Show hier je horlogekist/box/doos

Na de zoekfunctie gebruikt te hebben kwam ik erachter dat het laatste topic over horlogekisten/koffers uit 2015 kwam. Dus hierbij een nieuwe!

Ik zal aftrappen met mijn zelfgemaakte kist, ik keek er vanochtend naar en het leek mij leuk het hier te delen. Dit kistje is gemaakt van reststukken zebrano hout en afgelakt met een hoogglans lak. Destijds niet stilgestaan bij het feit dat wanneer je slechts één kant van de deksel lakt de boel kromt trekt (valt op de foto niet echt op zie ik). De binnenkant heb ik afgewerkt met crèmekleurig leer wat meteen mooi zacht is voor de horloges.

Mocht ik weer eens tijd hebben zal ik een nieuwe, grotere, kist maken want het past er inmiddels allemaal niet meer in.

Ik ben benieuwd naar jullie kisten/koffers/boxen etc!

21 likes

We hebben een prachtig leren koffer. Maar helaas nooit in gebruik omdat wij onze collectie niet meer thuis hebben… Dus ligt er bij voor de sier. :sweat_smile: Misschien ooit als ik een GTG heb.

12 likes

Handig, als je dat zelf kunt. Ziet er mooi uit. Ik heb laatst een simpele bij Bol gekocht:

4 likes

Mag een horlogelade ook?

Het is nog “work in progress”; wat ruwe randjes wegwerken en stofferen, maar nu al zoveel beter dan de oude oplossing.

6 likes

19 likes

6 likes

Lekker set zeg! :sunglasses::+1:

En hoe bevalt die display case?

1 like

Bedankt, ben er erg blij mee, ziet er erg leuk uit en de kwaliteit is goed. Keer wat anders

Leuk ding.
Fotootje van het interieur?

11 likes

De tray kan eenvoudig uit de koffer en in de kluis.

15 likes

Vers van de DHL koerier een Rainer box gekregen voor mijn verjaardag. Hij is echt prachtig afgewerkt en goeie prijs kwaliteit.

11 likes

simpele box uit China maar doet het prima.

2 likes

Deze foto is beter :grin:

3 likes

Zeldzaam! Een echte Chinese Rolex!

2 likes

Van harte!

Meer een verkoop-kist dan een horlogekist bij mij… :sweat_smile: alles wat hier in zit is wel ergens in het blauwe deel te vinden, behalve het kistje zelf. :grin: (nog niet…)

1 like

Zeker, goed gezien, maar reeds 5 jaar oud, af en toe een batterijtje en blijft prima werken, maar doe ik niet om, daar heb ik mn echte horloges voor! En was hij echt geweest had ie wel in de winder gezeten :joy:

Vet hoor! mogen we hem ook aan de binnenkant zien?
Sowieso onder de indruk van je verbindingen die je gebruikt hebt ! Geheel met de hand gedaan of een beetje hulp gehad van een laser snijder ?

1 like

Stukje zelf bescherming.
Box voor 4 horloges.

De rest kan in een standaard box waar er nog plaats is voor 8.

5 likes