Shark mesh

:point_up: Ik ook niet.

Ik ben niet rouwig om een krasje.

Maar zoiets als op onderstaande foto is veroorzaakt door een slecht passende band. Shark mesh zit ook behoorlijk los.
Onderstaand vind ik dan weer minder lollig op een 4k horloge. Vandaar mijn vraag aan de shark mesh ervaringsdeskundigen.
$_12~2

Dat zijn de extra schakels om de band zelf op maat te maken. Meeste shark mesh banden die dit niet hebben bestel je op maat.

2 likes

Ok thanks. Dus als je dit niet hebt kun je met een ijzerzaag aan de slag begrijp ik? Tenzij je er ééntje op maat besteld.

1 like

Simpel, schakels om de band op maat te maken.

Ik vind het minder mooi maar het is makkelijker dan de band op maat knippen…

1 like

Begrijp ik het goed dat als je een band zonder die schakels kiest en je maakt hem op maat dan kun je later niet meer terug?
Beetje noob vragen maar ik heb nog nooit zo’n band gezien in het echt :sweat_smile:

Correct, ik heb dat met een wat goedkopere band gedaan om te proberen. Best even een klusje maar als je handig bent is het wel te doen

1 like

Overigens heb geen zaag maar een moniertang gebruikt

1 like

Ok duidelijk. Thanks!

1 like

Zondag en niet veel te doen, dus maar eens gaan ‘prutsen’ met horlogebanden die ik recentelijk heb verkregen

Met name ben ik gecharmeerd geraakt van Mesh (Milanaise) & Shark Mesh banden

Dus vandaag mijn Longines Legend Diver voorzien van de Shark Mesh en mijn Citizen ‘Godzilla’ met Suppaparts lugs van een Mesh band

Vind zo mooi samengaan met de Longined & Godzilla

De Godzilla is een vreemde eend in mijn collectie, de enigste quartz klok en ik vind hem geweldig!

5 likes

Mmm. ben zelf ook gek van Mesh/Milanaise, maar had het in dit geval andersom gedaan.
De Sharkmesh past door zijn robuustheid beter bij de Godzilla.
De LLD is wat verfijnder en zou ik de milanaise op hebben gedaan.

3 likes

Klopt! :slightly_smiling_face:

Zeg ik normaal nooit over een horloge of band omdat dat niet leuk is voor de persoon die het wel mooi vindt maar doe het voor één keer wel. Die mesh banden … ik vind ze spuuglelijk op ieder horloge :joy:
Sorry :kissing_heart:

1 like

Dat vind ik ook, maar de Shark is 22 mm en de Milanaise 24 mm

Dus ik had geen keus…:expressionless:

1 like

Daar was ik al bang voor. :wink:

1 like

:smile:

Mijn vostok’s zwier ik altijd op shark mesh, staan ze wel goed :blush:

5 likes

En het had zo’n mooie dag kunnen worden…:rofl:

1 like

Ik ben ook gek op Milanese mesh, shark net iets te grof maar die hier boven zijn over het algemeen ook vet, zeker bij duikers. Bij een Breitling kan het ook goed

1 like

3 likes

:joy:

1 like

Great topic. I think the best much mesh bracelet for tonneau case.

2 likes