Hele mooie collectie !! Stuk voor stuk juweeltjes.
Hoe lang heb je het horloge al ? Ik wil hem graag vergelijken met de echte explorer. Heeft het horloge geen mankementen of dergelijke en loopt het horloge ook goed ?
Een SARB033 compleet versjteren is een doodzonde, maar bepaald geen hommage aan die klassieker.
Die moet je me ook even uitleggen. Ik vind de Casio Duro een eigen smoel hebben, en die Tudor eigenlijk ook.
SPB all the way, baby.
Ik heb zelf de 114270 gehad. en ik kan je zeggen dit ding komt zo goed in de buurt tot bijna perfect. Hij loopt 1/2 secondes per dag voor/achter. Heb hem nu 3/4 weken?
Heb je hem op de officiële website van Alpha besteld of ergens anders ?
De Casio Duro is duidelijk geinspireerd op de Submariner maar snap wel dat het een eigen smoel heeft, zeker met die gave vis op de plaat.
Dat is ook het geval met de Tudor, een eigen smoel inderdaad, maar ik zie er wel een hommage in van de Daytona.
Beide geen hommages wat neigt tegen fake aan, absoluut niet, maar negeren dat het design van de Submariner en de Daytona erin terug te vinden is kan ik niet.
Snap ik maar de San Martin was 160 euro en komt in brons, iets wat Seiko niet doet. En de kwaliteit is fantastisch, zelfs als ze 600 euro zouden kosten.
En moderne Seiko’s… poehh
Ik knap behoorlijk af op veel van de keuzes van Seiko. Oh en zelfs San Martin kan een duik bezel uitlijnen. Maar ja Casio kan dat ook bij een 60 euro kostende Duro.
Ieder zijn ding…
Niet
Je bedoelt de Blancpain 50 fathoms? Het horloge waar de Submariner zich door liet inspireren?
Maar ik mis een datumpukkel, een slab sided kastvorm, Mercedeswijzers en een driehoek op 12. De Duro een Submariner noemen is hetzelfde als roepen dat de Toyota Corolla op een deux chevaux lijkt omdat hij vier wielen heeft.
Tja. Het enige, maar dan ook het enige wat de Tudor van de Daytona heeft geleend zijn de geschroefde pushers.
Verder is de Daytona lelijk terwijl de Tudor een mooie passabele chrono is met twee registers, zoals dat hoort, met hun kenmerkende snowflake wijzers en een mooie matte tachy-schaal. Datum netjes op zes.
Roepen dat de Tudor een Daytona is is met zoiets als zeggen dat een 1996 Land Cruiser zoiets vulgairs en smakeloos is als een moderne Evoque.
De meningen. Die glijden uiteen.
Welles.
Maar you do you, hoor.
Zeggen dat mijn bezel het horloge verpest om er dan zo’n nato op te gooien😂
Maar idd,
Ik wist dat dit zou gaan komen.
Ik heb die SARB niet meer, en vond alleen een foto terug van de 035 op z’n bracelet.
Maar die Jubilee doet ook geen goed. Jubilee’s doen eigenlijk vrijwel nooit een horloge goed. Ook geen DJ.
OP36 of DJ36 met gladde bezel, palmbladen-wijzerplaat en Oyster, baby! Yeah! En met OP36 bedoel ik de vorige generatie, niet dat gedrocht wat ze er nu van hebben gemaakt met die play-doh kleuren en die dubbele indices.
Nog uit de jaren dat ‘hommage’ geen marketing term was - en dat je zo’n ding (al had het een Zwitsers werkje) in bepaalde beurzen en kringen beter niet kon dragen
nou de bezel icm met de geschroefde pushers combinatie is juist de link naar de Daytona, die leek mij wel heeel makkelijk. Maar goed, laten we het maar hierbij houden. Je vergelijkingen kan ik verder weinig mee netjes gezegd. Ik haak af
ik heb hem met geluk op marktplaats gevonden
A ok.