Ik zat net eens door het forum te scrollen maar kon zo snel geen topic vinden voor het showen van je 24-uurs horloges. Mocht ik iets over het hoofd hebben gezien, dan verneem ik dat natuurlijk graag.
Ik heb één 24-uurs horloge in mijn collectie, namelijk de Åkerfalk First Season matte black met leren band en met matte black mesh band. Een betaalbaar quartz horloge uit Zweden! Momenteel de mesh band erop. Draagt echt superfijn. Door de gouden en zilveren (beide ook mat) wijzers is het horloge eenvoudig af te lezen en ben je snel gewend aan de andere manier van klokkijken.
Ja, zo heb ik hem ingesteld, dat vind ik prettig, maar hij kan ook 12 uur met een PM en AM maar het symbooltje wat dan in het schermpje verschijnt vind ik te klein. 24H vind ik veel handiger.
Hier ook een degelijke 24 uurs Vostok. Ik heb een 24 uurs bezel toegevoegd om 2 tijd zones in te kunnen stellen. Draagt prettig.
En een ex. Begin negentiger jaren Raketa. Met een prachtige heldere tik. Nooit weg moeten denk ik nu. Met een cyrillische steden bezel zoals die fraaie van @negenduust was het nog interessanter geweest.
Ja je ziet bij die van mij ook kleur verschil in witte bezel en witte plaat. Is bekend. Ze hadden voldoende voorraad kasten en uurwerken op te maken, maar te weinig (goede?) wijzerplaten. Die maak je gewoon bij. Ik vermoed dat de cccp platen in de loop van 90er jaren bij gedrukt zijn. Werd mij verkocht als NOS. In feite klopt dat.
En voor 50 euro mag je zeker niet klagen, zo’n leuk mechanisch reishorloge.