Show: De mooiste “hands”

Dank…

1 like

Niet mijn horloge en weet ook de naam niet van dit type wijzers maar ik vind ze heel mooi.

5 likes

De afwerking bij GS is natuurlijk ongeëvenaard. De skeleton hands van de SMPc zijn vanuit bepaalde hoeken mede geholpen door de dubbele AR ook echt fantastisch.

Vinden we die eigenlijk witgoud of ‘gewoon’ rodium plated?

Op termijn vind ik deze wijzers in mijn verzameling het mooist:

Deze zijn erg prettig afleesbaar:

Deze erg fijntjes:

Deze lekker old-skool met zwarte inlay:

En deze de absolute eindbaas, die zijn gewoon überbest afgewerkt onder elke denkbare hoek of vergroting:

De Lord-Matic uitgezonder hebben al deze wijzers gemeen dat ze lang zijn. De minutentrack moet aangestipt worden (of toch bijna) door de minutenwijzer. Anders erger ik me dood.

Oh, en ik wil nog wel eens iets met Breguet wijzers. Leuk!

13 likes

geblauwde Breguet losange hands
Best jammer, ik draag deze zelden.

12 likes

De Hudson hands

5 likes

4 likes

Heel erg tof deze!

1 like

Ik vraag me af of je de wijzers van deze GS “sword hands” zou noemen. Eerder “dauphine”, maar ze zijn weer mooier dan de platte dauphines die je meestal ziet.

Sword hands hebben deze vorm:
https://previews.123rf.com/images/jemastock/jemastock1705/jemastock170510272/78518033-cartoon-sword-weapon-war-metal-comic-vector-illustration.jpg

Dit zijn wel “sword hands”, van mijn recent verkochte Seamaster Electric Blue, het best afleesbare horloge dat ik heb gehad:
https://img.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/8/a/2/8a20e724c75e64ed857f5d7b8056c1cd3b3cacf8.JPG

6 likes

Even een beter plaatje van de glans gezocht. En dit is waarom GS voor mij toch niet wint:

Hoe charmant kunnen ze ze maken op een horloge van 700 ballen? Fantastisch.

Yup. Ook één van de redenen dat bepaalde Seiko’s het voor mij goed doen:

Doen ze goed, en van de juiste lengte.

10 likes

Ik denk dat je er van uit kan gaan dat ze van messing zijn met een laagje rodium. Als het gemaakt zou zijn van een edelmetaal had dit vast niet onvermeld gebleven.

2 likes

5 likes

Zelfs op een horloge van €75,-!

6 likes

Niet mijn eigen foto, wel om de pols nu:

ik vind dit een buitengewoon geslaagde combinatie met veel eigen smoel. Precies wat een ‘dressy’ duiker nodig heeft.

11 likes

Je hebt helemaal gelijk. Door de stijl doen ze je zo erg denken aan een wapen dat ik het bijna om die reden swordhands noem XD

1 like

Seiko Skyliner

6 likes

36 berichten verder en nog niemand? Nee? Dan doe ik het wel!

5 likes

De eerste reactie betrefte ook de mercedes wijzer, echter geen rolex :drooling_face:

1 like

Geblauwd is idd prachtig, maar ik vind dan dit toch echt de mooiste ijzervorm die er is:

13 likes

Nee.

1 like