Sgba001 VS sarx035, Pic heavy

Toen ik mijn sgba001 kocht viel mij op dat de sarx zich goed staande kon houden, dat vond ik nogal vreemd gezien de GS ruim 7 keer duurder is. Het verschil (en kosten) zit hem in de details, natuurlijk waren er verschillen maar die vond ik niet zo groot.
Tijd voor een waren onderzoek :partying_face: en heb ze beide op de gevoeligeplaat vastgelegd, mijn eind conclusie komt na de foto bom:




De GS is ruim 11 jaar ouder dan de sarx, deze heeft dus veel meer levenservaringen en dat is te zien. Beide zijn zeer netjes afgewerkt en de sarx geeft veel waar voor zun geld, de sarx weet zich kranig te verweren tot je een macro lensje bij pakt. Dan is het direct game over, met een Marco lens zie je direct waar het prijsverschil in zit. De GS is in alles zo veel beter afgewerkt, scherper en meer details. Natuurlijk is een spring drive uurwerk altijd verfijnder dan het 6r uurwerk, de spring drive heeft na 6 weken constant lopen minder afwijking dan de 6r na 1 dag om maar iets te zeggen.

Conclusie: met het blote oog kan je het prijsverschil niet kompleet verklaren, met een macro lens wordt het zeer duidelijk.

Edit: misschien iets te veel foto’s, de server heeft het er zwaar mee. Ik ga het nu proberen in 3 fases te plaatsen.
Edit 2: de volgorde is compleet zoek maar neem aan dat het toch duidelijk is, geen zin om alles handmatig aan te passen

60 likes

Prachtige horloges :ok_hand:t2:

1 like

Prachtige foto’s!

1 like

Mooie foto’s. Toch vind ik de wijzerplaat van de GS er wel echt uit springen tov de Sarx hoor.

1 like

2 prachtige horloges.
De sarx is gewoon veel kwaliteit voor wat het kost.

1 like

Mooie set!

Hier de tegenpolen

4 likes

Is inderdaad precies omgekeerd :yum:
Hoe ervaar jij de verschillen?

1 like

Leuk om te zien, voor mij springt de GS er wel echt uit hoor! Maar beide erg mooi!

1 like

Duidelijk verschil In afwerking op alle vlakken, maar de SDGM001 is onwijs goed afgewerkt voor wat hij kost.

2 likes

juist, … en dat doet toch geen man?
maar, ok ik kan het wel begrijpen dat je het verschil op die manier moet ontdekken :face_with_monocle:
in ieder geval zijn het mooie horloges :star_struck:

1 like

Ook met het blote oog zijn de verschillen duidelijk te zien

2 likes

Je ziet wel genoeg verschillen ook met het blote oog, met een macro wordt het verschil erg groot. Dan wordt het duidelijk waarom de GS zo veel duurder is dan een sarx.

2 likes

Leuke vergelijking!! :+1:
Ik heb zelf ook een Sarx en ik denk gewoon dat de Sarx serie een aantal dingen enorm goed doet.

  • Afwerking van plaat,
  • indexen,
  • ontspiegeld glas,
  • de band

Allemaal vrij veel kwaliteit voor deze prijsklasse en van sommige aspecten is het denk ik zelfs nog wel lastig om concurrentie te vinden in een kleine prijsklasse hoger.(<1000€, dus nog lang geen GS territorium nee :grin: )

Maar het is ook zeker wel duidelijk waar ze duidelijk gewoon thuishoren in de eigen prijsklasse, afwerking van het uurwerk, maar ook wijzers bijvoorbeeld is niet spectaculair.

Dat zie je ook echt verbleken t.o.v. de GS, daar heb je geen macro shots voor nodig :grin:
En haal je net zoals jij de macro shots erbij dan wordt het helemaal overduidelijk :ok_hand:

Maar het blijft een klapper, mijn Sarx zou dan ook enkel weggaan wanneer er een GS of Citizen Chronomaster voor in de plaats komt :wink:

Ik gooi er nog wat plaatjes bij voor de sfeer :sunglasses:



10 likes

In de sarx prijsklasse ken ik geen horloge dat er aan kan tippen. Of het moet al een zwaar gediscounte Eterna zijn oid.

2 likes

Twee hele mooie horloges. Ik heb verschillende SARX modellen gehad. En heb er nog één de SARX015. Maar van de SARX033 heb ik nog wel eens spijt deze verkocht te hebben.

Heel veel draagplezier van deze prachtige horloges :+1:t2:

1 like

Is het niet handiger de horloges op bv een tafel te leggen in plaats van ze op je hoofd te balanceren?

1 like

Er wordt geen carnaval gevierd dit jaar. Maar toch staat er bij @Haaren een paard in de gang :ok_hand:t2:

2 likes

Wat mij als eerste opvalt is het verschil van kwaliteit in de kader van de datumvenster. Van de GS is velen malen beter afgewerkt. Maar die SARX houdt zich zeker staande met in het achterhoofd houdende de prijs vs de GS prijs.

1 like

Je moet niet altijd de makkelijkste weg kiezen, is zo saai :smile:

We moeten toch iets doen om de moet erin te houden… :partying_face:

3 likes

Als er een GS komt, komt er een zoals deze, met de letters Seiko bovenaan. Schitterend. Ik kan maar niet wennen aan het nieuwe GS logo. Net zoals ik niet kan wennen aan het hedendaagse ProSpex logo.

3 likes