Show hier je electronische stemvork uurwerk horloge

Ik heb vorige week een bezoekje gebracht aan Gerrit van accutron.nl Wat een vakman is dat! Ongelofelijk. ik ben zelf werkzaam in de micro-elektronica maar wat Gerrit met zijn microscoop klaarspeelt is next-level.

Heb een horloge besteld en deze wordt weer helemaal tiptop in orde gemaakt. Als het goed is is het horloge volgende week klaar. Ben zo benieuwd naar het resultaat!

5 likes

Leuk dit!

1 like

Dit type horloge intrigeert me. Ben hardhorig dus ze houden me toch niet wakker. Zou er graag eentje hebben in het 40+ formaat.

2 likes

Wat dacht je van deze Accutron 14 karaat goud en de eerste accutron die gemaakt is in 1960 helemaal gereviseerd door Gerrit (accutron.nl).

9 likes

Helemaal geweldig. Heb zelf een spaceview, snorkel en 2x een 218. Deze ziet er geweldig uit.

Zo’n snorkel wil ik ook wel eens een keer. Ja hij is heel mooi Gerrit zei je hebt een parel gekocht zo mooi is hij…:grinning::rofl:

En als Gerrit dat zegt, moet het wel zo zijn. Nog bij hem thuis geweest en kunnen genieten van al zijn kennis?

Vandaag even een goed schoonmaakbeurtje ingepland voor mijn nieuwe aanwinst.

Een Longines Flagship Ultronic ref 6332.
Binnenin zoemt een Esa cal 9164. De leeftijd zal ergens begin jaren 70 zijn.

Ware het niet dat er wat Spaanse huidboter onder de casebacksticker zat, en dat de band toch wel wat draagsporen bevat, zou hij bijna als NOS te bestempelen zijn. De kast is in werkelijk fenomenaal strakke staat. Zo scherp dat je letterlijk je bijna kan snijden aan de hoeken van de lugs.

De kast is mooi schoon gemaakt, de band de ultrasoon in, en dan mag ie ingepakt worden voor onder de kerstboom. Helaas pindakaas…

Wat foto’s van mijn strakke zoemertje:

21 likes

Een fantastische set zo!! Dik ´t wachten waard :yum:

1 like

Knap gedaan ! Hoe noem je de tang rechtsboven op het oranje doekje ? Is dat om push in te drukken ?

1 like

Mooi hoor geniet ervan, dit is toch veel leuker dan een automaat vooral dat gezoem. :grinning::+1:

1 like

Dat is een tangetje om de pushpins los te maken ja. Zeer handig, vooral bij bracelets.

Dank jullie wel. Wanneer ik deze op Chrono zag passeren moest ik niet lang twijfelen. Ik was al een tijdje aan het uitkijken naar een stemvork uurwerk, zonder specifieke voorkeur voor merk of model. Maar deze tikte het meeste boxjes af op het lijstje.

Dus een Longines flagship is het geworden.

Mooi! Ziet er inderdaad strak uit. Geniet er van. Sinds die van mij vorige week terug is gekomen is hij 100% gedragen.


Ik wist niet dat er zoveel verschillende waren.
Deze nieuw en ongedragen.
Beetje foute foto maar goed

12 likes

Ik had nog wat foto’s beloofd. De foto’s zijn van Gerrit van accutron.nl die een prachtige serie gemaakt heeft tijdens de revisie-reparatie.
Het horloge is in 1975 door mijn vader gekocht en dagelijks gebruikt. Hij deed er echt alles mee en dat heeft het horloge ongeveer 12 jaar volgehouden. Mijn ouders woonden toen in Rio de Janeiro. Tijdens een bezoek aan het beroemde Christus beeld zaten ze in het trammetje en probeerde een gauwdief het horloge te stelen en hing er met zijn volle gewicht aan. De band sprong open maar brak niet. Mijn vader heeft er bijna een slagaderlijke bloeding aan over gehouden en later een flink litteken. Het horloge was niet beschadigd. Sinds 1987 heeft het horloge kapot in de kast gelegen en is nu prachtig technisch hersteld zonder de draagsporen te verwijderen. De Lume was iets beschadigd en hersteld.
De wijzerplaat is mooi en bij verschillende licht inval lichten de verschillende delen levendig op, dat zie je helaas niet zo mooi op de foto’s. Afgelopen week heb ik steeds genoten van het horloge en ik hoop dat nog lang te kunnen blijven doen.

33 likes

Erg mooi :+1:t2:

1 like

Wat een schoonheid! Vet verhaal ook

1 like

“Volgende week” is ietwat uitgelopen haha!

Ben ongelofelijk blij met mijn Triple Cushion :slight_smile: Gerrit bedankt!

16 likes

Zo eentje ooit verkocht. Spijt van!

1 like