Show: De mooiste “hands”

Ik merk steeds vaker dat ik bij het kijken naar horloges, de wijzers heel erg belangrijk vind.

Super tof model, een prachtige dial, maar dan zeer saaie of lelijke wijzers? Hoe tof het horloge dan ook is, “ugly hands” zijn een dealbreaker voor mij.

Maar, wat vinden jullie nou de tofste wijzers?

Ik zal beginnen met:

Omega Skeleton Hands :heart_eyes:

24 likes

Ben het met je eens toen mijn liefde voor horloge’s nog niet zolang geleden uit het niets kwam. Vroeg ik
me steeds af waarom ik nou bepaalde ( dure horloge’s ) lelijk vond en soms nog best betaalbare horloge’s helemaal te gek vond. Ik begreep dat pas na mij eerste aankoop, bleek dat de hands van mijn eerste horloge klassiekers waren en eigenlijk van rolex gejat zijn. Ach ja ik vind ze prachtig vooral door de zwarte patina die erop is gekomen.

6 likes

Dat naar blauw verkleuren vind ik zo gaaf.

Bij deze ook het geval, plus de wijzer met het anker is prachtig.

Ik kan nog wel ff doorgaan zo.
Vind mooie hands vaak het plaatje compleet of soms zelfs helemaal maken.
Belangrijk detail dus.

3 likes

Moest bij de topictitel toch meteen hier aan denken…

Bij mij heten het op een horloge gewoon wijzers btw…

20 likes

Weet je welke reference dit is?

1 like

GS gaat dit topic winnen !

32 likes

Best afgewerkt is niet synoniem aan mooiste… Heel onderscheidend vind ik ze eigenlijk niet.

4 likes

Toevallig, ik heb exact dezelfde pre-bond. Bij mij is echter de lume op de wijzerplaat donker verkleurd. Ik neem aan dat je dus ook de band hebt met de duikers extensie?

Yep! En uiteindelijk wil iedereen een Rolex… :sunglasses:

(Foto uit de oude doos)

Verder ben ik het zeer met @DrMika eens…

9 likes

Blauw en skeleton…

3 likes

Laco Squad Tundra, veel strakker wordt t niet :sunglasses:

11 likes

In ieder geval vlijmscherpe wijzers :sweat_smile:

12 likes

ik ben fan van de function over form PloProf hands, die winnen voor mij dan ook hands down (see what I did there?)

runner up de kleintjes op de Speedy Alaska Project

9 likes

IMG_20190128_094815
Beetje crapy foto van Google en vergrote en snijde is niet best voor de kwaliteit.

2 likes

Die ploprof is zelf ook echt tof!

Die lightning bolt , zo aanstekelijk!

13 likes

Het is iets speciaals maar, ik weet niet of het geheel mijn ding is. Nog nooit in het echt mogen zien dus kan ook niet echt oordelen :eyes:

Wat direct in mij opkomt en daardoor waarschijnlijk ook voor mij de winnaar is

De [sword] edit: Dauphine hands van de Grand Seikos

Al moet ik ook zeggen dat ik in de meeste ontwerpen een voorkeur heb voor simpele “baton style” wijzers.

4 likes

@anon53002072EV Je hebt die Seagull echt fantastisch op de foto gekregen met dat glas en de weerspiegeling. :+1::+1::+1:

@Robertc ik vraag me altijd af of zo’n dikke minutenwijzer niet in de weg zit als je om kwart over wilt weten welke dag het is vandaag?

Ik vind zelf de dauphinewijzers van mijn Seikomatic heel mooi. Lijken ook wel een beetje op de wijzers van de GS’en hierboven, behalve dat er maar één ‘vouw’ in het midden zit in plaats van twee kleine aan de zijkanten.
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/optimized/4X/5/1/e/51e912dfa712fc327aa031e42a0492cb160b9cd2_1_666x500.jpg

3 likes