Shortlist - top 3?

Ik vond het idee vanaf het concept juist wel heel vet en ik weet ook zeker dat hij het gaat maken. De wijzerplaat van dit model is als ik me niet vergis van emaille. Het is dat ik er geen centjes voor heb (nog), maar heb wel echt vertrouwen in dit idee en de ontwerpen zijn meer dan bijzonder geslaagd.

1 like

ik gun het hem zeker, is ook meer een kwestie van persoonlijke smaak.

Als het emaille is dan is het wel erg mooi! maar ik meen me te herinneren dat ze niet echt goedkoop zijn nee…

Ik weet het niet helemaal zeker meer, maar volgens mij in de 4000-4400 range.

1 like

37 voor de gewone versie zie ik, en 45 voor de versie met de emaille plaat. heb je in ieder geval een uniek horloge wat je niet zo snel bij een ander zal zien!

1 like

Ja, het is echt prachtig! :star_struck:

1 like

Ik heb er maar 2, mag dat ook? :sweat_smile:

Seiko mod SKX Blumo Pepsi (met dank aan!! :wink: )

Een voor de kerst deze kleine prins in de chrono uitvoering:

9 likes

Eigenlijk dus maar 1

1 like

Nummer 3: Seiko Nummer 2: Seiko Nummer 1: Seiko.
Hahaha!

1 like

Jup. Maar wat voor één :wink:

1 like

Op 1:
De Omega Globemaster. Reeds present gelukkig.

Op 2:
Een GMT master. Dat kan ook een ander kleurtje dan de onderstaande worden. Hiervoor zal mogelijk de SpeedyTuesday of de soccertime het veld moeten gaan ruimen. Wie weet.
image

Op 3:
Het Magnum Opus/Waterloo van Ome @HanDavinci (Ja, hij weet er van). Vooralsnog geen plaatjes wegens externe factoren.

Daarnaast zou ik best eens een leuke frisse GMT willen hebben.

7 likes

Op het moment:

Omega Soccer Timer
IWC Doppelchronograph 3713
Breitling Navitimer 806

Maar vooral de soccer timers. Het is een beetje wachten of het juiste model voorbij komt, bij voorkeur een met interne 24h bezel.

1 like

Dat zie je niet vaak dat iemand voor de dames versie gaat. Vind je hem niet te klein? :+1:

1 like

:ok_hand:

1 like

Toch is er iets verkeerd.

Pffff, moeilijk! De lijst met wensen is continu in beweging, maar deze staan er redelijk stabiel op (in willekeurige volgorde):

1. Seiko 6139-6002/5 ‘Pogue’. Om de ruintecollectie uit te breiden naast de speedy.:man_astronaut:t2:

1. Een Heuer Silverstone (of een andere oude chrono van Heuer zoals de montreal, autavia…óf eigenlijk gewoon een gave 70’s chrono :star_struck:

1. DJ 1603 (met dank aan @Rolopalooza voor de foto). Bereikbaarheid is een relatief begrip; het is ook hoeveel nachten op de bank slapen ik ervoor over heb… :wink:. Plan B: een Bulova Super Seville :yum:

O ja, los hiervan krijg ik door dit mooie weer ook wel trek in de seiko sun043 (50th aniversary edition)… :sunglasses::sunglasses:

5 likes

Je post een 1601 (veel cooler)

Veel. Als het zo moet gaan thuis zou ik van te voren afspreken hoeveel. Lekker op je veldbedje in een koele schuur gaan liggen tot het weer koud wordt :sunglasses:

3 likes

Vind zelf die bubble niet storend, maar zoals jij het neerzet, zou ik het bijna wel storend gaan vinden. Mooi verwoord :ok_hand:t2:

1 like
  1. Op mijn shortlist staat bovenaan een DJ36, als het even lukt zal deze er nog komen voor het einde van het jaar.
    Zo goed als zeker een 16234 na het zien van wat foto’s van @joepb ! :heart_eyes:

1. De Sarb017 Alpinist blijft me toch kriebelen, hij is binnen bereik al langere tijd maar ik moet volhouden om eerst een DJ erin te krijgen. Deze zal waarschijnlijk snel erna volgen.

1. De twijfelaar, welke nummer 1 & 2 af en toe bijna inhaalt. Black dial Speedy reduced, silver dial Tudor Prince, en om het compleet te maken een blue dial Colt 41.
    Maar de Tudor inruilen op een DJ36 heeft vooralsnog de voorkeur, al zou het geen schande zijn om eerst een Colt bij te voegen en de Tudor later als nog te upgraden naar een DJ36… keuzes keuzes… :sweat_smile:

4 likes

Eensch, dank voor de correctie!

Ik was de :wink: vergeten, dus dat loopt wel los…

Haha, nee dàn blijf ik ook liggen als het koud wordt, zo principeel ben dan ook wel weer :sweat_smile:

1 like

Mijn top 3 in willekeurige volgorde.

CWC SBS Diver Automaat.

Doxa SUB 300 Aqua Lung.

Eterna Super Kontiki 1973LE.

2345242-3281621

Groeten,

Noel.

7 likes