is geen ethische vraag natuurlijk
Veel plezier ermee Simon👍
Mooie doxa
das niet moeilijk hoor. ken er enkele die ooit lid waren en die er klaar mee waren en buiten het forum om de hobby en contacten voortzetten.
Ik was er alweer een tijdje niet geweest. Deze keer met mijn vrouw en een vriend gezellig langs de kraampjes gestruind.
Het aanbod was best oké. Je verwacht sowieso geen 100% originele topstukken.
Ik heb een Rolex 6538 Big Crown op rivited strech gepast. Heel bijzonder horloge! Zie je eigenlijk nooit. Was de eerste keer voor mij dat ik er een om de pols had.
Ook nog een Rolex 5512 military issue met een vraagprijs van 10k. Interessante prijs, maar volgens mij klopte de dial niet helemaal.
En een Franse verkoper die zelfs nog een 6542 met bakkeliete bezel had liggen. Al was de bezel volgens mij aftermarket en de dial een redial. Maar verder wel een bijzonder stuk.
Mijn vrouw werd verliefd op een vintage Piaget van witgoud met briljantjes (piepklein handopwindertje). Maar vanuit onderhoudsperspectief toch maar even pas op te plaats gemaakt. Wel een mooi bandje gekocht voor haar reverso.
Al met al een geslaagde dag. Gezellig en toch weer wat bijzondere dingen gezien. Daar ging het om.
Het viel mij op dat de conditie van veel horloges waar ik interesse in heb (Tag Heuer / Omega) te wensen overliet. Dat is mij de vorige keer minder opgevallen. Ik heb bijvoorbeeld de Genève Dynamic veel bekeken, daar zaten geen pareltjes tussen. Wel een leuk exemplaar met Nederlandse dagschijf.
De meeste verkopers kwamen ook niet al te enthousiast over, maar gelukkig zitten er altijd een aantal verkopers tussen met passie voor hun waren. Dat levert dan weer interessante gesprekken op.
Ik vraag me ook af of het tijdstip waarop je komt er veel toe doet. Ik kwam om 12:00 aankakken maar heb het idee dat de meeste mensen fanatieker zijn en om 10:00 klaarstaan voor de jacht.
Was inderdaad een mooi exemplaar! De enige spaceview / cushion case die ik heb gezien ook? Alleen jammer van het bandje… en de prijs
Ik was ook nog een keer terug gegaan, maar vond het ook aan de hoge kant. Hij was wel opgebouwd zodat de huidige batterijen er in gebruikt kunnen worden. Ik had nog gegevens aan hem gevraagd, zodat ik hem wellicht later kon kopen, maar hij had helaas geen webshopje of iets dergelijks.
Het bandje zelf vond ik best ok en stond niet verkeerd, maar voor die prijs had ik liever het originele bandje er bij gewild… en doosje uiteraard
Was er om 10.15. Heb alle TH’s opgekocht…
Het TH aanbod viel inderdaad tegen. Mn favoriete 1,2 en 3000 serie niet gezien. Was wel gezellig overigens.
Heb mijn bezoek aan de Rikketik tot twee uurtjes kunnen beperken. Weer lekker even rondneuzen, kennisgemaakt met enkele voor mij bekende onbekende forumgenoten En blij met de kleine aanwinsten die ik op de kop heb weten te tikken.
Twee NATO bandjes 18mm en twee rubberen duiker bandjes 18 mm.
Tevens een head only Kelton Rallye uit de jaren 70 gekocht. Miste de kroon maar zag er te goed uit om te laten liggen.
Inmiddels is dit euvel verholpen en loopt het weer prima. De gekochte NATO laat de minute markets mooi tot hun recht komen.
En ook het zwarte duikersbandje heeft een goede bestemming gevonden.
Kortom een geslaagde Rikketik
En of. Topcombinatie
Klopt inderdaad, ik heb 1 1500 serie gespot en voor de rest alleen de gebruikelijke verpeste Autavia’s. Misschien moet ik er zelf maar eens gaan staan om dat te compenseren