Show hier je guilloché wijzerplaat!

Ik weet dat er aardig wat horloges met guilloché platen in het bezit van enkele mede-HF-ers zijn. (Zo zit er bij @Jasper2 een schitterende Breguet aan te komen.)

In dit topic mag je pralen met jouw horloge(s) met zo’n bijzondere (al dan niet hand-geguillocheerde) wijzerplaat.

TS trapt zoals gebruikelijk af.

39 likes

Probleem is dat 9 van de 10 horloges met een guilloche uiterlijk helemaal niet echt geguillocheerd zijn, maar gewoon machinaal “geprägt”.

Voorbeeld:’

Die Staudt van jou is wel echt met een guilloche-machine gemaakt. Staat een leuk filmpje van online hoe die machine werkt. Maar dat wist je natuurlijk al… :slightly_smiling_face:

13 likes

Dank voor de tip maar dat filmpje heb ik inderdaad al gezien, vaker dan eens. :stuck_out_tongue_winking_eye:

We gaan hier niet al te streng zijn. Een mooie “Prägung” mag wat mij betreft ook, anders gaat dit sowieso al “niche” topic snel naar de krochten van het forum.

1 like

Kijk dat zijn de topics! Bij deze de wijzerplaat in mijn Breguet Classique 5907. Vastgelegd door Morgan Saignes, destijds fotograaf van Fratello

Dit is toch genieten! :heart_eyes:

37 likes

Wow, wat een absolute beauty! Doet Benzinger niet ook hand-guilloché voor Breguet?

Dank voor het delen!

1 like

25 likes

Mooie Ariadne, Gijpie. Prachtige dial!

1 like

014

17 likes

Oef, deze heb ik ook ooit gehad. Een ouder model in 2013. Ik was er toen nog niet klaar voor. Maar als ik hem nu zo zie, :heart_eyes:

2 likes

In de maak:

57 likes

Ik heb ook naar deze gekeken, maar een grote afknapper voor mij was Twente op de wijzerplaat. Ik zie dat deze dat niet heeft. Hoe komt dat? Op de website staat nl. dit plaatje:

Dit is de stalen variant, maar het is ook als ik de gouden selecteer.

1 like

Benieuwd!

Je kunt je Staudt bestellen met wat jij al dan niet op de wijzerplaat wil hebben. Geen idee waarom ik geen “Twente” op de plaat heb staan, maar ik ben er niet rouwig om. Ik zou de vraag bij Yvo Staudt neerleggen. Je bereikt hem snel en makkelijk via een PB op zijn Insta.

1 like

11 likes

16 likes

7 likes

Bezel veel guilloché, plaat een beetje…

20 likes

Mijn graal! 6119. Ik hoop in ‘26 de “R” te kunnen aanschaffen. Koester hem John, hij is übergaaf!

5 likes

Tnx, ik koester! 🫶🏻

Een echte handgemaakte guilloche.

Chopard quattro:

27 likes