Stabiele top 3
Staudt guilloche chronograaf
Tudor Black Bay 58 gmt
Nomos Club Neomatik sport tabac
Ben na zes jaar nog niet eens halverwege. Maar dit is wel een lekkere opsteker. Dank.
Doen, inderdaad! Op de bank ligt het niks te doen en de afschrijving is nihil lijkt me, dus waarom niet.
Prachtig
. Doen
Omega Seamaster “Blue Peter blake” ![]()
Breitling Avenger 43mm black ![]()
Panerai PAM111 sandwich dail.
(2025)![]()
Welke is dat dan?
Iets saai
Iets strak
Iets wat past als een horloge niet hoort
Iets dun
Oh ja, daar kan ik me wel in vinden. Prachtig.
Opvallend genoeg zijn er veel Hf-ers die een shortlist bijhouden, maar draadjes hierover zijn dunbezaaid. Daarom schop ik deze even omhoog.
Dit jaar zal voor mij in het teken staan van de verzameling uitdunnen en opwaarderen. Vergeleken met een jaar geleden weet ik beter wat ik wel en vooral niet wil.
Cav’s Shortlist Top 3 (2026):
1:
2:
Bye bye
3:
Of ze alledrie dit jaar al arriveren? Dat zie ik nog wel… Ze zijn redelijk betaalbaar. Het zou een leuk trio zijn naast mijn vintage collectie om in een wekelijkse roulatie mee te nemen, ook tijdens reizen. En daar wil ik wel naartoe.
Voor wie het interesseert: Op de Longlist staan o.a. een Angelus Dato 12 en een Breitling Chronospace Evo B60 (zwart, op staal).
Voel je vrij om hieronder jouw Shortlist - Top 3 te plaatsen. Altijd leuk om te lezen waar je iedereen naartoe wil. Je bent tenslotte curator van je eigen collectie!
Top 3 in willekeurige volgorde.

(Mag elke cleane instap 44mm Luminor mits sandwich dial zijn):
En nog eentje die ik niet uit mn hoofd kan krijgen maar waarschijnlijk niet durf te dragen.
Op 1: Longines Legend Diver 39, in blauw
Op 2: Breitling Colt GMT, in het zilver
Op 3: Echo/Neutra Rivanera Piccolo, in Mosou zwart
In de bonus: mijn blauwe Doxa Sub200 inwisselen op een Sub300(t) in Professional Orange
En iets met een micro rotor.
Misschien wel deze.
Maar dan moet mijn economie eerst een beetje aantrekken.
Mijn top3:
Beater/tool

EZM3F
HAQ
Dress
Maar zijn alle drie opties voor de lange termijn. Voorlopig zitten er geen NA’s in de planning ![]()