gna gna
Kijk eens aan. Nuttig wetenschappelijk onderzoek dit .
Huhhh?? Tis weekend, professorā¦Een āheer van standā wil ook wel eens een lolletje, als je begrijpt wat ik bedoelā¦
Wetenschappelijk onderbouwd of niet; Perlon brandt goed, en daar ging het hier om
Ik meen serieus dat het nuttige en waardevolle informatie is. De gebruiksaanwijzing kan nu aangevuld worden met ādo not enter a burning building with this perlon strapā.
Had ik dit topic gisteren maar gehad. Ben gisteren 2u bezig geweest met het inkorten van een stalen band (Citizen). Er zaten een vreemd soort splitpennen in. Met standaard horlogetools lukte het niet, waarna ik het met hamers en tangen ging proberen . Je begrijpt, deze band ligt nu in de container.
Ice Watches zijn zowat het meest lelijke wat er de laatste jaren op de markt is gekomen.
Made in Belgium, right ? (Moet ik me weer schamenā¦)
Pffff, als je zag hoe dat spul vlam vatte Dat wil je echt niet om je pols hebben als er vuur in de buurt is. Het duurt even voordat het vlam vat, maar het houdt eng lang heel veel warmte vast (smelt heeeeel lang door). Dan is je pols echt āomgetoverdā tot Mora Kroket
Hartelijk dank voor dit hoogstaand horologisch wetenschappelijk onderzoek! Levens gevaarlijk die shitters!
Tja, ik geef toe ik moest er even over nadenkenā¦
Maar ik heb ooit in een opwelling een Jeager LeCoultre master compressor chrono gekocht
Begrijp me niet verkeerd, JLC vind ik echt een fantastich horloge merk met geschiedenis en heel veel mooie horloges en uurwerken.
Maar die compressorlijnā¦
To much of everything for me.
Gelukkig is de deep sea chronograph een waardig opvolger.
De foto van de ellende ( ff geleend van het net, kon er gelukkig geen van mij zelf vindenā:see_no_evil:)
Hahaha. Ik krijg kramp in mijn buik.
Dat is met afstand de inmiddels vertrokken Akribos Skeleton. De verwachtingen waren niet hoog maar werden zeker ook niet waargemaakt. Stom genoeg niet binnen de wettelijke termijn retour gedaan. Gelukkig inmiddels verkocht. Hoop dat de nieuwe eigenaar er wel blij mee is.
Webplaatje erbij:
wat deed ie dan wel of niet ??
Op de afbeeldingen zag de afwerking er prima uit, zeker voor de prijs. In real-life was het echter een feest van machine marks. Echt slecht afgewerkt. Met name bij een skeleton is de afwerking iets wat behoorlijk dient te zijn. Wijzers waren ook bedroevend geverft.
Mijn Shitter.
Snab73 Flightmaster. Verliefd op de fotoās, irl draagt hij gewoon niet fijn. Flipper de flipper dusā¦
Ik heb de nodige goedkope (Chinese) klokjes gekocht een aantal jaar geleden en die waren niet allemaal even geslaagd, maar de absolute shitter was denk ik wel deze:
Ik wilde ook wel eens een rechthoekig horloge proberen maar dat was nogal een miskleun; ze lijken klein maar de lug-to-lug is enorm dus de boel bungelt compleet over je pols heen. Verder was de band van goedkoop glimmerig nepleer en het verchromen van de kast niet in alle hoeken even goed gelukt. Tot slot heeft het geval twee secondewijzers die niet in dezelfde stand gemonteerd zijn en dus achter elkaar aan hobbelen.
Ding slingert nog steeds ergens rond thuis⦠te waardeloos om te flipperenā¦
Maar hij doet het helaas nog steeds en dingen die het gewoon doen gooi ik in principe niet weg. Tijd om mān principes aan te passen denk ik.
In de bankschroef zetten en een filmpje van maken , kunnen wij mee lachen
Dat noemen we een āGMT secondewijzerā
Whahaha, lig helemaal dubbel hier. Dit draadje aan het doorlezen en ondertussen vrolijk dat trollololo filmpje laten lopenā:joy:
En oh ja, mijn shitter was een Seiko Bellmatic, uit de baai gevist. Zag er in de veiling wel okee uit maar toen ik heb thuiskreeg bleek het een frankenwatch te zijn die het ook nog eens niet deed. Uit schaamte opgeborgen in een klein doosje, deze in een grotere gedaan en nooit meer naar gekeken. Ook niet doorverpatst want ik wil er verder niemand mee belasten.
Deze niet gekocht, maar gekregen als dank voor verrichte inspanningen.
Ik heb hem nog, maar dat is omdat ik niet weet wie ik hier āblijā mee moet maken.
Er zit zoān ieni mini uurwerk in met een enorme spacer om het geheel op zijn plaats te houden en de wijzers bewegen uit zich zelf wanneer je het uurwerk een beetje heen en weer beweegt.
Wat was die inspanning dan wel niet?