Show hier je electronische stemvork uurwerk horloge

Ik was al een tijdje in de markt voor een Accutron maar vond de normale Spaceview en de Railmaster véél te klein. Draag zelf het liefste 40 tot 42 mm.

Ik was aangenaam verrast met het formaat van de Triple Cushion en wist meteen dat die er ooit een zou moeten komen. Die wens is dus in vervulling gegaan :grin:

Mooi hoor die Gerrit is super :+1:

1 like

Prachtig horloge :ok_hand:t2:

1 like

11 likes

Hier de drie vriendjes naast elkaar

En de oudste zus

10 likes

Mooie verzameling, op de achtergrond ook!

Dank! Op de achtergrond staan de toekomstige toppers. Ik moet nog even kijken welke ik laat restaureren op welke in de verkoop kunnen. Er zitten wel wat mooie exemplaren bij maar die vergen meer dan de aankoopprijs om ze weer in goede staat te krijgen. Dat is altijd een afweging… Voor stemvork horloges heb ik een zwakte dus deze gaan redelijk snel richting Gerrit…

1 like

Deze loopt niet maar was maar 140 euro dus was het risico wel waard…

En deze is echt geweldig, door Gerrit van accutron.nl in perfecte staat terug gebracht. een exemplaar uit 1969, echt uitzonderlijk

16 likes


(Ooit gerepareerd door ene Ernst Benders, blij mee)

Mijn Bulova 214 is helaas defect :disappointed_relieved:

7 likes

Zo goedemorgen zeg die omega is echt prachtig! :heart_eyes:

Mocht je die nog eens een keer kwijt willen dan hoor ik het heel erg graag :kissing_heart:

Het valt me op dat deze horloges relatief weinig worden aangeboden. Zijn deze weinig gemaakt of is iedereen gewoon verliefd op deze horloges en liggen ze in de kluis?

1 like

Dat is inderdaad alles wat ik graag in Vintage zie.
Dikke kast, mooie band en een afwijkend uiterlijk :sunglasses:

Alles is te koop … maar deze …?

Van die Longines heb ik nog een tweede head en die Omega … nooit een tweede van gezien
:open_mouth:

Is dat een opening ‘for an offer you cannot refuse?’:grin:

Het moet dan serieus wel HEEL goed zijn :sweat_smile:

Ik schat die Omega zo rond 1975. In die tijd werden de stemvorkhorloges rap ingehaald door de quartz en ze waren relatief duur. Mijn vader heeft toen het horloge gekocht omdat hij de techniek leuk vond maar het was toen al duidelijk dat quartz “de toekomst” was.

Ja precies dat maakt het ook zo leuk. Die stemvork horloges zijn ongeveer 10 jaar gemaakt en dat is enorm kort voor een specifiek uurwerk. Het maakt het zo ook zo bijzonder. Het zoemen is echt een verslavend iets.
Jammer dat Rolex nooit een stemvork exemplaar heeft gemaakt toch Jasper? @AmsterdamVintageWatches

1 like

Nope, nooit door Rolex gemaakt.

1 like

Ultronic oversized uit 1971

7 likes

Je hebt alleen de Rolex cal. 5100, met het Beta21 quartz uurwerk, dat een stemvork achtige constructie heeft met indexwiel. Dus met de zoem en de vloeiend bewegende seconde wijzer.

3 likes

En weer 2 erbij! Begint op een collectie te lijken :sunglasses:

15 likes

Die gouden ziet er strak uit :ok_hand: Maar de ander, een Omega met een Seiko bezel? :thinking:

1 like